Παρά την υποτροπή της Ευρώπης στην πανδημία αλλά και το τέλος της καλοκαιρινής σεζόν, όπως αυτό σηματοδοτείται από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ένας σημαντικός αριθμός Ευρωπαίων συνεχίζει τις διακοπές του και μάλιστα δείχνει να επιλέγει την Ελλάδα. Ειδικότερα, η Ελλάδα φέρεται να βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων των Γερμανών που επιλέγουν αυτή τη στιγμή προορισμό για διακοπές, κρατήσεις γνωστές και ως last minute. Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτει από το συνέδριο μεγάλων tour οperators της Γερμανίας που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.
Υψηλή ζήτηση
«Η Ελλάδα και η Κύπρος είναι δύο προορισμοί που πουλάνε ακόμα και ο αριθμός των πελατών αυξάνεται από εβδομάδα σε εβδομάδα. Αν η τάση συνεχιστεί έτσι, οι κρατήσεις αυτής της περιόδου θα είναι υψηλότερες από πέρυσι», δήλωσε από το βήμα του γερμανικού FVW workshop Thessaloniki Halkidiki 2020 η Halina Strzyzewska, επικεφαλής προορισμών Ελλάδας – Κύπρου του γερμανικού ταξιδιωτικού οργανισμού FTI Group.
Την τάση επιβεβαίωσε από το ίδιο φόρουμ και ο Γιώργος Δήμας, επικεφαλής της TUI Destination Experiences στην Ελλάδα, επισημαίνοντας πως «η Ελλάδα είναι νούμερο ένα προορισμός για την ΤUI φέτος, ειδικά στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής». Στη διοργάνωση συμμετέχουν 40 εκπρόσωποι των μεγαλύτερων tour operators της Γερμανίας. Μεταξύ αυτών και οι Attika Reisen και LMX Touristik, οι οποίοι επίσης διαπιστώνουν την ίδια πραγματικότητα στις κρατήσεις τους με βάση τα όσα δήλωσαν στο FVW workshop.
Σε επίπεδο προτίμησης συγκεκριμένων προορισμών, η TUI αναφέρει πως η ζήτηση επικεντρώνεται σε γνώριμες στους Γερμανούς περιοχές και ειδικότερα σε Κρήτη, Ρόδο, Κω και λιγότερο Πελοπόννησο. Εχει όμως αρχίσει να υπάρχει ζήτημα διαθεσιμότητας για διαμονή, καθώς πολλά ξενοδοχεία έχουν κλείσει ή σχεδιάζουν να κλείσουν άμεσα. Το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο για τα μικρότερα νησιά, όπου όχι μόνον τα περισσότερα ξενοδοχεία είναι πλέον κλειστά, αλλά και οι πτήσεις από και προς το εξωτερικό είναι λιγοστές και οι διαθέσιμες θέσεις ακόμα λιγότερες.
Σημαντική αγορά
Η Ελλάδα το 2019 εισέπραξε από τον εισερχόμενο από τη Γερμανία τουρισμό περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ ή 16,7% του συνόλου των ταξιδιωτικών εισπράξεων της χώρας από τέσσερα εκατομμύρια ταξιδιώτες.
Μεγέθη που διαμορφώνουν τη μέση κατά κεφαλήν δαπάνη τους στη χώρα μας στα 735 ευρώ, μια από τις υψηλότερες. Φέτος παραμένει στην κορυφή των τριών μεγαλύτερων αγορών σε όλους σχεδόν τους ελληνικούς προορισμούς, αν και ασφαλώς με πολύ μειωμένα μεγέθη σε σχέση με πέρυσι. Αλλά και λιγότερο μειωμένα σε σχέση με αυτά της Βρετανίας –που παρέμεινε κλειστή κατά το πρώτο μισό του καλοκαιριού– ή άλλων βασικών αγορών.
Ετσι, ενώ υπάρχει ακόμα διάθεση από τους Γερμανούς για ταξίδια στην Ελλάδα, δεν υπάρχουν ξενοδοχεία και πτήσεις για να τους εξυπηρετήσουν όλους.
Πηγή: kathimerini.gr