Μεγάλη καμπάνια στο TikTok σε 6 σημαντικές αγορές του εξωτερικού, για τον ελληνικό Τουρισμό, ξεκινά ο ΕΟΤ, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ. Η καμπάνια θα είναι ύψους 800.000 ευρώ και θα αφορά στις αγορές της Αγγλίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Σουηδίας, της Νορβηγίας και της Δανίας.
Εκατό δημιουργοί περιεχομένου θα προβάλλουν γνωστές και άγνωστες εμπειρίες της Ελλάδος , με το δικό τους μοναδικό τρόπο και θα μοιραστούν “τη δική τους Ελλάδα” με εκατομμύρια χρήστες στις πιο σημαντικές ευρωπαϊκές “δεξαμενές” άντλησης τουριστών για την Μεσόγειο.
Η πρωτοποριακή αυτή καμπάνια σε ένα μέσο που είναι “μόδα”, ειδικά για τις νεαρές ηλικίες, δείχνει την στρατηγική του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού για σύγχρονη, ολιστική προσέγγιση των αγορών και ειδικά των νέων ηλικιών. Οι δημιουργοί θα είναι από το “Tik Tok Creators Marketplace”, θα έχουν ήδη επισκεφτεί την Ελλάδα, θα προέρχονται από τις συγκεκριμένες αγορές-στόχους της καμπάνιας και θα παρέχουν αυθεντικά videos σχετικά με όσα αγαπούν πιο πολύ στην Ελλάδα, τις προσωπικές τους εμπειρίες, χρήσιμες συμβουλές προς δυνητικούς ταξιδιώτες, κ.ά., προσαρμόζοντας το περιεχόμενο αυτό ανάλογα και με τη χώρα στόχευσης. Στόχος είναι να επικοινωνηθεί το μήνυμα στη μητρική γλώσσα των χρηστών στις διάφορες αγορές-στόχους, ώστε να δημιουργηθεί μια αυθεντική και αξιόπιστη σφαίρα επιρροής που θα κάνει την Ελλάδα το “talk of the platform”.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η η νέα ηγεσία του ΕΟΤ, δίνει συνέχεια στις στρατηγικές του Οργανισμού, “πατώντας” σε προηγούμενα best practices, καθώς η νέα συνεργασία του ΕΟΤ με το Tik Tok έρχεται να “πατήσει” στα θετικά αποτελέσματα της προηγούμενης awareness καμπάνιας του ΕΟΤ , που είχε υλοποιηθεί στο ίδιο μέσο, στο διάστημα Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2022, στις αγορές της Βρετανίας, της Γερμανίας, της Γαλλία και της Ιταλίας, με όχημα τον επίσημο VisitGreece λογαριασμό του ΕΟΤ στο ΤikTok. Υπογραμμίζεται ότι η νέα καμπάνια θα γίνει με τη χρήση και νέων εργαλείων που προσφέρει το συγκεκριμένο μέσο (πχ. “Tik Tok BLS”, “Tik Tok LAL feature” κ.ά.), με σκοπό η Ελλάδα να αναδειχτεί και να παραμείνει στην πλατφόρμα του Tik Tok ως top–of–mind ανοιξιάτικος και καλοκαιρινός προορισμός και κατ’ επέκταση να ενισχυθεί έμμεσα η ζήτηση για διακοπές στην χώρα μας. Μάλιστα, οι χρήστες θα οδηγούνται σε συγκεκριμένο landing page, δηλαδή είτε στον ιστότοπο https://www.visitgreece.gr/ είτε στο app του Visit Greece, με στόχο να διατηρηθεί η υψηλή δημοσιότητα που θα έχει επιτευχθεί.
Στους στόχους της καμπάνιας είναι να αναδειχθεί η Ελλάδα ως ένας προορισμός γεμάτος κρυμμένους θησαυρούς—όχι μόνο τα γνωστά νησιά, αλλά και λιγότερο γνωστά χωριά, μέρη στην ηπειρωτική χώρα και εμπειρίες που αποκαλύπτουν την αυθεντική πλευρά της χώρας. Η Ελλάδα είναι ένας τόπος έμπνευσης που προσφέρει ουσιαστικές ταξιδιωτικές εμπειρίες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί κι έναν σύγχρονο προορισμό που προάγει τον βιώσιμο και υπεύθυνο τουρισμό, με σεβασμό προς τη φύση, τον πολιτισμό και την τοπική κοινωνία.
Σημειώνεται ότι το περιεχόμενο των δημιουργών θα αναδεικνύει λιγότερο γνωστούς προορισμούς, slow tourism αυθεντικές εμπειρίες σε επαφή με τη φύση και τις τοπικές κοινότητες. Ειδικότερα, ο σχεδιασμός μιας UGC καμπάνιας μάρκετινγκ στο Tik Tok για το brand «Ελλάδα» βασίζεται στη λογική ότι δεν υπάρχει μόνο μία Ελλάδα, αλλά μια διαφορετική Ελλάδα για τον καθένα.
