Ειδήσεις

Τετραπλή δημοσκόπηση: Ποιος κερδίζει και ποιος χάνει στον απόηχο της τραγωδίας των Τεμπών

Αναλύοντας κάθε δημοσκόπηση της τελευταίας εβδομάδος

Δημοσκόπηση Χ 4, με ισάριθμα συμπεράσματα.  Τα ευρήματα που ήρθαν το φως της δημοσιότητας, στον απόηχο της τραγωδίας των Τεμπών, μπορούν να χωριστούν σε τρεις κατηγορίες:

Δύο εξ αυτών (MRB, Prorata) εμφανίζουν την διαφορά μεταξύ της Ν.Δ και του ΣΥΡΙΖΑ στα όρια του στατιστικού σφάλματος (2,9 και 2,5%), Marc και Pulse δίνουν την διαφορά από 3,5-4,5%, και μία μόνο, η Metron Analysis φέρνει την διαφορά στο 5,8%.

Η τελευταία είναι, μάλιστα, η μόνη μέτρηση που εμφανίζει τον ΣΥΡΙΖΑ να χάνει 2 μονάδες -η Ν.Δ χάνει τέσσερις-, κάτι από δύσκολα εξηγήσιμο έως παράδοξο, ενώ όλες οι άλλες καταγράφουν το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης στάσιμο, ή ελαφρώς ενισχυμένο .

Ο επικεφαλής της Metron Στράτος Φαναράς, μάλιστα, σχολίασε …υπαινικτικά το γεγονός ότι οι άλλες εταιρείες δεν καταγράφουν πτώση του ποσοστού του ΣΥΡΙΖΑ.

Η Ν.Δ εξακολουθεί να διατηρεί μεγάλο προβάδισμα στην παράσταση νίκης, αν και σημαντικά μειωμένο, ενώ και η “καταλληλότητα” του πρωθυπουργού καταγράφει απώλειες και για πρώτη φορά δεν υπάρχει η σχεδόν χαώδης διαφορά άλλων μετρήσεων.

Η πόλωση που είχε αναπτυχθεί στο δίπολο Ν.Δ-ΣΥΡΙΖΑ και Μητσοτάκης-Τσίπρας, πριν την τραγωδία στα Τέμπη, είχε φέρει δημοσκοπικά τα δύο κόμματα σε αρκετά υψηλά ποσοστά, δημιουργώντας ένα συμπαγές μπλοκ δικομματισμού με ποσοστό που ξεπερνούσε (αθροιστικά) το 60% και με την αναγωγή ακόμα υψηλότερα, η οργή της κοινωνίας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα έχει ανατρέψει την εικόνα.

Δηλαδή, η πτώση των ποσοστών της Ν.Δ και η συγκράτηση των ποσοστών του ΣΥΡΙΖΑ, “τραβάει” το μπλοκ του δικομματισμού σε μικρότερο άθροισμα, πιο κοντά στο 50%. Είναι προφανές πως η οργή των πολιτών αφορά πρωτίστως μεν την κυβέρνηση (που της αποδίδει τις κύριες ευθύνες και την ελέγχει για τυχόν συγκάλυψη), συμπαρασύρει, όμως, ολόκληρο το σύστημα εξουσίας και διακυβέρνησης, και ως εκ τούτου και τον ΣΥΡΙΖΑ, παρότι, όπως είπε ο Αλέξης Τσίπρας (Mega), κυβέρνησε μόλις 4,5 από τα 49 χρόνια της μεταπολίτευσης, ή από τα τελευταία 23 χρόνια που καθυστερεί η υλοποίηση του συστήματος τηλεδιοίκησης στους σιδηροδρόμους.

Μάλιστα, το συγκεκριμένο γράφημα θα έπρεπε να προβληματίσει τα πολιτικά κόμματα, καθώς οι ερωτηθέντες ρίχνουν το «ανάθεμα» ανεξαιρέτως.

Πηγή newpost.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου