Μετ’ εμποδίων εξελίσσεται η τηλεκπαίδευση. Αρκετές οικογένειες και αρκετοί μαθητές στη Ρόδο δεν μπορούν να συμμετάσχουν στα ηλεκτρονικά μαθήματα, καθώς δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο υλικοτεχνικό εξοπλισμό. Υπάρχουν μάλιστα μαθητές οι οποίοι κάνουν μάθημα ακόμη και μέσω σταθερού τηλεφώνου, όπως αποκάλυψε ο αντιπρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, Κώστας Ρακόπουλος.
Ο Δήμος Ρόδου διέθεσε και συνεχίζει να διαθέτει tablet και laptop στα σχολεία, ενώ κάποια εστάλησαν από το Υπουργείο και πρόκειται να σταλούν και άλλα. Δεν έχουν όμως καλυφθεί όλες οι ανάγκες. Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ούτως ή άλλως δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία και ζητούν να ανοίξουν τα σχολεία στις 8 Ιανουαρίου 2021 με 15 μαθητές στην τάξη. Επισημαίνουν δε ότι τα σημάδια κόπωσης των μαθητών είναι πλέον εμφανή.
«Δεν μπορούν να συμμετάσχουν όλα τα παιδιά στην τηλεκπαίδευση, καθώς δεν έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν. Η αλήθεια είναι ότι καταβάλλονται μεγάλες προσπάθειες από τις οικογένειες, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να λειτουργήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η τηλεκπαίδευση. Βοήθησαν επίσης τα tablet και laptop που διατέθηκαν στα σχολεία, εξακολουθεί όμως να υφίσταται πρόβλημα συμμετοχής. Οφείλουμε βέβαια να πούμε ότι σε καμία των περιπτώσεων δεν μπορεί η ηλεκτρονική εκπαίδευση να αντικαταστήσει τη δια ζώσης. Πρέπει το Υπουργείο να προβεί στη μείωση της ύλης.
Ο κοινωνικός ρόλος που ασκεί το σχολείο, δεν υπάρχει πλέον. Τα παιδιά πιέζονται πολύ με την τηλεκπαίδευση», δήλωσε ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, Ανδρέας Μαρίνος, ενώ ο γενικός γραμματέας, κ. Θεόδωρος Ξάφης, συμπλήρωσε:
«Δυστυχώς υπάρχουν πολλοί μαθητές γυμνασίων και λυκείων που δεν διαθέτουν την τεχνολογική υποδομή αλλά ούτε καν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Κακά τα ψέματα… Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης. Εμείς έχουμε προτείνει να ανοίξουν τα σχολεία μετά τις γιορτές με 15 μαθητές στην τάξη για να γίνει κανονικό μάθημα. Μάθημα ουσιαστικό δεν γίνεται μέσω των υπολογιστών… Πρέπει τα σχολεία να ανοίξουν στις 8 Γενάρη με προδιαγραφές. Όσο για τα τηλεδιαγωνίσματα, είναι δύσκολο να γίνουν, σαν να πρόκειται για τηλεπαιχνίδι».
Ακόμη και τώρα διευθυντές των σχολείων δέχονται αιτήματα για τη διάθεση tablet ώστε να συμμετέχουν οι μαθητές στα ηλεκτρονικά μαθήματα. «Υπάρχουν οικογένειες που δεν έχουν τον εξοπλισμό που απαιτεί η τηλεκπαίδευση. Συνεχώς έρχονται γονείς να ρωτήσουν εάν υπάρχει κάποιο διαθέσιμο tablet. Υπάρχουν μαθητές που κάνουν το μάθημά τους από το σταθερό τηλέφωνο. Γι’ αυτό και πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία στις 8 Γενάρη με 15 μαθητές ανά τάξη, με rapid test, με πλήρη καθαριότητα…», είπε ο κ. Ρακόπουλος, συμπληρώνοντας ότι η αξιολόγηση των μαθητών μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης είναι αδύνατο να γίνει σωστά και με ακρίβεια.
ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ
ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Την απόσυρση του νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση ζητά η Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου. Η διοίκηση καταγγέλλει ότι το νέο νομοσχέδιο δεν αναβαθμίζει τα ΕΠΑΛ για να παρέχουν γνώσεις ανάλογα με τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας, αλλά αντιθέτως προσπαθεί να κάνει εργαζόμενους με λιγότερες γνώσεις, λιγότερα εργασιακά δικαιώματα και μάλιστα από πιο μικρή ηλικία.
«Η επαγγελματική εκπαίδευση στην Ελλάδα συνεχίζει να είναι ο φτωχός συγγενής της γενικής. Πρόκειται για ένα οξύμωρο σχήμα που δεν συναντά κανείς πουθενά αλλού στον κόσμο. Όλοι μας ελπίζουμε ότι η επαγγελματική εκπαίδευση θα αλλάξει προς το καλύτερο.
Με το νομοσχέδιο, η επαγγελματική εκπαίδευση δεν θα περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας. Θα είναι διετής η φοίτηση και οι μαθητές θα λαμβάνουν μόνο κατάρτιση χωρίς να έχουν διδαχθεί οι μαθητές μαθήματα γενικής παιδείας, πράγμα απίστευτο», δήλωσε ο κ. Α. Μαρίνος.
Επίσης, όπως επισημάνθηκε το νομοσχέδιο δεν προβλέπει την προμήθεια υλικοτεχνικού εξοπλισμού με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη λειτουργία των εργαστηρίων.
Τέλος ο κ. Ρακόπουλος τόνισε ότι: «η σημερινή εκπαιδευτική πολιτική, στοχεύει στην εισαγωγή λιγότερων παιδιών στα πανεπιστήμια και περισσότερων στην αγορά εργασίας χωρίς προσόντα. Η επαγγελματική εκπαίδευση κατακερματίζεται.
Τα παιδιά θα φοιτούν σε σχολές κατάρτισης και όχι Γενικής Παιδείας, χωρίς να έχουν το δικαίωμα οι μαθητές να συμμετέχουν σε πανελλαδικές εξετάσεις, όπως μπορούν να κάνουν οι μαθητές των ΕΠΑΛ τώρα. Θέλουν με όλες αυτές τις μεθόδους να κλείσουν τις πόρτες των πανεπιστημίων και να ενισχύσουν την ανώτατη εκπαιδευτική εκπαίδευση».