Με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Γιάννη Παπαδομαρκάκη είχαν συνάντηση στα γραφεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρόδου (Δ.Ο.Υ.) εκπρόσωποι του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρόδου μαζί με την Ένωση και εκπροσώπους των Συλλόγων Γονέων με αντικείμενο την συζήτηση και διεκδίκηση λύσεων για το σοβαρό πρόβλημα των κενών σε εκπαιδευτικούς και προσωπικό, το οποίο επηρεάζει άμεσα την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε προς την ‘δημοκρατική’ ο πρόεδρος του Συλλόγου, κ. Κώστας Κορδιστός:
«Στη συνάντηση ήταν εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι από Συλλόγους Γονέων, οι οποίοι βιώνουν καθημερινά το πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικού βοηθητικού προσωπικού –κατά κύριο λόγο- καθώς και των σχολικών νοσηλευτών. Πέρα από τα κενά που υπάρχουν στην παράλληλη στήριξη, αυτό το οποίο δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στις σχολικές μονάδες είναι η έλλειψη αυτών των ειδικοτήτων. Για να μιλάμε με νούμερα και πιο συγκεκριμένα, αυτή την στιγμή στο νησί της Ρόδου και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έχουμε ανάγκη από 11 νοσηλευτές και 15 άτομα ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Η ενημέρωση που είχαμε από τον κ. Παπαδομαρκάκη, ο οποίος στέκεται αρωγός στο πρόβλημα είναι ότι ενώ υπάρχουν πιστώσεις από το αρμόδιο υπουργείο, δεν υπάρχει το ανάλογο ενδιαφέρον να επιλέξουν την περιοχή μας. Αναμένεται εντός των ημερών να βγει ειδική περιφερειακή πρόσκληση για να δηλώσουν από τον υπάρχοντα πίνακα ειδικής αγωγής, όσοι θέλουν να καλύψουν τα κενά στην Ρόδο –ακόμη κι αν δεν το έχουν δηλώσει στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Αυτό έχει γίνει και τον περασμένο Οκτώβρη & Νοέμβρη και αφορά σε τοπική περιφερειακή πρόσκληση όπου δηλώνουν και άτομα που δεν περιλαμβάνονται στον πίνακα. Είμαστε κι εμείς σε αναζήτηση τέτοιων ατόμων αλλά και με την βοήθεια των τοπικών κοινωνιών αναζητούμε όσους ενδιαφέρονται, να ενταχθούν σε αυτή την πρόσκληση. Αυτό σημαίνει ότι στις 8 Ιανουαρίου 2025 που θα ανοίξουν τα σχολεία, να δούμε εάν μπορούν να καλυφθούν κάποια κενά».
Σημειώνεται πως από τα 32 κενά, καλύφθηκαν μόνον τα 9 μέχρι πρότινος, πράγμα που αποδεικνύει ότι υπάρχει πάντα πρόβλημα σε αυτές τις ειδικότητες κατά κύριο λόγο στις νησιωτικές περιοχές. Εάν οι εκπαιδευτικοί δεν επιλέξουν ένα νησί και δεν έρθουν στην πρώτη φάση, είναι πάρα πολύ δύσκολο να καλυφθούν τα κενά, μέσα στην υπόλοιπη χρονιά.
Σε αυτό, συμβάλλει αφενός το κόστος ζωής, αφετέρου η έλλειψη εύρεσης στέγης και μια σειρά από άλλοι λόγοι που καθιστούν την περιοχή μας, μη ελκυστική.
«Δεν είναι ένα πρόβλημα που προέκυψε τώρα. Δυστυχώς, όμως, λαμβάνει διαστάσεις –ειδικά στα νηπιαγωγεία, όπου με την δίχρονη προσχολική αγωγή που έγινε υποχρεωτική, παρατηρείται το φαινόμενο να έρχονται παιδιά προνηπίου, τα οποία δεν έχουν περάσει διάγνωση από κάποιο κέντρο (όπως το ΚΕΔΑΣΥ / Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης, που θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση) με αποτέλεσμα να μην είναι οι νηπιαγωγοί σε θέση να εντοπίσουν ενδεχόμενα προβλήματα που χρήζουν ειδικής βοήθειας. Αυτό, αφορά στις παράλληλες στηρίξεις.
Σχετικά με το βοηθητικό προσωπικό και τους σχολικούς νοσηλευτές, έχουμε τεράστιο πρόβλημα. Και σκεφτείτε ότι το νομικό πλαίσιο είναι πολύ αυστηρό ως προς το πρωτόκολλο. Δεν μπορεί ένας εκπαιδευτικός π.χ. να κάνει ένεση ινσουλίνης σε ένα μαθητή. Αποτέλεσμα είναι, κάποια παιδιά, να αποκλείονται από την εκπαιδευτική διαδικασία…» -είπε ο κ. Κορδιστός.
Στην συνάντηση τέθηκαν και άλλες εναλλακτικές λύσεις που μπορούν να αναζητηθούν στην διαδικασία πρόσληψης των εκπαιδευτικών, ώστε να υπάρχουν περιθώρια να καλύπτονται τα κενά πιο άμεσα.
https://www.dimokratiki.gr/18-12-2024/synantisi-papadomarkaki-me-gonis-ke-ekpedeftikous/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.