Ενα βήμα πριν από την επιλογή κατασκευαστή βρίσκεται η Aegean, η οποία θα επισφραγίσει στις αρχές του επόμενου μήνα τη μεγαλύτερη παραγγελία αεροσκαφών που έγινε ποτέ στη χώρα. Η μάχη κορυφώνεται μεταξύ των δύο μεγάλων κατασκευαστών, που έχουν βάλει τα μεγάλα μέσα επιχειρώντας να δελεάσουν όσο το δυνατόν την Aegean, η οποία θα προχωρήσει σε μια παραγγελία ύψους 2,5 έως 3 δισ. ευρώ σε βάθος 15 έως 17 ετών. Ο προγραμματισμός της Aegean θέλει την προμήθεια μεταξύ 45 και 60 αεροσκαφών και την πρόθεσή της αυτή ευελπιστούν να εκμεταλλευθούν τόσο η γαλλογερμανική Airbus όσο και η αμερικανική Boeing.
Η διαγωνιστική διαδικασία, την οποία ξεκίνησε πριν από μήνες η Aegean, έχει φέρει τους αιώνιους αντιπάλους σε θέση μάχης. Η Boeing, που κλήθηκε να διαχειριστεί ορισμένες εσωτερικές αναταράξεις από τη μία και η Airbus, η οποία ήρθε αντιμέτωπη με προβλήματα στους κινητήρες του νέου τύπου αεροσκάφους, που θεωρείται το καμάρι της πρόσφατης παραγωγής της, το Α320neo.
Το Airbus 320neo, βέβαια, που αποτελεί τη μία εναλλακτική της Aegean, μπορεί να «φορέσει» δύο τύπους κινητήρων. Ο ένας είναι ο PurePower PW 1100G-JM της Prat and Whitney, ο οποίος παρουσίασε και το κατασκευαστικό πρόβλημα σε μία παρτίδα του. Η Airbus αναγκάστηκε να αναστείλει την παράδοση των A320neo με κινητήρα Pratt από την πιο πρόσφατη παρτίδα, ενώ καθήλωσε παράλληλα ορισμένα αεροσκάφη. Η εναλλακτική που παρέχει όμως η Airbus σε επίπεδο κινητήρων είναι ο είναι ο LEAP – 1A της CFM International. Το Boeing 737max, από την άλλη, «συνοδεύεται» από κινητήρα της CFM International (LEAP – 1B).
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Aegean διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή με τις κατασκευάστριες κινητήρων, καθώς επιχειρεί να πετύχει την καλύτερη δυνατή after sales συμφωνία.
Το κόστος συντήρησης των κινητήρων και των ανταλλακτικών θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο για την Aegean, η οποία επιχειρεί να επωφεληθεί του πολέμου προσφορών που έχει προκαλέσει η επικείμενη παραγγελία της.
Στόχος της εταιρείας, όπως είχε τονίσει σε παλαιότερη συνέντευξη Τύπου ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, είναι ο περιορισμός του κόστους λειτουργίας των αεροπλάνων.
Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι η Aegean παραμένει ανεπηρέαστη από τα προβλήματα στους κινητήρες Pratt που «φοράει» το Α320neo για δύο βασικούς λόγους. Κατ’ αρχάς αποτελούν συνηθισμένα, όπως υποστηρίζουν στελέχη της εταιρείας, προβλήματα που παρατηρούνται σε πρωτοεμφανιζόμενους κινητήρες, οι οποίοι πρέπει να «γράψουν» μερικά μίλια ώστε να απαλλαγούν από τις λεγόμενες «παιδικές ασθένειες». Ο χρόνος παραλαβής των πρώτων αεροσκαφών της Aegean από τη γιγάντια παραγγελία τοποθετείται σε μελλοντικό χρόνο, οπότε και θα έχουν αντιμετωπισθεί τα όποια προβλήματα. Από την άλλη, όμως, σημαντικότερο παράγοντα αποτελεί το γεγονός ότι, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η Aegean προσανατολίζεται στη συνεργασία με τη CFM International, η οποία με δύο διαφορετικούς τύπους κινητήρων μπορεί να συνεργαστεί και με τις δύο κατασκευάστριες αεροσκαφών.
Καθημερινή