Με εξαίρεση τα θέματα των Μαθηματικών του παλαιού συστήματος, που χαρακτηρίζονται από μεγάλο βαθμό δυσκολίας, οι υποψήφιοι των Πανελληνίων αντιμετώπισαν βατά θέματα στα Αρχαία Ελληνικά και χωρίς ακραία ζητούμενα στα Μαθηματικά του νέου συστήματος.
Ειδικότερα, όσον αφορά στα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών με το νέο σύστημα στις Πανελλήνιες 2020, το διδαγμένο κείμενο στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι ήταν από την «Πολιτεία» του Πλάτωνα και θεωρείται από τα αναμενόμενα, καθώς προέρχεται από τα κείμενα που περιλήφθηκαν στη νέα ύλη, ενώ κατανοητό και βατό χαρακτηρίστηκε και το παράλληλο (άγνωστο) κείμενο.
Καλά δομημένα θέματα, κλιμακούμενης δυσκολίας αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι που εξετάστηκαν στα Μαθηματικά με το νέο σύστημα. Για τα θέματα των μαθηματικών, ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Δωδεκανήσου, Θανάσης Βυρίνης, δήλωσε τα εξής: «Τα μαθηματικά είναι από τα μαθήματα που δυσκολεύουν κάθε φορά τους μαθητές. Τα φετινά θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας. Όσοι προετοιμάστηκαν καλά, μπορούσαν να γράψουν σχετικά εύκολα ένα 15! Από εκεί και πάνω όμως χρειαζόταν μεγαλύτερη συγκέντρωση και κυρίως στα δύο τελευταία ζητήματα, επειδή οι μεταβλητές ήταν αρκετές. Ίσως να κουράστηκαν οι μαθητές. Χρειαζόταν όμως καλή συγκέντρωση και σίγουρα καλή προετοιμασία».
Οι μαθητές καταθέτουν την άποψή τους για το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων και μιλούν για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν στην προετοιμασία τους λόγω του κορωνοϊού, της καραντίνας και της αναστολής λειτουργίας των σχολείων.
Παναγιώτης Βακιρτζής
Τα θέματα των μαθηματικών ήταν πιο εύκολα απ’ ό,τι περιμέναμε. Μόνο το τέταρτο ήταν δυσκολότερο από τα υπόλοιπα. Έτυχε όμως να λύσουμε μία παρόμοια άσκηση στο φροντιστήριο, οπότε δεν αντιμετώπισα πρόβλημα.
Άρης Κωσταδήμας
Μέχρι και το τρίτο θέμα, μπορώ να πω ότι ήταν αρκετά εύκολα. Πιο απαιτητικό ήταν το τέταρτο θέμα. Όποιος είχε προετοιμαστεί κατάλληλα, θα μπορούσε να αντεπεξέλθει. Ο χρόνος της εξέτασης ήταν επαρκής. Μου είχε μείνει μιάμιση ώρα μόνο για το τέταρτο θέμα.
Μάριαν Μπούζο
Τα θέματα των αρχαίων ήταν εύκολα. Όσοι είχαν διαβάσει καλά μπορούσαν να γράψουν άριστα. Ίσως η γραμματική να ήταν πιο δύσκολη απ’ όλα τα υπόλοιπα. Εκτιμώ ότι θα ανέβουν οι βάσεις στα αρχαία αυτή τη φορά, αφού όσοι είχαν διαβάσει καλά, θα έχουν το 20 στο τσεπάκι τους!
Ηλίας Σταματέλος
Προσωπικά πιστεύω ότι έγραψα καλά. Τα τρία πρώτα θέματα στο μάθημα των μαθηματικών ήταν βατά. Μόνο το τέταρτο θέμα ήταν απαιτητικό. Άλλωστε αυτό συμβαίνει κάθε φορά για να ξεχωρίσει τους άριστους από τους μέτριους ή καλούς μαθητές.
Αντώνης Κασαμπάκης
Τα θέματα των μαθηματικών δεν θα έλεγα ότι ήταν δύσκολα. Όλα τα είχαμε ξαναδεί… Δεν ήταν θέματα που δεν θα μπορούσε να λύσει κανείς, τουλάχιστον όσοι είχαν προετοιμαστεί στοιχειωδώς δεν πιστεύω ότι δυσκολεύτηκαν. Γενικώς, όλη η προετοιμασία για τις πανελλήνιες κύλησε ομαλά. Είχα αρκετό χρόνο να διαβάσω λόγω της πανδημίας και της καραντίνας και δεν αποσυντονίστηκα καθόλου… Εύχομαι να περάσω στη ΔΕΤ της ΑΣΟΕΕ.
Νίκος Μηνάς
Τα θέματα των αρχαίων ήταν αρκετά εύκολα. Ακόμη και το άγνωστο κείμενο ήταν κατανοητό. Σε γενικές γραμμές ήταν βατά… Μέχρι στιγμής όλα βαίνουν καλώς. Το μόνο που με δυσκόλεψε ήταν η πανδημία και ο εγκλεισμός στο σπίτι, κυρίως σε ψυχολογικό επίπεδο, αφού συνέχισα τη μελέτη και την προετοιμασία κανονικά.
Γιάννης Αμπελλάς
Τα θέματα των μαθηματικών δεν ήταν ούτε εύκολα ούτε δύσκολα. Το τέταρτο θέμα ήταν σαφώς πιο απαιτητικό και απευθυνόταν στους καλύτερα προετοιμασμένους μαθητές. Βέβαια στην πανδημία όλοι λίγο-πολύ χάσαμε τους ρυθμούς μας. Προσωπικά βγήκα εκτός προγράμματος και όταν πλέον μπήκα ξανά σε κανονικούς ρυθμούς, μπήκαμε στην τελική ευθεία των εξετάσεων…
Σμαράγδα Αρβανίτη
Τα θέματα των μαθηματικών ήταν μέτριας δυσκολίας. Δεν θα έλεγα ότι ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά, εκτός από ορισμένα υποερωτήματα. Έπρεπε σίγουρα να είχες προετοιμαστεί καλά για να εντοπίσεις κάποιες λεπτομέρειες. Προσωπικά, πιστεύω ότι έκανα μία σωστή προετοιμασία παρόλο που με επηρέασε η καραντίνα. Βγήκα εκτός προγράμματος. Δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ στο διάβασμα. Τις τελευταίες ημέρες όμως, επειδή κάναμε καλή δουλειά στο φροντιστήριο κατάφερα να καλύψω τα όποια κενά…
Κωνσταντίνος Φτακλάκης
Όποιος είχε διαβάσει, μπορούσε να γράψει πολύ καλά στα μαθηματικά. Το Δ’ θέμα τους δυσκόλεψε λίγο-πολύ όλους. Πάντα όμως το τέταρτο θέμα είναι το δυσκολότερο. Περιμέναμε αυτή τη διαβάθμιση της δυσκολίας.
Κωνσταντίνος Βαρδάκης
Έδωσα εξετάσεις στα αρχαία… Περίμενα να πέσει η Πολιτεία του Πλάτωνα, οι ερωτήσεις, η γραμματική και το συντακτικό ήταν απλά. Σε γενικές γραμμές ήταν ένα μέτριας δυσκολίας διαγώνισμα. Εμένα η καραντίνα με βοήθησε να προετοιμαστώ καλύτερα, καθώς είχα περισσότερο χρόνο για μελέτη στο σπίτι.
Γιάννης Μπόζιος
Τα θέματα των αρχαίων ήταν βατά και αναμενόμενα. Για να γράψεις άριστα θα έπρεπε να λειτουργήσεις με το νέο τρόπο διδασκαλίας των μαθημάτων, να πάρεις στοιχεία από το κείμενο, ενώ σίγουρα θα έπρεπε να γνωρίζεις καλά το συντακτικό και τη γραμματική για να έχεις ένα καλό αποτέλεσμα στις ασκήσεις.
Τώρα όσον αφορά την πανδημία, ήταν …δίκοπο μαχαίρι. Κάποιους τους βοήθησε η καραντίνα, τους έδωσε ώθηση. Προσωπικά με ωφέλησε, μου έδωσε ώθηση, έκανα πρόγραμμα, το τήρησα και όλα καλά.