Ενώ διανύουμε τους τελευταίους μήνες της φετινής χρονιάς, κάτι παραπάνω από θετικό είναι το πρόσημο για τον ελληνικό τουρισμό παρά το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου υπήρξαν αναταράξεις και μια σειρά από προκλήσεις, που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τόσο οι επαγγελματίες του κλάδου όσο και οι θεσμικοί φορείς. Αρχής γενομένης από την καταστροφική πυρκαγιά στην Ρόδο τον περασμένο Ιούλιο, η οποία ανέκοψε προσωρινά την ταχύτητα, που είχε αναπτύξει το νησί των Δωδεκανήσων, στη συνέχεια ήρθαν οι πλημμύρες στην Θεσσαλία ενώ προς το τέλος της σεζόν, η κλιμάκωση της έντασης στο Ισραήλ και η αποσταθεροποίηση στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής έχουν επιφέρει ένα απροσδόκητο πλήγμα στο εγχώριο τουριστικό προϊόν.
Σε γενικές γραμμές, πάντως, οι καλές επιδόσεις προεξοφλούν για μια χρονιά, η οποία σε αρκετά επίπεδα θα καταρρίψει εκείνες του 2019, φθάνοντας σε νέα ρεκόρ, μια λέξη, ωστόσο, που η υπουργός τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη ανέφερε στο πλαίσιο άτυπης ενημέρωσης δημοσιογράφων χθες ότι είναι λάθος να τη χρησιμοποιούμε από εδώ και πέρα σε ό,τι αφορά τα έσοδα στον τουρισμό, λέγοντας ότι πλέον θα πρέπει να τίθενται μακροπρόθεσμοι στόχοι. “Προφανώς μας ενδιαφέρουν τα έσοδα αλλά θα πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στη βελτίωση των υποδομών καθώς και να προβληθούν λιγότερο γνωστοί προορισμών πέραν των δημοφιλών”, σημείωσε η κ. Κεφαλογιάννη, προσθέτοντας παράλληλα ότι η σεζόν παρατείνεται μέχρι τις 15 Νοεμβρίου.
Ο αντίκτυπος από το Ισραήλ
Σχολιάζοντας τον αντίκτυπο από τον πόλεμο στο Ισραήλ, σημείωσε ότι οι συρράξεις σε γενικό πλαίσιο δημιουργούν μεγάλη κρίση σε επίπεδο ασφάλειας. “Η αγορά του Ισραήλ μας στήριξε πολύ στην προσπάθεια που έκανε η Ελλάδα για την επέκταση της τουριστικής περιόδου. Ο αντίκτυπος φαίνεται ήδη στα νούμερα. Ωστόσο, επί του παρόντος δεν έχουμε δει συνέπειες σε σχέση με τις ισραηλινές επενδύσεις και ούτε αναμένονται άμεσα”, σημείωσε, λέγοντας, παράλληλα ότι στο τέλος του μήνα προβλέπεται να ξεκινήσουν οι διακηρύξεις για τις ενισχύσεις που θα δοθούν στις τουριστικές επιχειρήσεις που επλήγησαν από τις ακυρώσεις των Ισραηλινών επισκεπτών.
Θυμίζουμε ότι ο τουρισμός από το Ισραήλ δεν περιορίζεται μόνο κατά τη διάρκεια της θερινής σεζόν αλλά εκτείνεται σε όλη τη διάρκεια του έτους λόγω κυρίως της κοντινής απόστασης και των συχνών δρομολογίων. Η Ελλάδα αποτελεί από τις πρώτες επιλογές των Ισραηλινών όχι μόνο για να περάσουν τις διακοπές τους αλλά και για να κάνουν ψώνια, να διασκεδάσουν καθώς η χώρα μας παραμένει ένας σχετικά φθηνότερος προορισμός σε σχέση με άλλους της Ευρώπης. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια έχουν υλοποιηθεί αρκετές επενδύσεις στον εγχώριο ξενοδοχειακό κλάδο από Ισραηλινούς επενδυτές και ομίλους. Τέτοια παραδείγματα αποτελούν ο ισραηλινός όμιλος της Brown hotel καθώς και της Fattal Hotel, οι οποίοι έχουν επιδοθεί σε ένα χορό επενδύσεων σε ξενοδοχεία σε όλη την ελληνική επικράτεια, τα οποία κατά κύριο λόγο απευθύνονται σε επισκέπτες από το Ισραήλ.
Πηγή capital.gr