Ειδήσεις

Επτά στους δέκα καταναλωτές «κυνηγούν» τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ

«Να πιάνουν τόπο τα λεφτά τους», κατά το κοινώς λεγόμενο, επιδιώκουν στα χρόνια της κρίσης οι Ελληνες καταναλωτές, καθώς η δαπάνη χρημάτων, χωρίς αυτή να συνεπάγεται και ποιότητα, θεωρείται πλέον πολυτέλεια. Πρόκειται, στην πραγματικότητα, για το περίφημο «value for money», το οποίο έστω και εξ ανάγκης «ανακάλυψαν» τα τελευταία χρόνια οι Ελληνες καταναλωτές. Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας καταναλωτικής συμπεριφοράς που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με βάση δείγμα 2.000 ατόμων από όλη την Ελλάδα.

Ειδικότερα, οι σημαντικότεροι παράγοντες που καθορίζουν την επιλογή για την αγορά τροφίμων είναι τα χρήματα (35,4%), ενώ το ίδιο ποσοστό συγκεντρώνει και ο παράγοντας ποιότητα. Το 17% θεωρεί κυριότερο παράγοντα την υγιεινή και την ασφάλεια, ενώ το 12,2% την άνεση. Οπως επισημαίνει το ΙΕΛΚΑ, όλες οι ομάδες καταναλωτών, είτε έχουν ως βασικό κριτήριο την ποιότητα είτε τα χρήματα που δίνουν, ζητούν το ίδιο πράγμα, ήτοι την καλύτερη αξία για τα χρήματα που δίνουν.

Καθοριστικό παράγοντα πλέον στην επιλογή του καταναλωτή διαδραματίζουν και οι προσφορές με τις οποίες τείνει να αναπτύξει μια ιδιότυπη σχέση εξάρτησης. Το 62,8% επιλέγει κατάστημα σούπερ μάρκετ για να πραγματοποιήσει τις αγορές του με βάση τις προσφορές που αυτό κάνει. Το 76% δήλωσε ότι το 2014 αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σύγκριση με το 2013, ενώ το 77,7% δηλώνει ότι «κυνηγάει» τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ. Αλλωστε, τα νοικοκυριά εξοικονομούν κατά μέσον όρο στο τυπικό «καλάθι» 11,7% λόγω των προσφορών.

Οι χαμηλότερες τιμές σε συνδυασμό με την έλλειψη χρόνου του σύγχρονου Ελληνα καταναλωτή τείνουν να εξαλείψουν και την αρνητική εντύπωση που επικρατούσε σχετικά με τα φρέσκα προϊόντα που διαθέτουν τα σούπερ μάρκετ σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μεμονωμένα καταστήματα (συνοικιακά κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, μανάβικα και λαϊκές αγορές). Σύμφωνα με την έρευνα, το 66,3% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι τα σούπερ μάρκετ παρέχουν φρέσκα προϊόντα υψηλής ποιότητας. Επιπλέον, το 76,7% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι οι εταιρείες τροφίμων και τα σούπερ μάρκετ παρέχουν προϊόντα τα οποία είναι ασφαλή προς κατανάλωση.

Από την έρευνα προκύπτει ακόμη ότι η τάση του «εθνοκεντρισμού» στην αγορά ειδών πρώτης ανάγκης συνεχίστηκε και το 2014. Το 80,1% δήλωσε ότι είναι καλύτερο να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα αντί για ξένα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2013 ήταν 76,7% και το 2012 76,5%. Το 75,9% δήλωσε ότι προτιμά περισσότερο ελληνικά προϊόντα σε σχέση με το παρελθόν προκειμένου να στηρίξει την ελληνική οικονομία. Πάντως, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 40,2% επιλέγει εισαγόμενα προϊόντα εάν αυτά είναι φθηνότερα από τα αντίστοιχα εγχώρια. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι το αντίστοιχο ποσοστό το 2013 ήταν 46,3%.

Καθημερινή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου