● Το 39% των Ελλήνων θεωρεί εξαιρετικά χρήσιμο το διαδίκτυο, όταν οργανώνει τις διακοπές του. Το 95% περνάει χρόνο online κατά τη διάρκεια των διακοπών του. Οι Έλληνες έχουν μαζί με τους Πολωνούς το υψηλότερο ποσοστό χρήσης του internet στις διακοπές, στην περιοχή αυτή της Ευρώπης.
● Η σύνδεση σε διαθέσιμο δίκτυο Wi–Fi αποτελεί έναν ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα για το 55% των Ελλήνων, όταν αναζητούν το κατάλυμα όπου θα περάσουν τις διακοπές τους.
● Η χρήση των online πληρωμών αυξάνεται όταν οργανώνουν τις διακοπές τους, καθώς και κατά τη διάρκεια αυτών. Το 28% των Ελλήνων έχει κάνει τουλάχιστον μία φορά χρήση υπηρεσιών όπως η PayPal, κυρίως για τη διαμονή και άλλα έξοδα.
● To 14% των Ελλήνων καλύπτει την πλειονότητα των ταξιδιωτικών του εξόδων μέσω PayPal.
Αθήνα, 18 Ιουλίου 2016: Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα της PayPal και της and GfK[1], φέτος το καλοκαίρι οι περισσότεροι κάτοικοι της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης προγραμματίζουν τις διακοπές τους για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Κατά μέσο όρο, μόλις το 9% έχει ήδη ταξιδέψει στο πρώτο μισό του έτους και το 11% αναμένει τις προσφορές του Σεπτεμβρίου. Η δεύτερη περίοδος είναι κυρίως δημοφιλής στην Πολωνία (15%), ενώ ένα μη αμελητέο ποσοστό των Ελλήνων (9%) θα κάνει το ίδιο. Επίσης, αρκετά μεγάλο είναι το ποσοστό εκείνων που αποφάσισαν να μην πάνε καθόλου διακοπές φέτος, με το μεγαλύτερο ποσοστό (24%) να αφορά τους Έλληνες. Ακολουθούν οι Τσέχοι (16%) και οι Πολωνοί και οι Ούγγροι με 15%: τα ποσοστά αυτά κυμαίνονται περίπου στα περσινά επίπεδα.
Ξενοδοχεία, κάμπινγκ, σπίτια συγγενών ή μήπως βραχυπρόθεσμη ενοικίαση;
Οι σύγχρονοι τουρίστες έχουν στη διάθεσή τους πολλές επιλογές, όταν επιλέγουν το κατάλυμα των διακοπών τους. Οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης έχουν τις τοπικές προτιμήσεις τους. Η Ελλάδα είναι η πλέον παραδοσιακή χώρα, όπου οι καταναλωτές προτιμούν τα ξενοδοχεία (74%) ως το πιο σύνηθες είδος καταλύματος για τις διακοπές τους. Η Πολωνία και η Ουγγαρία επιλέγουν συχνά τα οφέλη της ανεξαρτησίας που παρέχουν τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα και σπίτια: αυτή είναι μια δημοφιλής επιλογή και για τις δύο χώρες (το 34% των Πολωνών και το 33% των Ούγγρων), και στην Ελλάδα το ποσοστό είναι εξίσου υψηλό (36%). Στη λύση της διαμονής σε σπίτι φίλου ή συγγενή καταφεύγουν συχνά οι Έλληνες, σε αντίθεση με την Πολωνία, όπου παρατηρείται πτωτική τάση (39% από 50% το 2015, σύμφωνα με την περσινή έρευνα[2]).
Αρκετοί παράγοντες επηρεάζουν τις αποφάσεις σχετικά με τους προορισμούς των διακοπών: η τιμή είναι ο παράγοντας-κλειδί για τις περισσότερες χώρες. Είναι το πλέον σημαντικό για το 64% των Ελλήνων, το 61% των Ούγγρων, το 55% των Πολωνών και το 47% των Τσέχων. Οι Έλληνες επίσης λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις καλές κριτικές/γνώμες από φίλους (30%), το πόσο γνωστό είναι το μέρος για τα μεγάλα τουριστικά αξιοθέατα (20%) και το πόσο δημοφιλές είναι για άλλους τουρίστες (11%). Παρόλο που η τοποθεσία και η αξιοπιστία του επιλεγμένου μέρους είναι σημαντικές, οι Έλληνες δίνουν επίσης μεγάλη προσοχή στις υποδομές και έξτρα παροχές του καταλύματος. Το 19% των Ελλήνων επιθυμεί να ταξιδεύει με τα παιδιά τους και ελέγχει ή ερευνά υπηρεσίες φιλικές προς οικογένειες στο κατάλυμα που διάλεξε, ενώ το 12% θέλει να παίρνει μαζί του τα κατοικίδια. Οπότε, η δεύτερη ομάδα επίσης ψάχνει να δει εάν τα καταλύματα είναι φιλικά προς τα ζώα. Από όλα τα κράτη της Κεντρο-Ανατολικής Ευρώπης, οι Πολωνοί είναι οι πλέον εξαρτώμενοι από συσκευές και παρεχόμενες υπηρεσίες, όπως η τηλεόραση και το σίδερο ρούχων μέσα στο δωμάτιο, το πλυντήριο / υπηρεσία καθαρισμού ενδυμάτων, κ.α. Αυτός ο παράγοντας είναι σημαντικός για το 24%, ενώ στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι σχεδόν το ίδιο (23%). Από την άλλη, οι Έλληνες προτιμούν να μένουν κοντά σε κεντρικές περιοχές, με ποσοστό 23%. Όλες οι χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα ελέγχουν επίσης την δυνατότητα onlineσύνδεσης κατά τη διαμονή τους και αποζητούν διαθέσιμο δίκτυο Wi–Fi. Αυτό είναι σημαντικό για το 53% των Πολωνών, το 35% των Τσέχων, το 55% των Ελλήνων και για το 48% των Ούγγρων.