Τοπικές Ειδήσεις

Το τρίπτυχο «νησιά, ήλιος, θάλασσα» παραμένει το συγκριτικό πλεονέκτημα για το Νότιο Αιγαίο – Tι δείχνει σχετική μελέτη

Το τρίπτυχο Νησιά –Ήλιος – Θάλασσα, παραμένει –τελικώς- το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Αυτό ήταν το κεντρικό συμπέρασμα της παρουσίασης της μελέτης που εκπόνησαν για την ΠΝΑι οι κ. Γ. Φώτης και Γ. Πετρόπουλος κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του περιφερειακού συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη.
Επιπλέον, αποδείχτηκε πως η Ελλάδα παραμένει ανάμεσα στους τρεις πιο δημοφιλείς προορισμούς στην Μεσόγειο, με μεγάλους ‘αντιπάλους’ την Ισπανία και την Ιταλία –παρά την έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού!
Στην εισήγησή του ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος τόνισε τα εξής: «Στις πιο δύσκολες περιόδους και προκλήσεις, πας με το καλύτερο δυνατό σχέδιο. Καταλήξαμε σε μια ομάδα με συνεργάτες όπως ο κ. Πετρόπουλος και ο κ. Φώτης τους οποίους ευχαριστώ για την καλή δουλειά που έχουν κάνει. Επιπλέον θέλω να ευχαριστήσω όλους τους τοπικούς φορείς που ενέκριναν την μελέτη αυτή και είμαστε στο ευχάριστο σημείο να προχωράμε σε μία καμπάνια με Media Plan κι έχει γίνει η σχετική προετοιμασία».
Ο κ. Φώτης στην τοποθέτησή του υπογράμμισε τα εξής: «Η εντολή από την ΠΝΑι ήταν σαφέστατη. Να χρησιμοποιήσουμε τις μεθόδους που υπάρχουν ώστε να αξιοποιήσουμε τους διαθέσιμους πόρους για την διαφημιστική καμπάνια και να χρησιμοποιήσουμε ό,τι είναι διαθέσιμο γι αυτό».
Όπως ανέφερε, η καμπάνια αυτή, θα μας πάρει και μέχρι τον Ιούνιο του 2022. Κατ’ αρχήν υπάρχουν σχεδιασμένες δράσεις από την ΠΝΑι άνω του 1εκ. ευρώ τα οποία θα αξιοποιηθούν. Η μελέτη αυτή βασίζεται σε κάποια μοντέλα βάσει των οποίων οι δυνητικοί πελάτες – ταξιδιώτες προς τα νησιά μας, αποφασίζουν να ταξιδέψουν. «Λάβαμε υπόψη μας μια σειρά από κρίσιμες παραμέτρους και προσδιορίσαμε με ακρίβεια το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε. Εάν και εφόσον θα κάνει διακοπές ο πελάτης, πόσο κοντά θα είναι οι διακοπές του επισκέπτη μας, με ποιο μέσο θα ταξιδέψει και σε ποιον προορισμό θα πάει.
Έτσι θα μπορέσουμε να περιγράψουμε με σαφήνεια τους ανθρώπους που θα έρθουν» ανέφερε μεταξύ άλλων.
Ο κ. Πετρόπουλος είπε ότι ήταν ένα δύσκολο πόνημα αφού έπρεπε να γίνει σε πραγματικό χρόνο ένα πλάνο, ενώ τα στοιχεία και τα δεδομένα άλλαζαν καθημερινά –ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας σε όλο τον κόσμο. «Παίρναμε στοιχεία σε καθημερινή βάση για την πορεία της πανδημίας και πώς επηρέαζαν τις βασικές αγορές. Θέλαμε να μελετήσουμε πώς θα αλλάξει το επιχειρησιακό μοντέλο των τουρ οπερέιτορς και των ταξιδιωτών. Αναλύσαμε τις προθέσεις και τα μέτρα της ΠΝΑ και με αυτό τον τρόπο καταφέραμε να συλλέγουμε πληροφορίες και ποιο θα είναι το αντίκτυπο από τα μέτρα που έχουν ληφθεί. Καταλάβαμε ότι πρέπει να τρέξουμε και μια έρευνα που θα ανέλυε το συναίσθημα των αγορών και επιλέξαμε 12 αγορές. Η Ελλάδα συνεχίζει να είναι μέσα στους 3 βασικούς προορισμούς που επιλέγουν οι ταξιδιώτες, ενώ παρέμειναν η Ισπανία και η Ιταλία.
