Σε σκληρή «αερομαχία» εξελίσσεται ο ανταγωνισμός των αεροπορικών εταιρειών στις γραμμές που συνδέουν την Ελλάδα με την Ιταλία.
Είναι χαρακτηριστικό πως στα δρομολόγια από Αθήνα προς τη Ρώμηδραστηριοποιούνται τέσσερις εταιρείες ενώ στα αντίστοιχα μεταξύ Αθήνας και Μιλάνου τρεις.
Όπως προκύπτει από την επεξεργασία ανεπίσημων στοιχείων κίνησης του πρώτου τριμήνου που αφορούν στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας, το σύνολο των επιβατών που διακινήθηκαν στη γραμμή Αθήνα-Ρώμημειώθηκε 1,85% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Αντίθετα, στα δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Μιλάνου οι επιβάτες αυξήθηκαν 3,52% σε σχέση με την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2015. Οι αεροπορικές εταιρείες, ωστόσο, φαίνεται πως πρόβλεψαν με σχεδόν απόλυτη ακρίβεια την τάση της αγοράς καθώς είχαν σπεύσει να μειώσουν τις πτήσεις τους κατά 10% στη γραμμή Αθήνα-Ρώμη και 4% στη γραμμή Αθήνα-Μιλάνο.
Η…μητέρα των αερομαχιών φαίνεται πως διεξάγεται στα δρομολόγια που συνδέουν τις πρωτεύουσες Ελλάδας και Ιταλίας όπου ανταγωνίζονται τέσσερις αεροπορικές εταιρίες: η ελληνική Aegean Airlines ΑΡΑΙΓ +0,75%, η ιταλική Alitalia, η ιρλανδική Ryanair και η ισπανική Vueling.
Όπως προκύπτει από στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Euro2day.gr για το πρώτο τρίμηνο του 2016, στη γραμμή Αθήνα-Ρώμη πραγματοποιήθηκαν περισσότερα από 1.250 πτήσεις και διακινήθηκαν συνολικά157.000 επιβάτες.
Η ιταλική Alitalia προσπάθησε να υπερασπιστεί το «σπίτι» της και το κατάφερε αφού στο διάστημα Ιαν.-Μαρ. μετέφερε συνολικά 61.400 επιβάτες, αποσπώντας μερίδιο αγοράς 39%. Πίσω της βρέθηκε η ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair η οποία απέσπασε στο ίδιο διάστημα μερίδιο αγοράς 35%, διακινώντας 55.000 επιβάτες.
Η ελληνική Aegean βρέθηκε στην τρίτη θέση μεταφέροντας 33.500 επιβάτες χάρη στους οποίους απέσπασε μερίδιο αγοράς 21,5%. Μερίδιο 4% της «πίτας» επιβατικής κίνησης καρπώθηκε η ισπανική Vueling.
Η ιρλανδική Ryanair, πάντως, κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό πληρότητας των πτήσεών της το οποίο διαμορφώθηκε κοντά στο 84%. Ακολούθησε η Alitalia με μέση πληρότητα 0% των δρομολογίων της ενώ η Aegean γέμισε τα αεροπλάνα της κατά τα 2/3 στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.
Στην άλλη γραμμή «φιλέτο» της Αδριατικής η οποία συνδέει την Αθήνα με το Μιλάνο η Aegean «απελευθερώθηκε» από την πίεση της Alitalia (δεν πετάει εκεί), αλλά βρέθηκε να ανταγωνίζεται τις δύο ισχυρότερες εταιρείες χαμηλού κόστους της Ευρώπης Ryanair και Easyjet.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, η Aegean κατάφερε να βρεθεί πολύ κοντά στη Ryanair αλλά τελικά κατετάγη δεύτερη απέχοντας μόλις 1.700 επιβάτες από την ιρλανδική ανταγωνίστριά της. Η Ryanair απέσπασε, τελικά, μερίδιο αγοράς 40% ενώ η Aegean έλεγξε το 38% της αγοράς και την Easyjet να αποσπά σχεδόν το 22%.