«Συγκρατημένη» αισιοδοξία εξέφρασε χτες σε συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου κ. Χρήστος Μιχαλάκης, ενόψει της νέας τουριστικής σεζόν.
«Είναι λογικό, να υπάρχει ανασφάλεια από τους πελάτες αυτή την περίοδο. Σύμφωνα με τις έρευνες που διεξάγονται, οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι ο κόσμος θα πάει διακοπές, 30 – 40 ημέρες μετά την κορύφωση. Εάν υποθέσουμε ότι στην Ευρώπη η κορύφωση θα είναι στα τέλη Φεβρουαρίου, το κλίμα θα αρχίσει να αλλάζει προς το θετικό, στο τέλος Μαρτίου με αρχές Απριλίου. Ωστόσο, το θετικό στοιχείο που έχει η Ελλάδα είναι ότι διαχειρίζεται καλύτερα την πανδημία του κορωνοϊού σε σχέση με τις άλλες χώρες. Από τις λίγες προ-κρατήσεις που υπάρχουν, διαφαίνεται πως η Ελλάδα, πάει καλύτερα σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες. Ο σκοπός μας είναι να φέρουμε φέτος, περισσότερους πελάτες. Σίγουρα είναι μια πολύ δύσκολη περίοδος για όλους και χρειάζεται ψυχραιμία…»
Ο κ. Μιχαλάκης εκτίμησε πως μετά τα μέσα Μαΐου θα αρχίσει η εξέλιξη της τουριστικής περιόδου, ενώ τόνισε πως από τον Ιούλιο έως και το τέλος Οκτωβρίου η κίνηση θα είναι καλύτερη σε σχέση με άλλες χρονιές –και όχι με το 2020.
«Οι ενδείξεις είναι ότι η σεζόν θα κρατήσει μέχρι και το Νοέμβριο. Οι κρατήσεις δεν έχουν ξεκινήσει αλλά υπάρχει ενδιαφέρον. Φέτος, θα δουλέψουμε με Last Minute κρατήσεις αφού οι πελάτες θα αποφασίζουν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή για το ταξίδι τους. Συνεπώς, θα πηγαίνουμε ‘εβδομάδα ανά εβδομάδα’. Θεωρώ πως με το περσινό παράδειγμα και με την εμπειρία που αποκτήσαμε με την γενική διαχείριση της πανδημίας, θα μπορέσουμε να διαχειριστούμε την κατάσταση καλύτερα. Οι ευρωπαίοι έχουν ανάγκη να πάρουν την ζωή τους πίσω και η ανάγκη για ταξίδια, θα είναι πιο επιτακτική φέτος, από ποτέ. Αυτό που μας κάνει πιο αισιόδοξους είναι ότι ο δυνητικός πελάτης είναι διατεθειμένος να μπει σε αεροπλάνο για ένα ταξίδι μέχρι και τεσσάρων ωρών, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες θεωρούν πως η Ελλάδα και κυρίως η Ρόδος, είναι ψηλά στις προτιμήσεις».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Μιχαλάκης τόνισε πως η πρώτη προγραμματισμένη πτήση από το Ισραήλ προς τη Ρόδο είναι στις 23 Μαρτίου, ενώ από την Αγγλία είναι στις 28 Μαρτίου. «Το θέμα είναι πως ακόμη όλα είναι ρευστά. Ας περιμένουμε να δούμε την εξέλιξη της επιδημιολογικής κατάστασης σε επίπεδο ευρωπαϊκό αλλά και στην Ελλάδα.
Η δική μου θέση είναι σαφής: δεν μπορούμε να πούμε ότι θα ανοίξουμε την σεζόν με την εστίαση κλειστή. Οι πελάτες θα έρθουν αλλά πρέπει να βρουν ανοιχτά τα καταστήματα και της εστίασης. Από την άλλη, ο εμβολιασμός δεν είναι πανάκεια. Μην ξεχνάτε ότι το 2020, δεν δουλέψαμε με εμβόλια αφού δεν υπήρχαν. Δεν ξέραμε τι σημαίνει τουρισμός με κορωνοϊό. Ανοίξαμε 1η Ιουλίου και πήγαμε καλά σε σχέση με άλλες χώρες και περιοχές».
Επιπλέον, τόνισε πως πρέπει να ‘αποσυνδεθούν’ οι εμβολιασμοί από τον Τουρισμό, ζητώντας από την κυβέρνηση να δώσει στις περιοχές που έχουν θετικά επιδημιολογικά δεδομένα την ευκαιρία να ανοίξει την εστίαση (υπό αυστηρά πρωτόκολλα).
«Δεν είναι όλη η χώρα το ίδιο. Δεν μπορεί μία ‘κόκκινη’ περιοχή να επηρεάζει τα νησιά που δεν έχουν το ίδιο επιδημιολογικό φορτίο. Αυτά πρέπει να τα αποσυνδέσουμε», ανέφερε.
Ερωτηθείς εάν οι τουρ οπερέιτορς έχουν ζητήσει να είναι εμβολιασμένοι οι εργαζόμενοι στον τουρισμό, ο κ. Μιχαλάκης απάντησε αρνητικά, ενώ είπε πως πρόθεση των ξενοδόχων είναι να ανοίξουν όλοι και μάλιστα το συντομότερο.
«Θεωρώ ότι η Ρόδος και τα άλλα νησιά θα διεκδικήσουν το μεγαλύτερο μερίδιο φέτος. Το 2020 δεν ήταν μια φυσιολογική χρονιά. Το 2021 δεν θα είναι το ίδιο αλλά θα είναι δύσκολα. Έχουμε αποδείξει ότι όταν συνεργαζόμαστε όλοι μαζί, από κοινού, καταφέρνουμε πολλά», είπε.
Η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ
ΠΡΟΒΟΛΗ
Αναφερόμενος στις τουριστικές εκθέσεις και στην διαδικτυακή προβολή, ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου τόνισε πως τα 2/3 των πελατών ανήκουν πλέον στην ηλικία από 18 έως 45 ετών που σημαίνει πως έχουν άνεση με την τεχνολογία και ζητούν κάτι παραπάνω από ήλιο και θάλασσα, δηλαδή, εμπειρίες: «Θέλουν την τοπική κουλτούρα, το περιβάλλον, την προσβασιμότητα και διάφορες δράσεις. Η προώθηση και προβολή της Ρόδου γίνεται ψηφιακά και ήταν επιτυχημένη. Είναι και μια ευκαιρία να βελτιώσουμε το προσφερόμενο προϊόν μας ως μαζικός προορισμός που είμαστε. Αλλά πρέπει να βάλουμε και άλλα ζητήματα που ζητούν οι πελάτες».