Την αισιοδοξία του για την εφαρμογή στην πράξη και την χρήση της ρύθμισης των 120 δόσεων μετά την υπερψήφισή της από την Ολομέλεια (στο πλαίσιο του νομοσχεδίου του υπουργείου Εργασίας για τις 120 δόσεις και τις τροπολογίες για την 13η σύνταξη και τη μείωση του ΦΠΑ σε τρόφιμα, εστίαση και ενέργεια) εξέφρασε με δηλώσεις του προς την “δ” ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους κ. Φώτης Κουρμούσης.
«Μετά την δημοσίευση του ΦΕΚ του νόμου ώστε να έχει επίσημη ισχύ, θα ξεκινήσει άμεσα η λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τη ρύθμιση των 120 δόσεων. Στην πλατφόρμα αυτή, εάν κάποιος έχει οφειλές προς την Εφορία, μπορεί να μπει μέσω του Taxisnet. Οι τεχνικές λεπτοµέρειες είναι έτοιµες. Η είσοδος στην πλατφόρµα θα γίνεται από την ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) όπου θα προστεθεί η επιλογή “Ρύθµιση οφειλών βάσει του νόµου…” και στις τρεις υπάρχουσες κατηγορίες “Ασφαλισµένοι”, “Εργοδότες”, “Συνταξιούχοι”. Οι εργοδότες (οφειλές προς πρ. ΙΚΑ) που δεν οφείλουν και ατοµικές εισφορές, όπως επίσης όσοι χρωστούν από αχρεωστήτως καταβληθείσες παροχές, µπορούν να µπουν κατευθείαν στην πλατφόρµα του ΚΕΑΟ και να ρυθµίσουν. Αντίθετα, οι ασφαλισµένοι µη µισθωτοί (ΟΑΕΕ – ΕΤΑΑ) που θέλουν να επανυπολογίσουν την οφειλή τους θα το κάνουν στην πλατφόρµα του ΕΦΚΑ. Σε γενικές γραμμές είναι μια πολύ εύκολη διαδικασία που δεν θα δυσκολέψει όποιον την χρησιμοποιήσει και μόλις κάποιος πληρώσει, γίνεται αυτόματα η ρύθμιση».
Ερωτηθείς εάν είναι αισιόδοξος σχετικά με το αν θα υπάρχει ανταπόκριση από τους οφειλέτες, ο κ Κουρμούσης δήλωσε: «Έχοντας ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα -μεταξύ αυτών και στην Ρόδο- μπορώ να πω ότι αυτή η ρύθμιση αποτέλεσε ένα πάγιο αίτημα όλων των φορέων μετά την αντίστοιχη ρύθμιση των 100 δόσεων που είχε προηγηθεί πριν λίγα χρόνια. Επιπλέον, χιλιάδες συμπολίτες μας, αναμένουν αυτή την ρύθμιση για να απεγκλωβιστούν από τα χρέη προς τις Δ.Ο.Υ. ή ασφαλιστικά ταμεία κ.λπ. και φυσικά, για να μπορέσουν να ξεμπλοκάρουν τους λογαριασμούς τους που είναι δεσμευμένοι. Μοναδική υποχρέωση είναι αφού κάνει κάποιος την ρύθμιση, κάθε νέος φόρος ή εισφορά που έρχεται, να πληρώνεται το αργότερο σε 12 δόσεις. Τότε, μπαίνουν σε μια σειρά τα χρέη και θα εξοφληθούν, σιγά σιγά. Θεωρώ ότι είναι μια ρύθμιση που δίνει μεγάλη ανακούφιση και στους επαγγελματίες, και στους μισθωτούς, συνταξιούχους κ.λπ. αλλά κυρίως σε όσους θέλουν να βγουν στην σύνταξη και δεν μπορούσαν διότι είχαν εγκλωβιστεί λόγω των χρεών».
Ο Εξωδικαστικός
Μηχανισμός
Για τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό, ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους ανέφερε ότι έχουν ενταχθεί 7.000 οφειλέτες και έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για τους 2.000: «Ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός, είναι σε πλήρη λειτουργία. Έχουν υποβληθεί περίπου 7.000 αιτήσεις ενώ περίπου 60.000 εταιρείες και επιχειρήσεις, έχουν ξεκινήσει την διαδικασία. Περί τις 2.000 επιχειρήσεις έχουν ολοκληρώσει την διαδικασία κι έχουν ρυθμίσει επιτυχώς τα χρέη τους -τόσο προς το δημόσιο όσο και προς τις τράπεζες, τα λεγόμενα ‘κόκκινα δάνεια’. Για όσους οφείλουν έως 20.000 ευρώ και για τους οποίους δεν έχει ανοίξει ακόμα η πλατφόρμα, υποστήριξε ότι είναι καλύτερο να υπαχθούν στη ρύθμιση των 120 δόσεων».
Σε ερώτηση σχετικά με το αν ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για τον εξωδικαστικό μηχανισμό, όσοι έχουν πολύ μεγάλες οφειλές (φυσικά ή νομικά πρόσωπα, μεγάλες εταιρείες, οργανισμοί κ.λπ.) ο κ. Κουρμούσης τόνισε: «Για όσους έχουν οφειλές πολλών εκατομμυρίων ευρώ, συνήθως ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός, τους εντοπίζει και τους αποκλείει και οδηγούνται στη δικαιοσύνη διότι πρέπει να διερευνηθούν τα οικονομικά τους. Το είδαμε σε αρκετές περιπτώσεις, όπου κάποιος ιδιοκτήτης εμφάνιζε την επιχείρησή του ότι ήταν σε πολύ κακή κατάσταση ενώ είχε πολύ μεγάλη περιουσία αλλά στο εξωτερικό. Αυτά πλέον ελέγχονται και επιβάλλονται οι κυρώσεις…».
Η πλατφόρμα
πρώτης κατοικίας
Μιλώντας τέλος, για την πλατφόρμα πρώτης κατοικίας, ο κ. Κουρμούσης είπε πως «θα ανοίξει εντός του Ιουνίου αφού αναμένονται κάποιες τελικές εγκρίσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έτσι ώστε να μπορεί ο πολίτης να λάβει την σχετική επιδότηση. Προσπαθούμε να αποφύγουμε κάποιες πρακτικές του παρελθόντος όπου δεν είχαν δηλωθεί σωστά, μετά από χρόνια, έρχονταν οι υπηρεσίες της Ε.Ε. και ζητούσαν την επιδότηση πίσω. Γι’ αυτό προσπαθούμε να ακολουθήσουμε την διαδικασία ώστε ο πολίτης να είναι κατοχυρωμένος».