Ειδήσεις

Κατακόρυφη αύξηση θανάτων δικυκλιστών

Μοτοσικλέτες και υπερβολική ταχύτητα αποτελούν τους πλέον επιβαρυντικούς παράγοντες για την οδική ασφάλεια στη χώρα μας, με τα στοιχεία να κάνουν λόγο για διπλάσιο ποσοστό θανάτων από ατυχήματα με δίκυκλα σε σχέση με την Ε.Ε., το οποίο ανέρχεται στο 36% (μ.ό. Ε.Ε. 18%). Την ίδια στιγμή, η χώρα καταγράφει από τα υψηλότερα ποσοστά (54%) νεκρών σε οδικά ατυχήματα εντός κατοικημένης περιοχής, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην πλειάδα δυστυχημάτων με μοτοσικλέτες. Το 41% των νεκρών οδηγών και επιβατών σε οδικά ατυχήματα είναι αποτέλεσμα εμπλοκής με ένα άλλο όχημα (μ.ό. Ε.Ε. 31%). Το 64% των νεκρών οδηγών σε οδικά ατυχήματα είναι άνδρες (μ.ό. Ε.Ε. 55%), στους οποίους αποδίδεται πιο επικίνδυνη συμπεριφορά.

Παρά τη βελτίωση που κατέγραψε η χώρα το 2021 ως προς τη μείωση των θανάτων στην άσφαλτο (-54% τη δεκαετία 2010-2020), προσφέροντάς της το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των χωρών της Ε.Ε., τα στοιχεία παραμένουν αποθαρρυντικά. Με την άρση, μάλιστα, των μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων τα τροχαία επέστρεψαν, καταγράφοντας νέα άνοδο, η οποία έχει θορυβήσει τους ειδικούς. Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια περιλαμβάνει σειρά προτάσεων, μεταξύ των οποίων οι αλλαγές στα όρια ταχύτητας και η εκτενής χρήση της τεχνολογίας για την καταγραφή της συμπεριφοράς των οδηγών. Το σχέδιο εισήλθε στη β΄ φάση της ευρείας και ανοιχτής διαβούλευσης, ώστε οι ενδιαφερόμενοι φορείς να καταθέσουν τις προτάσεις τους έως τις 10 Ιουνίου.

Ο συνολικός σχεδιασμός των μέτρων που θα προάγουν την οδική ασφάλεια περιλαμβάνει την ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων. Ειδικότερα, προβλέπεται η οργάνωση ενός κέντρου διαχείρισης παραβάσεων, το οποίο θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και συνδεδεμένο με όλες τις σχετικές βάσεις δεδομένων, ενώ το σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς οδηγών θα ενημερώνεται αυτομάτως.

Ως προς την επιτήρηση, έμφαση θα δοθεί στις πιο επικίνδυνες συμπεριφορές. Παράλληλα, επιτακτική κρίνεται η ανάγκη εφαρμογής νέων σχεδίων αστικής βιώσιμης κινητικότητας, καθώς και συστηματικών ελέγχων του υφιστάμενου οδικού δικτύου και επεμβάσεων, όπου κρίνεται απαραίτητο. Μεταξύ των σκέψεων είναι η καθιέρωση ζωνών κυκλοφορίας 30 χλμ./ώρα σε όλες τις αστικές περιοχές και μείωση του ορίου ταχύτητας στα 20 χλμ./ώρα έξω από σχολεία. Προτείνονται, επίσης, ο επανασχεδιασμός των διασταυρώσεων, η διαπλάτυνση πεζοδρομίων για την προστασία των πεζών, η ανάπτυξη και λειτουργία εθνικού παρατηρητηρίου οδικής ασφάλειας.

Πηγή kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου