Θέμα ημερών ή ολίγων εβδομάδων θεωρείται, όπως τουλάχιστον αναφέρουν πληροφορίες της αγοράς, το οικονομικό «κλείσιμο» της συναλλαγής για τη σύμβαση υποπαραχώρησης του Λιμένα Καβάλας (Φίλιππος Β’) ανάμεσα στο Δημόσιο και την κοινοπραξία, στην οποία δεσπόζει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Παράλληλα, είτε στα τέλη Οκτωβρίου είτε μέσα στον Νοέμβριο εκτιμάται ότι θα «πέσουν υπογραφές» και για τη σημαντική επένδυση για τη μαρίνα mega-yachts της Κέρκυρας, την εκμετάλλευση της οποίας θα αναλάβει η εταιρεία Lamda Marinas Investments, θυγατρική της Lamda Development. Μένοντας στο… θαλάσσιο μέτωπο, εκτιμάται ότι στα τέλη του 2024 θα υποβληθούν προσφορές στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου Α.Ε., μέσω πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού, που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ.
Μια και ο λόγος για το Ταμείο, προ ημερών μόλις έβαλε μπρος ένα ακόμα εγχείρημα, καθώς δημοσίευσε πρόσκληση υποβολής προσφορών για την «Πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου αναφορικά με την εκπόνηση νέου Master Plan, Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και Συνοδών Μελετών του Λιμένα Ρόδου».
Ο τεχνικός σύμβουλος θα κληθεί να παράσχει στο ΤΑΙΠΕΔ τις ακόλουθες υπηρεσίες:
• Συλλογή, καταγραφή και αξιολόγηση όλων των απαραίτητων στοιχείων, και καταγραφή των υφιστάμενων εγκαταστάσεων των λιμένων.
• Διερεύνηση των λιμενικών χρήσεων (εμπορικών, ακτοπλοϊκών, αλιευτικών, τουριστικής εξυπηρετήσεως, κρουαζιερόπλοιων κλπ.), ώστε να προταθεί η τελική μορφή αναπτύξεως των λιμενικών, των χερσαίων και των Η/Μ εγκαταστάσεων και εξοπλισμού των λιμένων και η οργάνωση των λειτουργιών όλης της λιμενικής ζώνης.
• Πρόταση κάθε λειτουργίας και διαμόρφωσης που είναι δυνατόν να ενταχθεί στο σχεδιασμό των λιμενικών εγκαταστάσεων.
• Υποστηρικτικές μελέτες.
• Προτάσεις διαμόρφωσης ελεύθερων χερσαίων χώρων λιμένα και κτιριακών απαιτήσεων, καθώς και πολεοδομική οργάνωση του χερσαίου χώρου (χρήσεις γης, όροι δόμησης, προτεινόμενες προς πολεοδομική τακτοποίηση κατασκευές, κ.λπ.).
• Οικονομική διερεύνηση των υπό εξέταση λιμενικών εγκαταστάσεων.
• Χρονική εξέλιξη της ανάπτυξης του υπό εξέταση Λιμένα.
• Μελέτη εσωτερικής οδοποιίας εφόσον είναι δυνατόν να επιτευχθεί και σύνδεσης των λιμενικών εγκαταστάσεων με το οδικό δίκτυο της περιοχής.
• Διερεύνηση της δυνατότητας σύνδεσης των λιμενικών εγκαταστάσεων με άλλους λιμένες, και της εξέλιξης των μεταφορικών συστημάτων της ευρύτερης περιοχής των λιμένων.
• Εκπόνηση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και Κυκλοφοριακής Θεώρησης του Λιμένα
• Υποστήριξη της αδειοδοτικής διαδικασίας.
Ο λιμένας της Ρόδου βρίσκεται στο βορειοανατολικό παραλιακό μέτωπο της Ρόδου, αποτελείται από τις λιμενικές εγκαταστάσεις της Κολόνας, του προβλήτα των Αγγέλων και του προβλήτα της Ακαντιάς. Φορέας διαχείρισής του είναι το Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου. Υφίσταται υποχρέωση για κατάρτιση Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης («Master Plan»), με το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. ενεργεί ως Αρχή Σχεδιασμού για τον λιμένα Ρόδου.
Στο τελευταίο (αν και παλιό χρονικά) Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (Asset Development Plan), υπήρχε αναφορά για τη μαρίνα Ρόδου (με χερσαία ζώνη έκτασης 12,7 στρεμμάτων περίπου και δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 175 σκαφών), για σχέδια περί μακροχρόνιας παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης λιμενικών δραστηριοτήτων / υπηρεσιών, ενώ προβλέπονταν ή αναμένονταν η έκδοση ΦΕΚ για τον καθορισμό Αιγιαλού – Παραλίας, η σύνταξη Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και η σχετική δημόσια διαβούλευση ΣΜΠΕ (με την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας στα τέλη 2024).