Tην αποχώρηση του από τον Ενιαίο Φορέα Τουρισμού Κω – Νισύρου αποφάσισε ο Δήμος Κω.
Kατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για το θέμα, ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Επιχειρηματικότητας, Ανάπτυξης και Πρωτογενή Τομέα, κ. Ηλίας Σιφάκης ανέφερε μεταξύ άλλων για τον Ενιαίο Φορέα ότι “τα 3 τουλάχιστο έτην, που έγινε η τελευταία τροποποίηση του Καταστατικού, ο μοναδικός τακτικός χρηματοδότης ήταν ο Δήμος Κω, ενώ κανένας από τους υπόλοιπους θεσμικούς φορείς μέχρι σήμερα δεν έχει συνεισφέρει οικονομικά ως όφειλε εκ του καταστατικό”.
Ο κ. Σηφάκης κατά την εισήγηση του τόνισε ότι ο Δήμος “είναι αποφασισμένος να επενδύσει στον τουρισμό και να λειτουργήσει με κανόνες σύγχρονου Marketing. Να ενεργοποιήσει επιτέλους το τουριστικό Portal και τις δυνατότητες που μας δίνει το διαδίκτυο. Να ακολουθήσει εξωστρεφή τουριστική πολιτική. Να κάνει την παρουσία της Κω αισθητή σε όλα τα διεθνή τουριστικά γεγονότα και εκδηλώσεις. Να επενδύσει στην ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού. Να επενδύσει στην ενδυνάμωση της χαμηλής τουριστικής περιόδου και στην επιμήκυνση της. Να ενημερώσει τον επισκέπτη που κάνει τις διακοπές του στην Κω για τον προορισμό δίνοντάς του κίνητρα να βγει από το ξενοδοχείο και να κυκλοφορήσει στην πόλη και στα χωριά, ενεργοποιώντας επιτέλους την έξυπνη εφαρμογή κινητών, από το ακριβοπληρωμένο portal τουρισμού που είναι εν υπνώσει. Ακόμα όμως περισσότερο, είναι αποφασισμένος να εξασκήσει μια επιθετική πολιτική προσέλκυσης εταιριών χαμηλού κόστους”.
Ο Δήμος της Κω προχωρά στη διερεύνηση και στις απαραίτητες επαφές για την δημιουργία ενός φορέα Τουρισμού με μεικτή και επαρκή χρηματοδότηση, ενώ σήμερα κιόλας, προχωράμε στην δημιουργία Επιτροπής Τουρισμού ώστε να μην χαθεί ούτε μία μέρα από την προβολή της Κω στην Διεθνή κοινότητα.
Από τη πλευρά του ο Δήμαρχος του νησιού κ. Γιώργος Κυρίτσης ανέφερε στην εισήγησή του τις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει ο Δήμος για τη τουριστική ανάπτυξη και προβολή της Κω.
Μέρος της εισήγησής του έχει ως εξής:”
-Η προβολή του τουριστικού μας προϊόντος δεν αφορά μόνο τα ξενοδοχεία. Στην Κω δεν υπάρχουν μόνο ξενοδοχεία, τουρισμός δεν σημαίνει μόνο ξενοδοχεία. Στο κομμάτι της προβολής και της προώθησης του τουρισμού μας θα συμμετέχουν πλέον και όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού.
– Έχει έρθει η ώρα της μετάβασης σε νέες και πρωτοποριακές δράσεις προβολής και προώθησης. Να ξεχάσουμε όσα ξέραμε, οι παρωχημένες και ξεπερασμένες ιδέες δεν έχουν θέση στο σύγχρονο τουριστικό marketing.
Ο Δήμος Κω ξεκίνησε ήδη επαφές με την Google, θα παρουσιάσoυμε έξυπνα και με χαμηλό κόστος το τουριστικό μας προϊόν μέσα από το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.Θα αποκτήσει μια μόνιμη υποδομή, το ηλεκτρονικό περίπτερο με το οποίο θα συμμετέχει στις εκθέσεις.
Μια μόνιμη και διαδραστική υποδομή στην οποία θα μπορεί κάποιος να λαμβάνει ότι πληροφορία τουριστικού ή χρηστικού περιεχομένου αναζητά για το νησί αλλά και να κάνει κρατήσεις μέσα από μια σύγχρονη διαδικτυακή πύλη, ένα portal σύγχρονο και πολλαπλών δυνατοτήτων. Μέσα από αυτό θα μπορούν να γίνονται κρατήσεις σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, αγορές και εμπορικές συναλλαγές από τις επιχειρήσεις του νησιού, αγορές εισιτηρίων αλλά και κλήσεις ταξί. Με αυτό τον τρόπο στηρίζεται η τοπική οικονομία και επιχειρηματικότητα.
Σε μια εποχή που αυξάνονται οι κρατήσεις και οι συναλλαγές στον τουρισμό μέσω του διαδικτύου, η Κως πρέπει να είναι εκεί. Να μην μας ξεπεράσει η εποχή.
– Περιμένουμε το άνοιγμα του προγράμματος της ψηφιακής σύγκλισης για να προχωρήσουμε στην ανάπτυξη ηλεκτρονικών υποδομών, όπως το ηλεκτρονικό περίπτερο του Δήμου Κω, με το οποίο θα υπάρχει μία μόνιμη, σύγχρονη και πρωτοποριακή παρουσία της Κω στις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις. Εξετάζουμε όμως και τη χρηματοδότηση αυτής της υποδομής με πόρους του Δήμου, γιατί δεν πρέπει να χάσουμε χρόνο.Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η ανάπτυξη infotubes και infokiosks σε κεντρικά σημεία και των τριών δημοτικών ενοτήτων. Μέσα από αυτά ο επισκέπτης θα μπορεί να λαμβάνει κάθε είδους χρηστική πληροφορία για την περιοχή που βρίσκεται και για τα σημεία ενδιαφέροντος. Ανάλογες εφαρμογές πρόσβασης θα δίνονται και στα κινητά τηλέφωνα των επισκεπτών μας.
– Επιστρέφουμε σε ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό προβολής του νησιού αλλά και βελτίωσης των υποδομών μας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Τα προηγούμενα 4 χρόνια, δεν υπήρξε καμία δράση, κυριάρχησαν η αδιαφορία και η αδράνεια.Τα κρουαζιερόπλοια που είδαμε ήταν αποτέλεσμα των προσπαθειών που ξεκίνησαν την περίοδο 2007-2010. Ξαναρχίζουμε από την αρχή ξανά. Η Κως θα ξαναμπεί στο χάρτη της κρουαζιέρας.Ενδεικτικό της απόλυτης διάλυσης της προηγούμενης περιόδου, ήταν ότι η Κως δεν είναι πλέον μέλος της MEDCRUISE γιατί η προηγούμενη δημοτική αρχή δεν πλήρωσε την ετήσια συνδρομή. Τι είναι η MedCruise; Είναι η Ένωση των Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου.Άγνωστη λέξη για κάποιους που δεν είχαν σχέδιο, δεν πίστεψαν, δεν ήθελαν την ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Γιατί τα κρουαζιερόπλοια δεν έρχονται με γραφικότητες σαν αυτές που είδαμε τα προηγούμενα χρόνια.Άμεσα, έδωσα εντολή στον κ. Σιφάκη να ξεκινήσει τις επαφές με την Ισπανίδα Πρόεδρο της Ένωσης , την κ. Κάρλα Σαλβάδο, εκπρόσωπο του λιμένα της Βαρκελώνης για να επιστρέψει η Κως στην Ένωση.
-Τα προϊόντα του πρωτογενούς τομέα είναι αναπόσπαστο μέρος του συνολικού τουριστικού μας προϊόντος. Ποιος είναι ο στόχος απέναντι στην πανσπερμία και αποσπασματικότητα μεμονωμένων ενεργειών και εκδηλώσεων.Ο στόχος μας είναι μια μεγάλη 8ήμερη έκθεση Αγροτουρισμού στην Κω. Θα ξεκινήσει άμεσα η σχετική συζήτηση με τις ομάδες παραγωγών του πρωτογενούς τομέα και με τους φορείς της Κω.Μέρος της προβολής και της προώθησης του τουρισμού στην Κω, θα αποτελούν στο εξής και τα προϊόντα του πρωτογενούς τομέα. Ο Δήμος αναλαμβάνει πρωτοβουλία για να δημιουργηθεί το εμπορικό σήμα “”ΚΩΣ””, για πιστοποιημένα τοπικά προϊόντα, αυτά που θα αποτελούν το καλάθι προϊόντων της Κω και θα συμπεριληφθούν στο τουριστικό προϊόν που προβάλουμε”.
tornosnews.gr