Η μεταφορά του τουρκικού στρατιωτικού ενδιαφέροντος στα νοτιοανατολικά της χώρας, καθώς επίσης και η έλλειψη πιλότων σε μαχητικά αεροσκάφη, συνιστούν, επιπλέον, έναν λόγο που παραβιάσεις πια κάνουν εναέρια μέσα όπως, για παράδειγμα, τα ελικόπτερα της Ακτοφυλακής.
Επί της θαλάσσης, το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό έχει τη συνήθη δραστηριότητά του. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια εξόδου του ελληνικού στόλου στο Αιγαίο για τις ανάγκες της άσκησης «Παρμενίων 2016», τουρκικά πολεμικά πλοία παρακολουθούσαν τη δραστηριότητα του Πολεμικού Ναυτικού, ευρισκόμενα, βεβαίως, σε διεθνή ύδατα.
Αντιθέτως, πολύ πιο σοβαρή είναι η κατάσταση κάτω από τη θάλασσα. Οπως αποκάλυψε στις 9 Οκτωβρίου η «Κ», η Τουρκία είχε δεσμεύσει για ολόκληρο τον Σεπτέμβριο το μεγαλύτερο κομμάτι της ελληνικής χωρικής θάλασσας στο Αιγαίο, προκειμένου τρία υποβρύχια του στόλου της να πραγματοποιήσουν ασκήσεις. Το θέμα ετέθη στο ΝΑΤΟ, ωστόσο οι ελληνικές διπλωματικές και στρατιωτικές αρχές έχουν αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν συμμάχους και εταίρους για την… άβολη κατάσταση που συχνά επικρατεί στο Αιγαίο. Από την τουρκική πλευρά δεν έχει, επίσης, παύσει η τακτική των Οδηγιών προς Ναυτιλλομένους (NAVTEX) και Αεροναυτιλλομένους (NOTAM), οι οποίες αμφισβητούν, αφενός, την ταύτιση του FIR Αθηνών με τα σύνορα ανάμεσα στις δύο χώρες και την ύπαρξη εθνικών χωρικών υδάτων και, αφετέρου, το δικαίωμα της Ελλάδας να ασκεί έρευνα και διάσωση εντός αυτών των ορίων. Σε αυτές τις ΝΟΤΑΜ κατά κανόνα τα νησιά του Αιγαίου αναφέρονται με τα τουρκικά ονόματά τους, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις απαιτείται από τις ελληνικές αρχές να συνεργάζονται με τις τουρκικές, προκειμένου να διεξαγάγουν οποιαδήποτε επιχείρηση ή άσκηση.
Καθημερινή