Με θετικό “πρόσημο” ολοκληρώθηκε η εκθεσιακή παρουσία του Δήμου Καρπάθου και των μελών της Επιτροπής Τουρισμού σε τρεις από τις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις τουρισμού που πραγματοποιήθηκαν τους πρώτους μήνες του χρόνου. Αναφερόμενος στις οργανωμένες προκαθορισμένες επαφές και τον βαθμό προετοιμασίας που επετεύχθη με τη συμβολή της Remake Marketing, εταιρείας συμβούλων προβολής του Δήμου, ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Καρπάθου, κ. Νικόλαος Λύκος τόνισε χαρακτηριστικά, πως “προτεραιότητα μας είναι η ουσία, η επαφή με τις αγορές και οι στοχευμένες συναντήσεις με παράγοντες και ανθρώπους – κλειδιά των αγορών και σε αυτό το πνεύμα θα συνεχίσουμε”.
Αναλυτικότερα, το πρώτο διεθνές ραντεβού δόθηκε στην Αυστρία, στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού “Ferien Messe 2020” στη Βιέννη το διάστημα 16-19 Ιανουαρίου, με στόχο την ανάδειξη της Καρπάθου στην αυστριακή αγορά. Στο stand του Συλλόγου Προβολής Πολιτισμού Δωδεκανήσου στο περίπτερο του ΕΟΤ, φιλοξενήθηκαν τα μέλη της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Καρπάθου κ.κ. Δέσποινα Νταργάκη και Ευαγγελία Φελλουζή που είναι και μέλη του Συλλόγου, προκειμένου να διανείμουν προωθητικό υλικό και να ενημερώσουν σχετικά με την Κάρπαθο. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με φορείς και παράγοντες της εκεί εγχώριας ταξιδιωτικής βιομηχανίας, έπειτα από έγκαιρη προεργασία. Ξεχώρισε η επαφή με τον υπεύθυνο Τύπου & Trade Marketing του Γραφείου ΕΟΤ Αυστρίας κ. Ιωάννη Ραφαλιά, που συμφωνήθηκε η διερεύνηση συνέργειας του Δήμου με μεγάλη αυστριακή αεροπορική εταιρεία και το Γραφείο ΕΟΤ στο άμεσο μέλλον για ενδεχόμενη οργάνωση ταξιδιού γνωριμίας με έγκριτους δημοσιογράφους και bloggers, ώστε να δώσουν περαιτέρω ώθηση στο προορισμό σε αξιόλογα αυστριακά Μέσα Ενημέρωσης. Επιπλέον, θα διερευνηθούν οι προϋποθέσεις για μεγαλύτερο “άνοιγμα” της Καρπάθου στην Αυστρία με αύξηση των πτήσεων. Σημειώνεται πως οι Αυστριακοί τουρίστες διαθέτουν ποιοτικά ενδιαφέροντα και παραμένουν πιστοί στην Ελλάδα, αναδεικνύοντάς την στην πρώτη θέση των ταξιδιωτικών τους προτιμήσεων επί σειρά ετών, ενώ σημαντικό και ενισχυμένο είναι το ρεύμα και προς την Κάρπαθο με απευθείας αεροπορικές πτήσεις στον προορισμό.
Ακολούθησε η συμμετοχή του Δήμου Καρπάθου στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Μιλάνο “BIT 2020”, που πραγματοποιήθηκε 9-11 Φεβρουαρίου 2020 με ξεχωριστό stand στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Μέσα από επαφές με το ταξιδιωτικό κοινό και τους επαγγελματίες, διαπιστώθηκε το έντονο ενδιαφέρον της ιταλικής αγοράς που αποτελεί μία από τις σημαντικότερες “δεξαμενές” τουριστών για την Κάρπαθο από το εξωτερικό και που θα συνεχίσει να δίνει “ψήφο εμπιστοσύνης” στον προορισμό, όπως φαίνεται μέσα από το πλήθος απευθείας αεροπορικών συνδέσεων από διαφορετικές ιταλικές πόλεις και αεροπορικές εταιρείες. Μεταξύ των προγραμματισμένων συναντήσεων με εκπροσώπους ιταλικών ΜΜΕ και bloggers, ξεχώρισαν η εκτενής συνομιλία με δημοσιογράφο που αρθρογραφεί και στην κορυφαία διεθνή εφημερίδα “La Repubblica” με εκατομμύρια αναγνώστες αλλά και η παρουσίαση σε δημοφιλή Ιταλό Youtuber, του οποίου το κανάλι διαθέτει 322.000 συνδρομητές και 54.000.000 προβολές σελίδων. Στη διάρκεια της έκθεσης παραχωρήθηκε συνέντευξη στο τηλεοπτικό κανάλι “RAI 2” με εκατοντάδες χιλιάδες τηλεθεατές. Τον Δήμο Καρπάθου εκπροσώπησαν ο κ. Λύκος και τα μέλη της Επιτροπής, κ.κ. Σοφία Καλή, Δέσποινα Νταργάκη και Ευαγγελία Φελλουζή.
Εν συνεχεία τη “σκυτάλη” πήραν τα μέλη της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Καρπάθου, κ.κ. Αναστασία Σκουλού και Ιωάννης Σισαμής που εκπροσώπησαν τον Δήμο Καρπάθου σε stand της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου εντός του περιπτέρου του ΕΟΤ στη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση Τουρισμού του Ισραήλ, “IMTM 2020” (11-12 Φεβρουαρίου 2020) στο Τελ Αβίβ. Με σημείο αναφοράς το ήδη αποδεδειγμένο ενδιαφέρον των Ισραηλινών ταξιδιωτών για το δεύτερο μεγαλύτερο νησί των Δωδεκανήσων, όπως διαφαίνεται και από την αεροπορική σύνδεση με την Κάρπαθο, ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η τάση για εξειδίκευση των ταξιδιωτικών πακέτων από επαγγελματίες με επιπλέον νέα στοιχεία όπως μαθήματα μαγειρικής, πιλάτες και γιόγκα, αλλά και η ανταπόκριση που έδειξαν στην αναλυτική ενημέρωση που τους έκανε η αντιπροσωπεία του Δήμου. Παράλληλα την επιθυμία τους να εξερευνήσουν τον προορισμό και να αναδείξουν τα ποιοτικά του στοιχεία, εξέφρασαν αξιόλογοι bloggers και δημοσιογράφοι σε σειρά προγραμματισμένων επαφών. Είναι άξιο αναφοράς το γεγονός πως το παραδοσιακό “χρώμα” της Καρπάθου με τις φορεσιές, τον μπακλαβά και τα ψιλοκούλουρα επελέγησαν και τελικά αποτέλεσαν το ιδανικό “φόντο” για τη συνέντευξη του υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη σε τηλεοπτικό κανάλι του Ισραήλ.
Συμπληρωματικά των παραπάνω, χρήσιμη ήταν η συνάντηση με τον υφυπουργό Τουρισμού κ. Μάνο Κόνσολα που πραγματοποίησε την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020 στο Υπουργείο Τουρισμού ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού και που αφορούσε σε θέματα τουρισμού και προβολής της Καρπάθου. Στο πλαίσιο της συνάντησης, δόθηκε η ευκαιρία γνωριμίας και σύντομης συνομιλίας με τον υπουργό Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη.