Ειδήσεις

Κατήφεια, πίκρα και απογοήτευση σε ολόκληρη την εμπορική αγορά

Κατήφεια, απαισιοδοξία και απογοήτευση επικρατεί στην κατά τα άλλα εορταστική, εμπορική αγορά της Ρόδου, την ίδια στιγμή που συγκεκριμένα καταστήματα μεγάλων αλυσίδων συγκεντρώνουν όλο το ρευστό χρήμα των ντόπιων καταναλωτών. Το ήδη οξυμένο πρόβλημα μεγεθύνει η οικονομική αβεβαιότητα που καλλιεργείται λόγω των πολιτικών εξελίξεων στη χώρα.
Ειδικότερα, τα εμπορικά καταστήματα της Ρόδου δεν δουλεύουν. Για τη συντριπτική πλειοψηφία των καταστηματαρχών δεν υπάρχουν εισπράξεις ούτε για δείγμα. Τα καταστήματα ομοιάζουν με νύφη που στολίστηκε για ένα γάμο που όμως δεν πρόκειται να γίνει ποτέ. Ακόμα και οι προσφορές που γίνονται στις τιμές των εμπορευμάτων, δεν είναι ικανές να συγκινήσουν τους Ροδίτες. Αυτό που συμβαίνει σήμερα στην αγορά του νησιού είναι η εκκίνηση μιας πραγματικής οικονομικής καταστροφής. Δεν συνιστά κινδυνολογία να σημειωθεί ότι με τις τρέχουσες συνθήκες που επικρατούν στην εμπορική αγορά, συσσωρεύονται τόσα χρέη, ώστε θα απαιτηθεί η παρέλευση αρκετών χρόνων υγιούς εμπορίου για να γίνει η απόσβεσή τους. Ωστόσο, η προοπτική συνέχισης της ασφυκτικής πολιτικής έλλειψης ρευστότητας, δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας για βελτίωση της κατάστασης στα χρόνια που ακολουθούν.
«Είναι ένας σκληρός χειμώνας, που έρχεται ως συνέχεια μιας τουριστικής περιόδου που δεν απέδωσε τα αναμενόμενα», δήλωσε προς τη «δημοκρατική» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου Νίκος Κουκούλης. Ο ίδιος κάλεσε τους καταναλωτές να κοιτάξουν με περισσότερο ενδιαφέρον τα τοπικά καταστήματα, διότι οι τιμές τους και η ποιότητα που προσφέρουν είναι αρκετά ανταγωνιστική. «Τα καταστήματα της Ρόδου διαθέτουν εξαιρετικά εμπορεύματα και πολύ καλές τιμές. Πρέπει όλοι οι Ροδίτες να κοιτάξουν τις βιτρίνες τους, να δοκιμάσουν τα ρούχα, τα παπούτσια, τα αξεσουάρ μόδας, στα εμπορεύματα και να σκέφτονται πάντα ότι οι αγορές από τα τοπικά καταστήματα είναι επένδυση χρημάτων για την υποστήριξη της τοπικής οικονομίας».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο γραμματέας του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Νίκος Παπασταματίου, δήλωσε προς τη «δημοκρατική» ότι «πρέπει να σκεφτούμε το δεκαρικάκι. Για τα μεγάλα καταστήματα ένα χαρτονόμισμα των 10 ευρώ δεν είναι τίποτα, όμως για ένα εμπορικό κατάστημα, τα 10 ευρώ έχουν σημασία κι εάν βρεθούν τέσσερις – πέντε πελάτες με 10 ευρώ, τότε ο έμπορος αυτός θα μπορέσει να βγάλει ένα μεροκάματο. Δυστυχώς, τώρα πια η τοπική αγορά λειτουργεί με αυτό τον τρόπο».
Μαζεύουν όλη
τη ρευστότητα
Την ίδια στιγμή, στην αγορά της Ρόδου, τέσσερα συγκεκριμένα καταστήματα, συγκεντρώνουν όλο το ρευστό χρήμα της αγοράς. Πρόκειται για διαρκώς διαφημιζόμενα καταστήματα διεθνών, εμπορικών αλυσίδων, που καθημερινά δέχονται εκατοντάδες πελάτες.
Η διαφήμιση – πλύση εγκεφάλου που χρυσοπληρώνουν οι επιχειρήσεις αυτές έχουν καταφέρει να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον όλων των καταναλωτών. Τα παιχνίδια, τα ρούχα και τα τρόφιμα είναι οι πιο μεγάλοι εμπορικοί κλάδοι. Στους τρεις αυτούς κλάδους, αντιστοίχως τρία υπερκαταστήματα δουλεύουν με φρενήρεις ρυθμούς και κάνουν πωλήσεις εκατομμυρίων ευρώ. Ο ανταγωνισμός που καλλιεργούν είναι τόσο άνισος, όσο η μάχη ενός ελέφαντα με ένα μυρμήγκι.
«Είναι γεγονός ότι τα μεγάλα καταστήματα συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, όμως οι Ροδίτες όλοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι από τα καταστήματα αυτά, το 80% των ημερήσιων εισπράξεων, στο τέλος της ημέρας φεύγει εκτός Ρόδου» δήλωσε ο κ. Νίκος Παπασταματίου. «Τα εκατομμύρια των ευρώ που εισπράττουν αποστέλλονται εκτός Ρόδου και εκείνο που μένει είναι ένα 20% και μοιράζεται σε αμοιβές προσωπικού, το οποίο εργάζεται με 4ωρα και με μισθούς ντροπής».
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα τοπικά καταστήματα πληρώνουν σαφώς πιο υψηλούς μισθούς για το προσωπικό που διατηρούν. Ανταμείβουν με υψηλότερα ποσά το υπαλληλικό τους προσωπικό, επειδή ακριβώς υπάρχει μια διαρκής σχέση μεταξύ εμπόρου και υπαλλήλου – πελάτη. Διότι ο ίδιος ο υπάλληλος είναι και πελάτης στο κατάστημα, όπως και στο κάθε άλλο κατάστημα της τοπικής αγοράς.
Οικονομικές προεκτάσεις
της πολιτικής
αβεβαιότητας
Οι έμποροι, όπως και τα όργανα που τους εκπροσωπούν, έχουν εντοπίσει αισθήματα φόβου στους λιγοστούς τους πελάτες. Φόβου ως προς το να ξοδέψουν τα χρήματα που έχουν διαθέσιμα. Οι πολιτικές εξελίξεις και ο τρόπος με τον οποίο αυτές παρουσιάζονται από τα μέσα ενημέρωσης εθνικής εμβέλειας, έχουν προκαλέσει τόση αβεβαιότητα για το αύριο ώστε ουδείς μένει ασυγκίνητος.
Με την εκτίμηση των επαγγελματιών της αγοράς συμφωνούν απολύτως τόσο ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Νίκος Κουκούλης, όσο και ο γραμματέας του ΕΒΕΔ Νίκος Παπασταματίου. Και οι δύο στις δηλώσεις που έκαναν προς τη «δημοκρατική» εξέφρασαν την ελπίδα η Ελλάδα να απεμπλακεί σύντομα από όλη αυτή τη συζήτηση για θέματα μη παραγωγικά και επιτέλους οι επιτελείς της να ενσκήψουν με ενδιαφέρον και πολιτικές πάνω από την στενάζουσα, πραγματική οικονομία.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου