Τοπικές Ειδήσεις

Στερεύει η υπομονή για τις προθέσεις του υπουργείου Ναυτιλίας για την ΑΝΕΚ

Μέχρι τέλος του χρόνου θα κάνουν υπομονή στην Κάλυμνο, αναμένοντας εξελίξεις για την επαναδρομολόγηση του «Νήσος Κάλυμνος» αναφέρει μιλώντας στην «δ» ο δήμαρχος του νησιού Γιάννης Μαστροκούκος. Ο κ. Μαστροκούκος αρνήθηκε να συναντήσει σε επίπεδο διαπραγμάτευσης τον ισχυρό άνδρα της Saos Ferries, καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η αποκλειστική αρμοδιότητα ανάθεσης γραμμών αφορά στο αρμόδιο υπουργείο και όχι διαπροσωπικές σχέσεις εκπροσώπων εταιρειών.
«Αυτά δεν είναι δικά μας θέματα, δεν θέλω να μεταφέρω την λαϊκή ρήση, αλλά είναι θέματα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Για τις γραμμές υπάρχει μία διαδικασία. Η προκήρυξη, ο φάκελος υποβολής και η δέσμευση των γραμμών από τις εταιρίες που επιχορηγούνται. Τα υπόλοιπα είναι συζητήσεις που δεν μας αρμόζουν και απορώ με την κίνηση του κ. Μανούση να δημοσιοποιήσει την πρόθεσή του αυτή. Τα συμπτώματα των περιπετειών του πλοίου «Σαόνησος» είναι πολύ συχνά και το αναφέρω, γιατί όταν το «Νήσος Κάλυμνος» σε μία επιθεώρηση βρέθηκε από την τσιμούχα του άξονα να χάνει λίγο λάδι ξεσηκώθηκε όλο το σύστημα και αναγκαστήκαμε να πάμε για δεξαμενισμό για 15 μέρες, προκειμένου να τακτοποιήσουμε το ζήτημα. Το ίδιο θέλουμε για την ασφάλεια των πολιτών μας να γίνεται σε όλα τα επίπεδα και σε όλους. Παραμένουμε ακόμη στις προθέσεις του ΥΝΝΠ και αυτή την στιγμή βρισκόμαστε σε οριακό σημείο, διότι το πλοίο είναι αραγμένο από τις 31 Οκτωβρίου κι έχει μόνο έξοδα. Δεν έχουμε για τους γνωστούς λόγους ταμειακά αποθέματα και πρέπει το υπουργείο να τελειώσει το ζήτημα …χθες! Ελπίζω έως το τέλος Δεκεμβρίου να έχουμε εξελίξεις και να μην πάμε στη νέα χρονιά» υπογραμμίζει ο δήμαρχος Καλύμνου Γιάννης Μαστροκούκος.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει δημοσιοποιήσει η «δ» το ΥΝΝΠ αναμένεται να αναθέσει τις εξής δρομολογιακές γραμμές στο Ε/Γ-Ο/Γ “Νήσος Κάλυμνος” της ΑΝΕ Καλύμνου. Εκτός απροόπτου οι τελικές αποφάσεις για την επαναδρομολόγηση του πλοίου, εκτιμάται ότι θα έχουν την μορφή «χριστουγεννιάτικου μπουναμά».
Υποψήφιες δρομολογιακές γραμμές για να διεκδικήσει το πλοίο της ΑΝΕΚ είναι:
– Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα προς Ρόδο με ενδιάμεσα νησιά και επιστροφή.
– Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα προς Πυθαγόρειο Σάμου με ενδιάμεσα νησιά και επιστροφή.
– Τέσσερα δρομολόγια Κάλυμνος -Αστυπάλαια και Κάλυμνος – Κως- Αστυπάλαια με επιστροφή.
Εν τω μεταξύ το «Σαόνησος» για το 2025 πήρε και τις δρομολογιακές γραμμές Ρόδος-Σύμη-Τήλος-Νίσυρος-Κως και Ρόδος- Χάλκη με επιστροφή, έναντι μισθώματος περίπου 21 χιλ. ευρώ για τη γραμμή της Κω και 7 χιλ. ευρώ για την Χάλκη, ανά πλήρες δρομολόγιο. Η σύμβαση με ανώτατη προϋπολογιζόμενη συμβατική αξία μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. 2.7εκατ. ευρώ) περιλαμβάνεται στις «Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση ακτοπλοϊκών γραμμών περιόδου 2024-2025» η οποία έχει ενταχθεί στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (Τ.Π.Α).

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου