Τοπικές Ειδήσεις

«Digital for Active Education» με την αποστολή του 4ου ΓΕΛ Ρόδου να ταξιδεύει στην Κωνσταντινούπολη

Μαθήτριες του 4ου ΓΕΛ Ρόδου συμμετείχαν σε μια ακόμη επιτυχημένη κινητικότητα στην Κωνσταντινούπολη, στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA220 για το εγκεκριμένο σχέδιο με κωδικό 2023-1-PT01-KA220-SCH-000166387 και τίτλο “Digital for Active Education” στο οποίο το 4ο ο ΓΕΛ Ρόδου συμμετέχει ως εταίρος. Ο φορέας υποδοχής των μαθητριών ήταν το σχολείο Haci Bektas Veli Anatolian High School, της Κωνσταντινούπολης στην Τουρκία. Στη συνάντηση αυτή το 4ο ΓΕΛ Ρόδου συμμετείχε με πέντε μαθήτριες, την  Καραπάνου Βικτώρια, την Ανάσοβιτς Αλίνα, την Αμπελά Ευδοκία – Φανουρία, την Φλεβάρη Ελευθερία – Φαίδρα και τη Γρύλλη Σεβαστιάννα – Μαρία και δύο συνοδούς-καθηγήτριες την κα Ματζαβίνου Θεοχαρώ, κλ.ΠΕ04.01 και την κα Φλουρή Ελένη. κλ.ΠΕ04.01.

Η διακρατική συνάντηση των εταίρων του προγράμματος πραγματοποιήθηκε από τις 24 έως τις 28 Φεβρουαρίου 2025. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι μαθητές και οι μαθήτριες από όλα τα συμμετέχοντα σχολεία ανέπτυξαν δεξιότητες όπως η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη, η υπολογιστική σκέψη και η καλλιτεχνική έκφραση, προκειμένου να επιλύσουν σύνθετα προβλήματα μέσα από το πλαίσιο ενός STEAM προγράμματος που ενισχύει τη διεπιστημονικότητα και τη συνεργασία μεταξύ διαφορετικών τομέων γνώσης με πολυαισθητηριακές προσεγγίσεις. Οι μαθητές κατάφεραν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν έργα STEAM χρησιμοποιώντας υλικά χαμηλού κόστους και φιλικά προς το περιβάλλον, με στόχο την μείωση των δαπανών σε σπίτια και σχολεία. Μέσα από αυτά τα έργα παρουσίασαν δημιουργικές λύσεις για την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων, ενσωματώνοντας ψηφιακή τεχνολογία και εφαρμόζοντας στην πράξη τις επιστημονικές και τεχνολογικές τους γνώσεις στους τομείς των STEAM.

Κατά την πρώτη ημέρα του προγράμματος στο σχολείο Haci Bektas Veli Anatolian High School έγινε η επίσημη υποδοχή όλων των ομάδων των εταίρων και ο χαιρετισμός από το Διευθυντή του σχολείου. Στη συνέχεια έγινε η έναρξη του πρώτου εργαστηρίου με την παρουσίαση από την πρώτη ομάδα αρχικά της χώρας της, της πόλης της και του σχολείου της και στη συνέχεια του έργου της. Σύντομα οι μαθητές και μαθήτριες χωρίστηκαν σε μεικτές ομάδες από όλες τις εθνικότητες ώστε να υλοποίησουν το έργο της πρώτης ομάδας που αφορούσε την ανίχνευση και τον έλεγχο της θερμοκρασίας μέσα σε ένα δωμάτιο με αυτοματισμούς. Στη συνέχεια, μετά την αξιολόγηση του έργου από τους ομότιμους, ακολούθησε γεύμα στο χώρο του σχολείου και επίσκεψη στο Κέντρο  Ανακύκλωσης και Στερεών Αποβλήτων Kucukcekmece. Κατόπιν αυτής της επίσκεψης οι μαθητές/τριες αποχώρησαν με τις οικογένειες υποδοχής τους.

Κατά τη δεύτερη ημέρα του προγράμματος, οι μαθητές/-τριες είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τη σχολή Θετικών Επιστημών στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης και να δουν διάφορες πειραματικές διατάξεις που χρησιμοποιούν αυτοματισμούς για τη διεξαγωγή πειραμάτων, στην οπτική, στην φασματοσκοπία, στην κβαντική κ.α.. Μετά από ένα ελαφρύ γεύμα στο Πανεπιστήμιο, η περιήγηση συνέχισε με επίσκεψη στο φρούριο Ρούμελη, και επίσκεψη στο Μουσείο Ιστορίας της Επιστήμης και της Τεχνολογίας της Κωνσταντινούπολης στο Ισλαμ. Ακολούθησε επίσκεψη στην Βιβλιοθήκη Ahmet Hamdi Tanpınar Edebiyat Müze Kütüphanesi και στο πάρκο Gulhane. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με περιήγηση στο Balat δηλαδή στην περιοχή Φανάρι. Κατόπιν όλων αυτών οι μαθητές και οι μαθήτριες κατευθύνθηκαν στο σχολείο από όπου αναχώρησαν με τις οικογένειες υποδοχής τους.

Κατά την τρίτη και τέταρτη ημέρα του προγράμματος, οι μαθητές και οι μαθήτριες παρουσίασαν τη χώρα τους, την πόλη τους, το σχολείο τους και τα έργα τους, ενώ παράλληλα εργάστηκαν στην υλοποίηση των έργων που παρουσίαζε κάθε αποστολή, αξιολογώντας στη συνέχεια τη διαδικασία και το τελικό αποτέλεσμα. Τα έργα που παρουσιάστηκαν ήταν καινοτόμα και περιλάμβαναν τη δημιουργία ενός έξυπνου σπιτιού για τη μέτρηση και ρύθμιση της θερμοκρασίας, την αυτοματοποίηση του ανοίγματος των φώτων στον κήπο ανάλογα με την ώρα της ημέρας ή την παρουσία επισκεπτών, τη δημιουργία ενός αυτόματου συστήματος ποτισμού που προσαρμόζεται στις συνθήκες υγρασίας του εδάφους, τη θερμοκρασία και την ηλιοφάνεια, την αυτοματοποίηση του κλεισίματος των φώτων στους χώρους του σχολείου κατά τις ώρες των διαλειμμάτων και, τέλος, το διαχωρισμό ζεστού και κρύου νερού για να διοχετευτεί στο πότισμα του κήπου. Στο τέλος των εργαστηρίων, την τρίτη ημέρα, οι μαθητές και οι μαθήτριες επισκέφτηκαν το Tema World και στη συνέχεια επέστρεψαν με τις οικογένειες υποδοχής τους.

Την τελευταία ημέρα του προγράμματος, οι μαθητές/-τριες είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν στην ομάδα τους και να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό βιβλίο, στο οποίο παρουσίαζαν με λεπτομέρεια τις δραστηριότητες της εβδομάδας, τις εντυπώσεις τους και τις ευχαριστίες τους προς τους οικοδεσπότες/οικοδέσποινές τους. Ακολούθησε μια μικρή συναυλία από τους μαθητές του σχολείου υποδοχής, προς τιμήν των παρευρισκομένων, ενώ οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε αθλοπαιδιές και καραόκε. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με συγκίνηση, καθώς πραγματοποιήθηκε η τελετή απονομής των βεβαιώσεων συμμετοχής.

Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας και στο περιθώριο αυτής, οιμήτριες του 4ου ΓΕΛ Ρόδου είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το ιστορικό κέντρο της Κωνσταντινούπολης, την Αγία Σοφία, το αιγυπτιακό παζάρι και να περπατήσουν από την πλατεία Ταξίμ μέχρι τον πύργο του Γαλατά στην φημισμένη Ιστικλαλ. Επίσης, επισκέφτηκαν και παρακολούθησαν την Κυριακάτικη λειτουργία στον Πατριαρχικό ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι και επισκέφτηκαν και την ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης.

Η εμπειρία της συμμετοχής των μαθητριών του 4ου ΓΕΛ Ρόδου στην κινητικότητα στην Κωνσταντινούπολη υπήρξε πραγματικά αξέχαστη και πολυδιάστατη. Ευχαριστούμε θερμά το σχολείο Haci Bektas Veli Anatolian High School και τους φιλοξενούμενους για την εξαιρετική φιλοξενία και την άψογη οργάνωση, που έκαναν αυτή την εμπειρία τόσο παραγωγική και απολαυστική. Η επαφή των μαθητών από διαφορετικά πολιτισμικά και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα δημιούργησε μια μοναδική ώσμωση που ενίσχυσε τις δεξιότητές τους και προώθησε την ανάπτυξη διαπολιτισμικής κατανόησης. Μέσα από την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία τους, οι μαθητές και οι μαθήτριες απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες, όχι μόνο σε επιστημονικό και τεχνολογικό επίπεδο, αλλά και σε ανθρώπινο, αναπτύσσοντας φιλίες και γεφυρώνοντας πολιτισμικές διαφορές. Η κινητικότητα αυτή αποδείχθηκε για όλους μας μια πολύτιμη ευκαιρία για μάθηση, προσωπική ανάπτυξη και ανταλλαγή ιδεών, που θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη όλων μας. Ευχόμαστε να συνεχιστούν τέτοιες συνεργασίες που ενδυναμώνουν τη διεθνή αλληλεγγύη και ανοίγουν νέους ορίζοντες για το μέλλον.

Κείμενο αποποίησης ευθύνης

«Το σχέδιο Erasmus+ KA220 με κωδικό 2023-1-PT01-KA220-SCH-000166387 και τίτλο “Digital for Active Education” είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, οι απόψεις και οι γνώμες που εκφράζονται είναι αποκλειστικά του συγγραφέα και δεν αντανακλούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις και τις γνώμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή της Εθνικής Πορτογαλικής Υπηρεσίας. Ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση ούτε ο Εθνικός Πορτογαλικός Οργανισμός μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι γι’ αυτές».

 

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου