Στη σπουδαιότητα της μελέτης για το rebranding της Ρόδου που στοχεύει στην αναδημιουργία της ταυτότητας του νησιού και που θα είναι πλήρως εναρμονισμένη στα σύγχρονα δεδομένα, αναφέρεται μεταξύ άλλων στη συνέντευξή του στη «δημοκρατική» ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Πολιτισμού Γιώργος Τόππος.
Όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος, πρόκειται ουσιαστικά για το μεγαλύτερο Project τουριστικής προβολής και προώθησης που έχει αναλάβει εδώ και χρόνια ο Δήμος Ρόδου, και θα αρχίσει να υλοποιείται στη Ρόδο πιθανότατα από το 2025.
Παράλληλα, κάνει αποτίμηση της πορείας του τουρισμού από τα μέχρι τώρα δεδομένα παρουσιάζοντας με στοιχεία την εντυπωσιακή άνοδο των αφίξεων που καταγράφεται στις αεροπορικές αφίξεις αλλά και στον θαλάσσιο τουρισμό, ενώ αναφέρεται και στη δυναμική προβολή και προώθηση της Ρόδου στις τουριστικές αγορές της Ασίας, κυρίως σε Κίνα, Ιαπωνία, Ινδία και Νότια Κορέα.
Ως πρόεδρος του ΠΡΟΤΟΥΡ επισημαίνει ότι με την αλλαγή του καταστατικού και τη διεύρυνση με νέους φορείς, στόχος είναι να αναδειχθεί η πολυδιάστατη αξία στο τουριστικό προϊόν και τις εμπειρίες που προσφέρει στον επισκέπτη η Ρόδος.
• Κύριε αντιδήμαρχε, διανύουμε το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου και θα ήθελα την εκτίμησή σας για την φετινή τουριστική περίοδο, από τα μέχρι τώρα δεδομένα.
Ξεκίνησε δυναμικά η τουριστική περίοδος για το νησί μας. Όπως όλα δείχνουν οδεύουμε προς νέο ρεκόρ στον τουρισμό.
Η Ρόδος, σύμφωνα με όλα τα στοιχεία και τους δείκτες της τουριστικής αγοράς, είναι ένας από τους προορισμούς, ο πρώτος στην ουσία, που δέχεται και φέτος τον κύριο όγκο του τουριστικού ρεύματος.
Οι μέχρι τώρα ενδείξεις κάνουν λόγο ότι το 2024 αποτελεί μία σημαντική τουριστική χρονιά, που ξεπέρασε τις αρχικές μας προσδοκίες και παρουσιάζει ήπια αύξηση της τάξεως του 12%.
Για παράδειγμα τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου, είχαμε συνολικά 633.000 αφίξεις, αύξηση 14% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2023 που να θυμίσουμε ότι ήταν ο μήνας που ξέσπασε η καταστροφική πυρκαγιά. Σε ακόμα καλύτερα επίπεδα αναμένεται να κινηθεί φέτος ο Αύγουστος.
Μην ξεχνάμε βέβαια και τον θαλάσσιο τουρισμό. Η κρουαζιέρα για τη Ρόδο αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης του τουρισμού. Για το 2024 έχουν προγραμματισθεί συνολικά 408 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων στο λιμάνι της Ρόδου, ενδεχομένως όμως να παρατηρηθεί και εδώ σημαντική αύξηση. Θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να γίνει το λιμάνι της Ρόδου «Home port», ήτοι σταθμός αποβίβασης και επιβίβασης τουριστών κρουαζιέρας.
Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να κάνουμε και για το Yachting καθώς τα μηνύματα είναι εξαιρετικά για το νησί, κάνοντας λόγο για αύξηση της τάξης του 30% στις αφίξεις θαλαμηγών.
• Ποιες θα λέγατε ότι είναι οι καλές τουριστικές αγορές για τη Ρόδο;
Σύμφωνα και πάλι με τα στοιχεία της Fraport, oι περισσότεροι επισκέπτες της Ρόδου προέρχονται από Μεγάλη Βρετανία.
Οι Βρετανοί τουρίστες έρχονται διαχρονικά πρώτοι στη λίστα, ακολουθούν Γερμανία, Πολωνία, Σουηδία, Ολλανδία, Αυστρία, Ισραήλ, Ελβετία και Φινλανδία. Αυτές οι χώρες αποτελούν παραδοσιακές αγορές για τη Ρόδο.
• Έχετε αναφερθεί στην αναγκαιότητα για άνοιγμα σε νέες αγορές. Πού δίνετε έμφαση;
Η δυναμική προβολή και προώθηση της Ρόδου στις τουριστικές αγορές της Ασίας, κυρίως σε Κίνα, Ιαπωνία, Ινδία και Νότια Κορέα, η προσέλκυση επισκεπτών από τις χώρες αυτές της Ασίας και οι συντονισμένες ενέργειες της δημοτικής αρχής, αλλά και τοπικών φορέων προς την κατεύθυνση αυτή, αποτελεί πρωταρχικό στόχο του Δήμου Ρόδου για την διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και την περαιτέρω ανάπτυξη του ροδιακού τουρισμού.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου θα πρέπει να υπάρξουν στοχευμένες ενέργειες απ΄ όλους τους τοπικούς τουριστικούς φορείς, καθώς οι παράγοντες του ασιατικού τουρισμού έχουν μεγάλες απαιτήσεις, όπως σύγχρονες υποδομές, πολυτελή ξενοδοχεία, απευθείας πτήσεις στον προορισμό, οργανωμένες εκδρομές και ξεναγήσεις και πλήθος άλλων παροχών.
Επιβάλλεται δε να εστιάσουμε και στον εναλλακτικό τουρισμό που μπορεί να προσφέρει η Ρόδος, με κυρίαρχο τον πολιτισμό μας, τη γαστρονομία και τα τοπικά προϊόντα.
Για το σκοπό αυτό εξασφαλίσαμε προσφάτως συνεργασία με τον κ. Χασάν Ικμπάλ, έναν μεγάλο Ινδό τουριστικό πράκτορα που δραστηριοποιείται στην Κίνα και φέρνει τουρίστες και από τις δύο χώρες στην Ευρώπη και που φέτος από την Ελλάδα επέλεξε τη Ρόδο.
Πρόκειται για μια προσπάθεια που γίνεται στο πλαίσιο του 12μηνου τουρισμού και από τον Νοέμβριο θα ξεκινήσουμε να δεχόμαστε τα πρώτα γκρουπ από την Κίνα, ενώ παράλληλα θα συνεχίσουν να έρχονται Ινδοί τουρίστες με πτήσεις της Gulf Air που συνδέει απευθείας τη Ρόδο με το Μπαχρέϊν.
Πρόσφατα είχαμε και όπως όλα δείχνουν θα έχουμε και για τον μήνα του Σεπτεμβρίου, τουρίστες από την γείτονα χώρα την Τουρκία, μετά τις εξελίξεις στο θέμα της βίζας.
• Είναι η Ρόδος ένας ανταγωνιστικός προορισμός;
Η Ρόδος αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το ισχυρό brand name “Ρόδος“ και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού όπως η ιστορική, πολιτιστική κληρονομιά, τα εντυπωσιακά Μνημεία, το απαράμιλλο φυσικό του κάλλος καθώς και η ζεστή φιλοξενία των ανθρώπων του, καθιστούν το νησί της Ρόδου μοναδικό τουριστικό και ανταγωνιστικό προορισμό.
Στόχος μας ως δημοτική αρχή είναι να εξακολουθούμε να προβάλλουμε τις απεριόριστες δυνατότητες που έχει η Ρόδος σε όλες τις μορφές τουρισμού, συνεχίζοντας και διατηρώντας την αυθεντικότητα του προορισμού «Ρόδος», αλλά και επεκτείνοντας όπου δη, το πλαίσιο του σχεδιασμού που είχε γίνει μέχρι το τέλος του περασμένου έτους.
• Ποιος είναι ο σχεδιασμός για την επόμενη τουριστική περίοδο, μιας και φέτος αναλάβατε καθήκοντα ως νέα δημοτική αρχή λίγο πριν το άνοιγμα της τουριστικής περιόδου με τα περιθώρια για αλλαγές ή παρεμβάσεις να είναι εξαιρετικά περιορισμένα.
Η τουριστική πολιτική του Δήμου μας έχει κύριο στόχο τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, με την ενίσχυση της τοπικής μας ταυτότητας.
Αξιοποιούμε τις υπάρχουσες δυνατότητες προωθώντας διαδικτυακά με όλα τα μέσα που παρέχει η τεχνολογία το τουριστικό προϊόν της Ρόδου, πλήρως εναρμονισμένοι στις νέες τάσεις προβολής και επικοινωνίας.
Όπως είναι γνωστό η τουριστική ζήτηση σήμερα παρουσιάζει έντονη διαφοροποίηση.
Τα νέα τμήματα της αγοράς που αναπτύσσονται δυναμικά, αφορούν κυρίως σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως είναι ο συνεδριακός, ο πολιτιστικός, ο αθλητικός τουρισμός, ενώ απαιτούν περισσότερο ποιοτικές και εξατομικευμένες υπηρεσίες.
Στόχος επίσης της δημοτικής αρχής, όπως και όλων των εμπλεκομένων στον τουρισμό φορέων του νησιού, δεν παύει να αποτελεί η προσέλκυση τουριστών από όλο τον κόσμο, ακόμα και τους μήνες του χειμώνα, θέμα που αποτελεί και πεδίο στοχευμένων πρωτοβουλιών και ενεργειών των εκπροσώπων του τουρισμού της Ρόδου.
• Στον ΠΡΟΤΟΥΡ τι γίνεται κύριε Τόππο; Ποιος είναι ο προγραμματισμός;
Στο ΠΡΟΤΟΥΡ προχωράμε στην τροποποίηση του καταστατικού, όπου προβλέπεται η διεύρυνση με νέους φορείς που εκπροσωπούν τον τουρισμό του νησιού, προσαρμοζόμαστε δηλαδή στα νέα δεδομένα της εποχής.
Η πολιτική που ακολουθεί ο Δήμος Ρόδου μέσω της Διεύθυνσης Τουρισμού αλλά και του ΠΡΟΤΟΥΡ, είναι ενιαία και αφορά στην προώθηση και προβολή της Ρόδου σε όλες τις τουριστικές αγορές, τόσο τις καθιερωμένες διαχρονικά αλλά και νέες.
Προς την κατεύθυνση αυτή προχωράμε θέλοντας να αναδείξουμε την πολυδιάστατη αξία στο τουριστικό μας προϊόν, τις εμπειρίες που προσφέρει στον τουρίστα η Ρόδος.
Ο ΠΡΟΤΟΥΡ θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να συμβάλλει σημαντικά στην περαιτέρω προβολή της Ρόδου ως μοναδικού τουριστικού προορισμού σε αγαστή συνεργασία με τη Διεύθυνση Τουρισμού Δήμου Ρόδου και όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό τοπικούς φορείς.
Στοχεύουμε στη βιωσιμότητα προωθώντας καινοτόμες δράσεις που θα ωφελήσουν την τοπική κοινωνία και το περιβάλλον και θα ενισχύσουν την τουριστική ανάπτυξη του νησιού.
Με συμμετοχές δε του Δήμου Ρόδου σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις στο εξωτερικό, με καλαίσθητα περίπτερα που προσελκύουν εκατοντάδες επισκέπτες και εκπροσώπους τουριστικών φορέων από όλο τον κόσμο, η Ρόδος με τη στήριξη και του ΠΡΟΤΟΥΡ παρουσιάζει σημαντικά και θετικά αποτελέσματα αναδεικνύοντας τον μοναδικό ιστορικό, πολιτιστικό και φυσικό πλούτο που διαθέτει αιώνες τώρα.
• Θα θέλαμε να μας πείτε για την μελέτη που αφορά στο rebranding της Ρόδου. Πού στοχεύει και πότε θα αρχίσει η εφαρμογή της.
Το ισχυρό brandname ‘Ρόδος’ δεν είναι στατικό, συνεχώς εξελίσσεται και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα.
Η μελέτη για το rebranding της Ρόδου από τον Δήμο Ρόδου είναι έτοιμη, έχει ολοκληρωθεί και στοχεύει σε ριζικές αλλαγές και επαναπροσδιορισμό της τουριστικής ταυτότητας του νησιού με σκοπό την επανατοποθέτηση του νησιού στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, διατηρώντας και συνεχίζοντας την περαιτέρω προβολή και ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος.
Με τη συγκεκριμένη μελέτη ο Δήμος Ρόδου σκοπεύει ουσιαστικά στο rebranding, την αναδημιουργία της ταυτότητας του νησιού, που θα είναι πλήρως εναρμονισμένη στη σύγχρονη εποχή και στους σύγχρονους κανόνες παρουσίασης ενός μοναδικού τουριστικού προορισμού, όπως είναι το νησί μας.
Πρόκειται ουσιαστικά για το μεγαλύτερο Project τουριστικής προβολής και προώθησης που έχει αναλάβει εδώ και χρόνια ο Δήμος Ρόδου, θα αρχίσει να υλοποιείται στη Ρόδο πιθανότατα από το 2025.
Η αξιοποίηση σύγχρονων μεθόδων και εργαλείων για την τουριστική προώθηση της Ρόδου είναι εκ των ων ουκ άνευ για τη δημοτική αρχή.