Με απόφαση, που εξέδωσε το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, με την τακτική διαδικασία, έγινε εν μέρει δεκτή η αγωγή, που άσκησε ζευγάρι από τη Ρόδο κατά της “Aegean Airlines Α.Ε” και τους επιδικάζεται αποζημίωση για βλάβες που υπέστησαν από την απώλεια βαλιτσών τους σε ταξίδι αναψυχής.
Πιο συγκεκριμένα το δικαστήριο υποχρεώνει την αεροπορική εταιρεία να καταβάλει σε καθένα εκ των εναγομένων το ποσό των 2.000 ευρώ με το νόμιμο τόκο από τον Δεκέμβριο του 2014 και μέχρι την πλήρη εξόφληση και επιβάλλει σε βάρος της μέρος των δικαστικών εξόδων τους, το οποίο ορίζει στο ποσό των 400 ευρώ.
Το δικαστήριο, με την ίδια απόφαση, δέχεται παρεμπίπτουσα αγωγή της αεροπορικής εταιρείας και αναγνωρίζει ότι η παρεμπιπτόντως εναγόμενη εταιρεία “Goldair Handling Α.Ε”, υποχρεούται να καταβάλει στην ενάγουσα Aegean Airlines Α.Ε., το ποσό των 4.000 ευρώ αλλά και την παρεμπίπτουσα αγωγή της “Goldair Handling Α.Ε” και αναγνωρίζει ότι η παρεμπιπτόντως εναγόμενη εταιρεία με την επωνυμία “AIG Europe Limited”, υποχρεούται να καταβάλει στην “Goldair Handling Α.Ε.”, το ποσό των 1.000 ευρώ πλέον των αναλογούντων σ’ αυτό νόμιμων τόκων και δικαστικών εξόδων, που η τελευταία υποχρεώθηκε να καταβάλει (πέραν του ποσού των 3.000 ευρώ).
Οι ενάγοντες το καλοκαίρι του έτους 2014 προγραμμάτισαν να ταξιδέψουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, κατά τη χρονική περίοδο από 20.7.2014 έως 28.7.2014, στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα και εν συνεχεία, κατά τη χρονική περίοδο από 28.7.2014 έως 2.8.2014, στην Βαρκελώνη.
Για το σκοπό αυτό κανόνισαν με το πρακτορείο που συμβλήθηκαν να αναχωρήσουν από το αεροδρόμιο της Ρόδου την 20.7.2014 στις 4.35πμ, με πτήση της εταιρείας Vueling, απευθείας από Ρόδο προς Βαρκελώνη.
Οι ενάγοντες, ωστόσο, φτάνοντας το πρωί της 20.7.2014 στο αεροδρόμιο της Ρόδου προκειμένου να αναχωρήσουν για το ταξίδι τους, διαπίστωσαν ότι, από λάθος του πρακτορείου με το οποίο είχαν συμβληθεί, δεν υπήρχαν εισιτήρια στο όνομά τους και δεν ήταν δυνατό να ταξιδέψουν με την συγκεκριμένη πτήση της εταιρείας Vueling προς Βαρκελώνη.
Κατόπιν αυτής της εξέλιξης, οι ενάγοντες απευθύνθηκαν στην υπεύθυνη του πρακτορείου που είχαν συνεργαστεί, προκειμένου να βρεθούν εισιτήρια με άλλη πτήση ώστε να πραγματοποιηθεί το ταξίδι τους. Οι ενάγοντες, μετά από συνεννόηση με την υπεύθυνη του πρακτορείου, μετέβησαν στο εκδοτήριο της Aegean Airlines, στο αεροδρόμιο της Ρόδου, όπου, επειδή δεν υπήρχε άλλη απευθείας πτήση για Βαρκελώνη εξέδωσαν εισιτήρια για μετ’ ανταποκρίσεως πτήσεις, με ενιαία κράτηση, το δρομολόγιο, δε, των εναγόντων προς τον τελικό προορισμό αυτών, ήτοι την Μαγιόρκα, θα εκτελείτο από τη Ρόδο προς την Αθήνα, με πτήση της Aegean Airlines, από την Αθήνα προς την Ρώμη, με πτήση της Aegean Airlines και από τη Ρώμη προς τη Μαγιόρκα με πτήση της εταιρείας Vueling.
Κατά την εξυπηρέτηση, ωστόσο των εναγόντων, από βαρειά αμέλειά του, υπάλληλος της “Goldair Handling”, όταν παρέλαβε τις αποσκευές τους για να φορτωθούν στο αεροσκάφος, τοποθέτησε σε αυτές ετικέτες μεταφοράς τους στον τελικό τους προορισμό (Πάλμα ντε Μαγιόρκα) και πάνω στις ετικέτες καρτελάκι με την ένδειξη TRANSFER, ενώ η εταιρεία Vueling, με την οποία θα εκτελείτο η πτήση των εναγόντων από τη Ρώμη προς την Πάλμα, ως εταιρεία χαμηλού κόστους, δεν συνεργάζεται με άλλη εταιρεία και δεν αναλαμβάνει την αυτόματη διαβίβαση των αποσκευών από τη μία πτήση στην άλλη, μέχρι τον τελικό προορισμό των επιβατών, γεγονός το οποίο ήταν γνωστό στον ανωτέρω υπάλληλο. Παράλληλα, ο υπάλληλος, διαβεβαίωσε τους ενάγοντες ότι θα παρελάμβαναν τις αποσκευές τους απευθείας στη Μαγιόρκα και όχι από κάποιο ενδιάμεσο προορισμό.
Οι ενάγοντες πραγματοποίησαν το εν λόγω ταξίδι, με τους δύο ενδιάμεσους σταθμούς, προς Πάλμα, εντούτοις, αμέσως μόλις εκείνοι προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο Πάλμα ντε Μαγιόρκα (ΡΜΙ), και δη, κατά την παραλαβή των αποσκευών τους, διαπίστωσαν ότι αυτές δεν είχαν αφιχθεί στον τελικό προορισμό τους και αγνοούντο. Αμέσως υπέβαλαν δήλωση απώλειας στην εταιρεία Iberia, η οποία προσέφερε υπηρεσίες επίγειας διαχείρισης επιβατών και αποσκευών για λογαριασμό της εταιρείας Vueling.
Μετά από δύο ημέρες, αφού κανείς δεν τους είχε ειδοποιήσει για την ανεύρεση των αποσκευών τους, επικοινώνησαν τηλεφωνικά με την Vueling, η οποία τους ενημέρωσε ότι δεν υποχρεούται να αναζητήσει τις αποσκευές τους διότι ως εταιρεία χαμηλού κόστους διενεργεί transfer μόνο στις δικές της πτήσεις και συνεπώς ουδεμία ευθύνη φέρει, καθώς οι αποσκευές τους δεν χάθηκαν ενώ βρίσκονταν στο δικό της χώρο ευθύνης.
Ακολούθως επικοινώνησαν τηλεφωνικώς με την Aegean Airlines, η οποία δια των υπαλλήλων της, τους ανέφερε ότι δεν δύναται να τους βοηθήσει καθώς δεν είχε ως εταιρεία πρόσβαση στη δήλωση απώλειας των αποσκευών τους που είχε υποβληθεί σε έτερη εταιρεία. Η εναγομένη εταιρεία, πάντως, ως υπεύθυνη για την απώλεια των αποσκευών των εναγόντων, όφειλε κατ’ αρχήν, δια των αρμοδίων υπαλλήλων της, να προβεί σε αναζήτηση αυτών.
Ακολούθως επέλεξαν να διακόψουν το ταξίδι τους και αντί να συνεχίσουν τις διακοπές τους από την Πάλμα στην Βαρκελώνη για ακόμη πέντε ημέρες, να μεταβούν στις 28.7.2014 από την Πάλμα στο αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης, με πτήση της easyjet, προκειμένου να αναζητήσουν μόνοι τους οι ίδιοι τις αποσκευές τους.
Οι ενάγοντες δεν υπέβαλαν στο αεροδρόμιο της Ρώμης τη σχετική έγγραφη καταγγελία απώλειας των αποσκευών τους, αλλά προέβησαν στην υποβολή μήνυσης στο αστυνομικό τμήμα του αεροδρομίου, κατόπιν της οποίας τους επετράπη να αναζητήσουν τις αποσκευές τους μόνοι τους στις αποθήκες του αεροδρομίου με τις απωλεσθείσες αποσκευές, όπου εν τέλει κατάφεραν να τις εντοπίσουν.
Την υπόθεση χειρίστηκε η δικηγόρος κ. Μαρίνα Κρανίτη της εταιρείας Τσέρκης και Συνεργάτες.