Συνεπώς το Brand Name των δύο αυτών χωρών παραμένει ισχυρό παρά την πανδημία –άρα έχουμε να ανταγωνιστούμε αυτές τις χώρες της Μεσογείου. Επίσης, διαθέτουν πάρα πολύ μεγάλα κονδύλια (πολλών εκατομμυρίων ευρώ συν πολλά εκατομμύρια ευρώ για τις αεροπορικές εταιρείες) τρέχουν πολλά πρότζεκτς και επενδύσεις σε αυτές τις δύο χώρες –ενώ στην Ελλάδα έχουμε ένα πολύ σκληρό, γραφειοκρατικό πλαίσιο για το τουριστικό προϊόν μας.
Ωστόσο η ΠΝΑι και τα νησιά είναι οι αγαπημένοι προορισμοί των ταξιδιωτών και αναζητήσαμε ποιοι είναι αυτοί οι δυνητικοί επισκέπτες. Οπως προέκυψε θέλουν να ταξιδέψουν για τον ‘Ήλιο και την Θάλασσα’! Άρα η ΠΝΑι έχει το πλεονέκτημα που λέγεται ‘Νησιά – Ήλιος – Θάλασσα’. Όσον αφορά στον προϋπολογισμό κάθε ευρώ θα πρέπει να διατεθεί σωστά».
Επιπλέον, άλλοι καταλύτες και παράγοντες είναι το πώς θα ταξιδέψουν οι τουρίστες, η επιλογή του προορισμού λόγω υψηλού αισθήματος ασφάλειας.
Ο κ. Χατζημάρκος είπε πως «ήταν πολύ δύσκολο να περιγραφεί μία τόσο δύσκολη δουλειά που έγινε. Δεν έχει προηγούμενο αυτό το εγχείρημα και έχει εξαιρετικά αποτελέσματα. Η καμπάνια μας είναι στον αέρα, είναι δυναμική, και την παρακολουθούμε μέσα σε μια πολύ δύσκολη εποχή». Ο κ. Χατζημάρκος διαβεβαίωσε πως έχουν εξασφαλιστεί τα κονδύλια ενώ στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, φέτος, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, η οποία είναι διαφορετική από ό,τι σε άλλες χρονιές.
«Πραγματικά αυτό που έκανε η ΠΝΑι στα προηγούμενα χρόνια είναι υπόδειγμα. Εφαρμόζει σχέδιο με ίδιους πόρους για να στηρίξει αυτό το πάρα πολύ μεγάλο έργο» ανέφερε.
Από την μειοψηφία, εκφράστηκαν κάποιες μικρές αντιρρήσεις σχετικά με την καμπάνια ωστόσο, συμφώνησαν ότι έγινε καλή δουλειά σχετικά με την μελέτη.
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Μανώλης Γλυνός ξεκαθάρισε: «Σε ένα τέτοιο θέμα που αφορά στην τουριστική καμπάνια των νησιών μας, πρέπει να είμαστε όλοι ενωμένοι. Αφού συγχαρώ τους άξιους μελετητές, να πω ότι είναι μια εξαιρετική δουλειά την οποία πρέπει όλοι να αγκαλιάσουμε, να στηρίξουμε με την ευχή να πάνε όλα καλά. Σε τέτοιες δύσκολες στιγμές πιστεύω ότι δεν είναι ώρα ούτε για μουρμούρες, ούτε για μικροψυχίες ούτε για αλληλοσπαραγμούς.
Είναι ώρα ευθύνης για την οικονομική ζωή του τόπου μας γιατί ο τουρισμός και η υγεία είναι η ίδια η ζωή μας. Εμείς, θα στηρίξουμε αυτή την τουριστική προβολή και σαν παράταξη θέλουμε τα νησιά μας, να πάνε καλά. Το θέλουμε κι εμείς και όλος ο κόσμος. Κι εμείς κι εσείς, κύριε Χατζημάρκο, όπως όλοι. Δεν θέλω να υπάρξουν υπονοούμενα για ανθρώπους ότι δεν θέλει να πάει καλά ο τόπος του και να ρίχνουν το ‘ανάθεμα’ και να μας λασπολογούν κάποιοι. Ξεκάθαρα, στηρίζουμε αυτή την τουριστική προβολή».
Ζήτησε πάντως από τον περιφερειάρχη να στείλει επιστολή στον υπουργό Ναυτιλίας για να εφαρμόζονται αυστηρά τα πρωτόκολλα και τα μέτρα προστασίας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου