- Την επίσπευση των διαδικασιών εντέλλεται το υπουργείο Εσωτερικών
- Το θέμα είχε παραμείνει σε εκκρεμότητα
Έκδηλο είναι το ενδιαφέρον δικηγόρων για τη θέση του «Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης», που οφείλει να προκηρύξει άμεσα η δημοτική αρχή Ρόδου.
Το θέμα είχε παραπεμφθεί στις καλένδες από την απελθούσα διοίκηση, κατά παράβαση του Καλλικράτη, ενώ ο Γενικός Γραμματέας της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών κ. Κ. Πουλάκης, απέστειλε στον Δήμο Ρόδου έγγραφο με το οποίο ζητείται ουσιαστικά η επίσπευση των διαδικασιών.
Το ζήτημα παραμένει σε εκκρεμότητα από τον Μάρτιο του 2011, όταν, μετά από μυστική ψηφοφορία, επί συνόλου 46 ψήφων κανείς εκ των δύο ενδιαφερομένων δεν είχε λάβει την απόλυτη πλειοψηφία.
Ο κ. Βασίλης Παπανικόλας είχε λάβει συγκεκριμένα 28 ψήφους και ο κ. Σάββας Καραγιάννης 17, ενώ υπήρξε και ένα άκυρο ψηφοδέλτιο.
Ο θεσμός του συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά πανελληνίως στο άρ. 77 παρ. 3 ν. 3852/2010, (νόμος για τον Καλλικράτη), σύμφωνα με το οποίο, ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης, “δέχεται καταγγελίες άμεσα θιγόμενων πολιτών και επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του Δήμου, των νομικών του προσώπων και των επιχειρήσεών του και διαμεσολαβεί προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα”.
Ο Συμπαραστάτης δεν είναι μία ακόμη γραφειοκρατική υπηρεσία του Δήμου, αλλά ένας ανεξάρτητος διαμεσολαβητικός μηχανισμός μεταξύ των δημοτών και των δημοτικών αρχών και δημοτικών υπηρεσιών.
Στο έγγραφο του κ. Πουλάκη αναφέρονται τα εξής:
ΘΕΜΑ: Επιλογή Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης
Με την εφαρμογή του ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης», καθιερώθηκε ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης για τους Ο.ΤΑ α’ βαθμού και του Πολίτη και της Επιχείρησης, για τους Ο.ΤΑ β’ Βαθμού, ως ένας νέος θεσμός τοπικής διαμεσολάβησης μεταξύ πολιτών, επιχειρήσεων και διοικητικών δομών των Δήμων και των Περιφερειών. Βασική αποστολή του θεσμού αυτού είναι η βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων, καθώς και η αποσυμφόρηση των αιρετών οργάνων των δήμων και των περιφερειών από τη συσσώρευση αιτημάτων και παραπόνων των πολιτών.
Με τις διατάξεις του άρθρου 4 του v. 4257/2014, το χρονικό διάστημα εντός του οποίου λαμβάνει χώρα η διαδικασία για την επιλογή του συμπαραστάτη διευρύνεται σε έξι μήνες από την εγκατάσταση των αρχών. H ανωτέρω προθεσμία ωστόσο είναι ενδεικτική, και ως εκ τούτου η διαδικασία για την εκλογή του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης και του Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης συνεχίζεται και πέραν της 28ης Φεβρουαρίου 2015, σε όσες περιπτώσεις δεν έχει ολοκληρωθεί.
Για τη διαδικασία επιλογής συμπαραστάτη η υπηρεσία μας σας έχει ενημερώσει με το αρ. 27230/07.06.2011 έγγραφα της.
Συμπληρωματικά σας κάνουμε γνωστό ότι στην περίπτωση που ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης έχει την υπαλληλική ιδιότητα, λαμβάνει ειδική άδεια άνευ αποδοχών για όλο το διάστημα της θητείας του (άρθρο 93, παρ. 1 του ν.3852/2010). Στην περίπτωση αυτή επιλέγει ανάμεσα στην αντιμισθία του Συμπαραστάτη (που είναι ισόποση με την αντιμισθία του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου) και τις αποδοχές της οργανικής του θέσης (άρθρο 3 της από 31/12/2012 Π.Ν.Π. όπως κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4147/2013).
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε αναγκαία διευκρίνιση ή πληροφορία.
Ο Γενικός Γραμματέας Κώστας Πουλάκης».