Την έντονη ανησυχία τους εκφράζουν οι επιχειρηματίες του τουρισμού και όσοι δραστηριοποιούνται γενικώς στα τουριστικά επαγγέλματα για την κατάσταση του αεροδρομίου της Ρόδου, όπου βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες ανακαίνισης με αποτέλεσμα να θυμίζει ένα απέραντο εργοτάξιο.
Όπως σημειώνουν, σε μία εβδομάδα από τώρα θα αρχίσουν να πυκνώνουν οι πτήσεις τσάρτερ προς τη Ρόδο και μένει να αποδειχθεί εάν ο αερολιμένας «Διαγόρας» καταφέρει να ανταποκριθεί σε μεγαλύτερο όγκο επισκεπτών.
Τις προηγούμενες ημέρες ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων Ρόδου κ. Κατσίβας μαζί με εκπροσώπους επαγγελματικών σωματείων (ιδιοκτητών rent a car, λεωφορειούχων κλπ) είχε συνάντηση με στελέχη της Fraport στο αεροδρόμιο της Ρόδου, προκειμένου να ενημερωθούν για την πορεία των εργασιών.
«Δεν θα ήταν υπερβολικό να πω ότι το αεροδρόμιο θυμίζει παράπηγμα. Είναι ένα εργοτάξιο χωρίς τέλος. Προβλήματα υπάρχουν πάρα πολλά και μάλιστα χωρίς να έχουν αυξηθεί οι ρυθμοί. Τι θα γίνει όταν αρχίσουν να πυκνώνουν οι πτήσεις τσάρτερ; Θα ανταποκριθεί το αεροδρόμιο; Δεν έχουμε εικόνα για την πορεία των εργασιών και πότε θα ολοκληρωθούν. Δεν καταφέραμε να βγάλουμε άκρη ούτε μετά τη συνάντησή μας με στελέχη της Fraport. Έχουμε στείλει επιστολές, έχουμε πολλάκις εκφράσει τις αντιρρήσεις μας σε παρεμβάσεις που βλέπουμε ότι δεν είναι σωστές. Ποτέ μας δεν πήραμε απάντηση. Έχουν μειώσει π.χ. το χώρο των λεωφορείων, τα οποία θα πρέπει να σταθμεύουν τόσο κοντά το ένα στο άλλο, που είναι πρακτικά αδύνατο… Εύχομαι να διαψευστούμε και να μην υπάρξουν προβλήματα, το βλέπω όμως αδύνατο να συμβεί», δήλωσε ο κ. Κατσίβας.
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει και ο πρόεδρος των οδηγών λεωφορείων, κ. Στέλιος Καμπάνταης, ο οποίος δηλώνει: «Η κατάσταση στο αεροδρόμιο δεν φαίνεται ότι θα εξελιχθέι ομαλά. Με τις διαρρυθμίσεις που έγιναν, μειώθηκαν πολύ οι θέσεις στάθμευσης των οχημάτων αντί να αυξηθούν, ενώ τα τουριστικά λεωφορεία θα πρέπει να σταθμεύουν τόσο κοντά το ένα στο άλλο, που δεν θα μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Κανείς δεν θα μπορεί να λειτουργήσει και να εξυπηρετηθεί με τον τρόπο αυτό. Επανειλημμένως θέσαμε όλα αυτά τα ζητήματα στα στελέχη της Fraport χωρίς να παίρνουμε καμία απάντηση. Μας λένε απλά ότι όλα θα πάνε καλά. Πιστεύω ότι τα προβλήματα θα αρχίσουν να φαίνονται πολύ σύντομα, όταν η κίνηση στο αεροδρόμιο αυξηθεί».
Η σεζόν
Αισιόδοξος εμφανίζεται για την πορεία της σεζόν ο κ. Κατσίβας, δηλώνοντας ότι η Ρόδος θα φθάσει τα περσινά νούμερα τουριστικών αφίξεων, θα κληθεί όμως να διαχειριστεί σοβαρά προβλήματα που έχουν να κάνουν με τη διαχείριση των επιβατών στο αεροδρόμιο.
«Πιστεύω ότι η τουριστική σεζόν θα είναι καλή. Θα φθάσουμε στα περσινά νούμερα αφίξεων παρόλο τον ανταγωνισμό. Βέβαια, αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε περισσότερα προβλήματα να αντιμετωπίσουμε καθώς λόγω της κατάστασης του αεροδρομίου, δεν θα είναι εύκολο να διαχειριστούμε όλο αυτό τον κόσμο», είπε ο κ. Κατσίβας.
Πάντως, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της Fraport Greece που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Ρόδου και συνολικά 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, μέχρι το τέλος του έτους, θα ολοκληρώνονται σταδιακά τα έργα αναβάθμισης και επέκτασης στα αεροδρόμια της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Ρόδου, της Σκιάθου, του Ακτίου και της Κεφαλονιάς. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου τα έργα θα είναι σε εξέλιξη.
Ο ΔΗΜ. ΚΡΕΜΑΣΤΙΝΟΣ
Θυμίζουμε ότι την 27η Ιουλίου 2018, ο βουλευτής Δωδ/σου κ. Δημ. Κρεμαστινός είχε καταθέσει στη Βουλή, για τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Γ. Δραγασάκη την ακόλουθη επίκαιρη ερώτηση, ενώ, προτίθεται να επανέλθει, όπως δήλωσε προς την «δημοκρατική»:
Επίκαιρη Ερώτηση
Προς τον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Γιάννη Δραγασάκη
Θέμα: Ταλαιπωρία των επιβατών στο Αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου
Το αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου είναι το τρίτο σε αφίξεις τουριστών στη χώρα με περίπου 2.000.000 επιβάτες ετησίως. Δυστυχώς, μετά και την εκχώρησή του στην Fraport η εξυπηρέτηση που παρέχει χειροτερεύει αντί να βελτιώνεται.
Σύμφωνα με επανειλημμένα δημοσιεύματα του τύπου, ο συνωστισμός κόσμου στα σημεία προσέγγισης είναι εκτός διαχείρισης, η χωροταξική διευθέτηση προκαλεί ουρές και ο κλιματισμός λειτουργεί εκ περιτροπής. Με έκπληξη οι ξένοι επιβάτες, που έχουν την εμπειρία των προηγμένων αεροδρομίων, διαπιστώνουν στο check-in ότι δεν λειτουργεί ο ιμάντας των αποσκευών και πρέπει οι ίδιοι να κουβαλήσουν τα πράγματά τους για φόρτωση, περίπου 100 μέτρα απόσταση. Όλα αυτά συνιστούν σχεδόν εικόνα τριτοκοσμικού αεροδρομίου που δεν αρμόζει σε έναν από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας.
Παρόλα αυτά, η Fraport αντί να προτάξει τις υποδομές του αεροδρομίου έχει προτεραιοποιήσει τη χωροταξική αναδιαμόρφωση του αεροδρομίου προκειμένου να προβάλλονται τα καταστήματα που λειτουργούν μέσα σε αυτό. Αυτή η αναδιαμόρφωση, δυστυχώς, επιτείνει τις ουρές και την ταλαιπωρία των επιβατών.
Για όλα τα παραπάνω, ερωτάται ο Υπουργός:
Έχει τη δυνατότητα να παρέμβει, βάσει της σύμβασης με τη Fraport, για να διορθωθεί άμεσα η κατάσταση στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου; Εάν όχι, τι μπορεί να πράξει η Κυβέρνηση για να πιέσει την εταιρία να σταθεί στο ύψος των απαιτήσεων;
Ο ερωτών Βουλευτής
Δημήτριος Θ. Κρεμαστινός