Μόλις έντεκα (11) πιστώσεις σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό κατανέμονται στα 5 Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) του Νοτίου Αιγαίου (Ρόδος, Κάλυμνος, Κως, Σύρος και Νάξος).
Αυτό αναφέρεται σε απάντηση του Υπουργού Παιδείας προς τον Βουλευτή Δωδεκανήσου, κ. Μάνο Κόνσολα, ο οποίος είχε καταθέσει σχετική Ερώτηση στη Βουλή για την υποστελέχωση των ΚΕΔΔΥ Ρόδου και Καλύμνου.
Ο κ. Κόνσολας είχε επισημάνει ότι τα ΚΕΔΔΥ σε Ρόδο, Κάλυμνο και Κω αξιολογούν, διερευνούν και διαπιστώνουν τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρία και των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Το ΚΕΔΔΥ Ρόδου, σε ό, τι αφορά στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, ήταν υποστελεχωμένο στις ειδικότητες Παιδοψυχίατρου, Κοινωνικού Λειτουργού (2 θέσεις), Ψυχολόγου (3 θέσεις) και Λογοθεραπευτή.
Αντίστοιχες ανάγκες ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού είχε και το ΚΕΔΔΥ Καλύμνου, αφού χρειάζονται Ψυχολόγοι (2 θέσεις), Κοινωνικοί Λειτουργοί (2 θέσεις) και Λογοθεραπευτής.
Από τις έντεκα (11) θέσεις που κατανέμει το Υπουργείο Παιδείας αντιστοιχούν μόλις από 2 στα ΚΕΔΔΥ Ρόδου και Καλύμνου, κάτι που σημαίνει ότι είναι αδύνατον να καλυφθούν οι ανάγκες.
Σε δήλωσή του, ο κ. Κόνσολας τονίζει:
«Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να καταλάβει ότι τα ΚΕΔΔΥ στα Δωδεκάνησα έχουν κοινωνικό ρόλο και αποστολή.
Το ΚΕΔΔΥ Ρόδου εξυπηρετεί τις ανάγκες ενός μαθητικού πληθυσμού 20.000 παιδιών, ενώ υπάρχει λίστα αναμονής 400 μαθητών προς αξιολόγηση.
Το ΚΕΔΔΥ Καλύμνου εξυπηρετεί τις ανάγκες νησιών, όπως η Κάλυμνος, η Λέρος, η Πάτμος, η Αστυπάλαια, οι Λειψοί, το Αγαθονήσι και οι Αρκιοί με μαθητικό πληθυσμό 5.000 περίπου παιδιών.
Εφόσον το Υπουργείο Παιδείας δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα της υποστελέχωσής τους, δεν μπορεί να προχωρήσει τις αξιολογήσεις των μαθητών και να μειωθεί η λίστα αναμονής, αλλά και για να αναπτυχθούν δράσεις προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Οι έντεκα (11) πιστώσεις είναι ελάχιστες.
Η δική μου πρόταση, που θα έρθει ξανά στη Βουλή, θα είναι η αύξηση των πιστώσεων».