Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του «π», μαθητές διασυνδέθηκαν σε ένα κοινό «τόπο» μάθησης
Παρασκευή, 17 Μαρτίου 2023 19:20
Την εκδήλωση πλαισίωσαν το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, το Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, το Πανορμίτειο Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις Σύμης και το Δημοτικό Σχολείο Δελφών.
Ατενίζοντας το μέλλον με VR στον ομφαλό της γης, εκεί όπου το αρχαίο συνάντησε την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, γιορτάστηκε στις 14 Μαρτίου στους Δελφούς η Παγκόσμια Ημέρα του «π». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Παγκόσμιο Κέντρο Κυκλικής Οικονομίας, το «π» Παβίλλιον του Δ. Πικιώνη, με τη διασύνδεση σχολείων από διάφορα σημεία της Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένης της ακριτικής Σύμης. Στόχος είναι η δράση να καθιερωθεί και να επεκταθεί σε σχολεία ολόκληρης της Ελλάδας, προσφέροντας στα παιδιά τη δυνατότητα να συνδεθούν με το παρελθόν και την ιστορία των μαθηματικών. Το βίωμα όμως αυτό, θα γίνεται με τρόπο που αγγίζει τη δική τους πραγματικότητα και το δικό τους μέλλον, που είναι η τεχνολογία με τα εργαλεία της και το metaverse.
Την εκδήλωση πλαισίωσαν το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, το Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, το Δημοτικό Πανορμίτειο Σχολείο Σύμης και το Δημοτικό Σχολείο Δελφών.
Ο έγκριτος Μαθηματικός κ. Γ. Μαυρομάτης, Υ. Διδάκτορας Μαθηματικών, ΕΚΠΑ μίλησε στα παιδιά για τη μαθηματική διάσταση της σταθεράς του «π», σε ένα πλαίσιο ιστορίας των μαθηματικών.
Οι Μουσειοπαιδαγωγοί του Ίδρυματος Μείζονος Ελληνισμού (ΙΜΕ), κα. Νίκη Τσιούνη και κα. Νίκη Ελευθεροπούλου οργάνωσαν μία σειρά εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων συναφείς με την Παγκόσμια Ημέρα του «π», κατά τις οποίες τα παιδιά:
Παρακολούθησαν βίντεο με κάποιες από τις σπουδαιότερες εφευρέσεις του Αρχιμήδη στο πλαίσιο της εξαιρετικής έκθεσης του ΙΜΕ «Ταξίδι στον Κόσμο των αρχαίων ελληνικών μαθηματικών: Υπάρχει σε όλα λύση»
Μέσω ενός ψηφιακού εκθέματος ήρθαν σε επαφή με τη μέθοδο της εξάντλησης, με την οποία ο Αρχιμήδης προσπάθησε να υπολογίσει το εμβαδόν ενός κύκλου.
Μέσω VR κασκών εικονικής πραγματικότητας, περιηγήθηκαν στο εργαστήριο του διάσημου γλύπτη Φειδία, στην Αρχαία Ολυμπία και ακολουθώντας τα βήματά του, τον βοήθησαν να φιλοτεχνήσει ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, το Χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία.
Στο τέλος της εκδήλωσης, ένα από τα παιδιά της Σύμης ζήτησε να μιλήσει στα άλλα παιδιά για τις ομορφιές αλλά και τις δυσκολίες που έχει ένα παιδί που ζει σε ένα ακριτικό νησί, συνδέοντας το παρελθόν που βίωσαν κατά την εκπαίδευση τους με το παρόν που ο ίδιος αντιμετωπίζει.
Το «π», η διάσημη μαθηματική σταθερά
Το «π» είναι το πιο αναγνωρίσιμο ελληνικό γράμμα παγκοσμίως. Η πιο διάσημη μαθηματική σταθερά, άρρηκτα συνδεδεμένη με την έννοια του κύκλου. Ένας αριθμός που δεν τελειώνει ποτέ, άρα μπορεί να λειτουργήσει ιδανικά ως σύμβολο της βιωσιμότητας, αλλά και της κυκλικής οικονομίας. Ένα «αρχίγραμμα» επικοινωνίας με πολλαπλές αναγνώσεις: το «π» του Πολιτισμού, του Περιβάλλοντος, του Πικιώνη. Το «π»=3,14 είναι ο λόγος της περιφέρειας του κύκλου δια τη διάμετρό του. Εκφράζει τη σχέση ανάμεσα στο στοιχείο της γραμμής και στο στοιχείο του κύκλου. Είναι το σύμβολο που σηματοδοτεί τη μετάβαση από τη γραμμική στην κυκλική οικονομία.
Το «π», Παβίλλιον του Δ. Πικιώνη
Το πρώην Τουριστικό Περίπτερο Δελφών ανακαινίστηκε και μετατράπηκε στο «π», ένα πολυλειτουργικό πολιτιστικό χώρο που δημιουργήθηκε με απόλυτο σεβασμό στην ιστορία, την αρχιτεκτονική του φυσιογνωμία, το τοπίο, την αισθητική και την πολιτιστική του κληρονομιά. Το «π» ως Παγκόσμιο Κέντρο Κυκλικής Οικονομίας έχει βασικό στόχο να γίνει σημείο αναφοράς και χώρος διαλόγου για την Κυκλική Οικονομία και το περιβάλλον σε συνδυασμό με την τέχνη και τον πολιτισμό.
Πηγή naftemporiki.gr