Η επιδραστικότητα του Tik Tok στη διαμόρφωση της ταξιδιωτικής ζήτησης
Σύμφωνα με γνώστες της Επικοινωνίας μέσω social media, η ραγδαία ανάπτυξη του Tik Tok μπορεί να αποδοθεί σε πολλούς παράγοντες, καθώς προσφέρει στους χρήστες την ευκαιρία να ενταχθούν σε κοινότητες, να συνδεθούν με δημιουργούς, να ανακαλύψουν νέα brands και να βιώσουν εμπειρίες από όλο τον κόσμο. Βασικό σημείο διαφοροποίησης του Tik Tok από τα άλλα social media είναι η αμεσότητα και η εξατομίκευση του περιεχομένου, μέσω π.χ. της σελίδας “For You”, στην οποία οι χρήστες δέχονται customized προτάσεις και ενθαρρύνονται να ανακαλύψουν νέες επωνυμίες και προϊόντα που τους ταιριάζουν.
Πιο συγκεκριμένα, ως προς την επιδραστικότητα των social media εν γένει, αλλά και του Tik Tok ειδικότερα, στη διαμόρφωση των ταξιδιωτικών τάσεων και στην δημιουργία ταξιδιωτικής ζήτησης (conversion), σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη στη βρετανική αγορά για λογαριασμό του Tik Tok, διαπιστώθηκε ότι πράγματι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και ψυχαγωγίας εμπλέκονται πλέον ενεργά στη διαδικασία αναζήτησης προορισμού, προγραμματισμού του ταξιδιού, λήψης των αποφάσεων, αλλά και διαμοιρασμού προσωπικού ταξιδιωτικού περιεχομένου, για τα δύο τρίτα (66%) των ταξιδιωτών που προέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Ειδικότερα, τα ευρήματα αποδεικνύονται πολύ πιο ενδιαφέροντα υπό το πρίσμα της γενιάς στην οποία ανήκουν οι χρήστες. Έτσι, για τη γενιά Z (Gen Z), ήτοι τους γεννημένους από το 1997 έως το 2012, η οποία προτιμά τους αυθεντικούς και αληθινούς δημιουργούς περιεχομένου από τις παραδοσιακές διαφημίσεις, το Tik Tok είναι αναμφισβήτητα η κυρίαρχη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και ψυχαγωγίας, καθώς τρεις στους πέντε (58%) ταξιδιώτες της γενιάς αυτής το χρησιμοποιούν για τον προγραμματισμό του ταξιδιού τους, αλλά και την κοινοποίηση προσωπικού ταξιδιωτικού περιεχομένου. Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, ότι το Tik Tok χρησιμοποιείται πλέον για τους ίδιους λόγους και από το 41% των millennials (Gen Y), ήτοι τους γεννημένους περίπου από το 1981 έως το 1996, οι οποίοι ήταν μέχρι πρόσφατα πιο ταυτισμένοι με το Instagram και το facebook.
Σύμφωνα δε με τη Μελέτη “Phocuswright’s Travel on TikTok Study 2024”, περισσότεροι από 2 στους 5 (42%) χρήστες του TikTok, δεν χρησιμοποίησαν την πλατφόρμα μόνο στο στάδιο της έμπνευσης και του προγραμματισμού του ταξιδιού τους (“awareness”), αλλά “μετέτρεψαν” την εμπειρία τους αυτή σε καταναλωτική ζήτηση (“conversion”), πραγματοποίησαν δηλαδή τουλάχιστον μια επίσκεψη ή μια αγορά ως άμεσο αποτέλεσμα του ταξιδιωτικού περιεχομένου που είδαν στην πλατφόρμα. Παρά την πολύ πρόσφατη εμφάνιση του TikTok τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, το ως άνω ποσοστό μετατροπής του 42% είναι ευθέως συγκρίσιμο με τα αντίστοιχα conversions του Instagram (44%) και του Facebook (40%), γεγονός που καταδεικνύει ότι το Tik Tok έχει πλέον υπερκαλύψει τη διαφορά από τα προηγούμενα και πιο παραδοσιακά social media, ενώ συνεχίζει να αναπτύσσεται ραγδαία.
Η διαδικασία
Τέλος, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Χ&Τ η καμπάνια στο TikTok, αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα, καθώς έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες διαδικασίες και έχει δοθεί και η έγκριση από την Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, , ώστε να προχωρήσει η συνεργασία του ΕΟΤ με την εταιρία Tik Tok Information Technologies UK Limited.
Πηγή: money-tourism.gr