• Μετρήσεις από συγκοινωνιολόγο και προτάσεις για τον «βραχνά» της κίνησης στο ιστορικό κέντρο και την εξεύρεση χώρων στάθμευσης • Σύσκεψη την Πέμπτη των αντιδημάρχων Τεχνικών Υπηρεσιών Σταύρου Τσούβαλη και Οικονομικών Κώστα Χαλκιά για τις θέσεις στάθμευσης, παρουσία και των υπηρεσιακών παραγόντων του Δήμου Ρόδου
Κομφούζιο επικρατεί ήδη σε καθημερινή βάση στο κέντρο της πόλης, λόγω κυκλοφοριακού. Το πρόβλημα αναμένεται να οξυνθεί -ως είθισται- κατά τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν, όπου παρατηρούνται ουρές αυτοκινήτων, καμία σχεδόν οργάνωση στο παρκάρισμα, έξαλλοι οδηγοί που προσπαθούν μετά κόπων και βασάνων να βρουν μία θέση στάθμευσης και αναρχία με κάθε είδους τροχοφόρο να καταλαμβάνει μέχρι και πεζοδρόμια.
Λύση στο διαχρονικά οξυμένο πρόβλημα λόγω και της χωροταξίας της πόλης αναζητεί η δημοτική αρχή, αν και οι επιλογές είναι συγκεκριμένες. Αύριο Πέμπτη προγραμματίστηκε συνάντηση στις 12 το μεσημέρι των αντιδημάρχων Τεχνικών Υπηρεσιών Σταύρου Τσούβαλη και Οικονομικών Κώστα Χαλκιά για τις θέσεις στάθμευσης, παρουσία και των υπηρεσιακών παραγόντων του Δήμου Ρόδου, όπως δήλωσε στη «δ» ο πρώτος.
Οι υπάρχουσες λύσεις
Η περαιτέρω αξιοποίηση του μεγάλου πάρκινγκ στην Ακκαντιά, του χώρου της νέας πτέρυγας του παλιού νοσοκομείου επί της Παπαλουκά και περιφερειακά ο υπαίθριος χώρος του Πανεπιστημίου Αιγαίου, όπου υπάρχει σχετική μελέτη διαμόρφωσης παρκινγκ από τις Τεχνικές Υπηρεσίες, προϋπολογισμού 170χιλ. ευρώ, έτοιμη για δημοπράτηση και ο αρχαιολογικός χώρος της Θ. Σοφούλη, όπου απαιτείται η έγκριση από το Υπουργείο Πολιτισμού, καθώς είναι μέρος της απαλλοτριωμένης ζώνης του Αγ. Στεφάνου, είναι μέρος των περιορισμένων επιλογών που μπορεί να σηκώσουν βάρος για να «ανασάνει» το κέντρο της Πόλης. Υπό την προϋπόθεση βεβαίως ότι θα συνδέεται με τη δρομολόγηση μικρών λεωφορείων για να κατεβάζουν τους οδηγούς στο ιστορικό κέντρο.
Το ακίνητο Πανά στην Ελευθερίου Βενιζέλου παραμένει μια πολύ δύσκολη υπόθεση (πολλοί συνιδιοκτήτες), αν και θεωρείται ιδανικός χώρος, καθώς βρίσκεται κυριολεκτικά στην καρδιά της πόλης.
Σημειώνεται ότι η αναζήτηση χώρων στάθμευσης αποτελεί δυσεπίλυτο πρόβλημα για τη Ρόδο κι έχει αποτελέσει πεδίο πολιτικών αντιπαραθέσεων και συγκρούσεων στο Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου. «Τον Μάιο αναμένεται συγκοινωνιολόγος που θα κάνει μετρήσεις όλο το καλοκαίρι, προκειμένου να δοθούν επικαιροποιημένα στοιχεία προς τον Δήμο και να κατατεθούν προτάσεις για τη βελτίωση των συνθηκών στο κυκλοφοριακό πρόβλημα» δηλώνει στη «δ» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Σταύρος Τσούβαλης.
1.847 οι θέσεις στάθμευσης στο αστικό κέντρο
Στο πρόσφατο παρελθόν για την αναζήτηση χώρων στάθμευσης, υπήρξε πρόταση (μέσω ΣΔΙΤ) για τη δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ στον χώρο του παλιού Νοσοκομείου επί της οδού Παπαλουκά (τριών επιπέδων που θα φιλοξενεί περισσότερα από 800 αυτοκίνητα) που μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του κέντρου. Μοναδικό «αγκάθι» στον προγραμματισμό τα συναρμόδια υπουργεία που εμπλέκονται στο ιδιοκτησιακό.
Υπογραμμίζεται ότι βασική προϋπόθεση για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος είναι η εξεύρεση χώρων στάθμευσης στην πόλη της Ρόδου. Μελέτες επί μελετών, παρουσιάσεις, μηνύσεις, έντονος διάλογος στο δημοτικό συμβούλιο, άγονοι διαγωνισμοί, ήταν ό,τι απένειμε τα χρόνια που πέρασαν.
Στην εποχή της βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ) οι πόλεις ακολουθούν τις κατευθύνσεις με οργάνωση δρομολογίων mini bus κατά τις ώρες μετακίνησης των εργαζομένων από τα περιφερειακά parking στο κέντρο της πόλης. Η δημιουργία χώρων στάθμευσης μοτοσικλετών αποτελεί μία από τις προτάσεις που μπορεί να εφαρμοστεί και να ανακουφίσει κυκλοφοριακά το κέντρο, ενώ η οριοθέτηση περιοχών του κέντρου, όπου να περιορίζεται η χρήση του Ι.Χ., επιβάλλεται βραχυχρόνια.
Σημειώνεται ότι το καλοκαίρι του 2021 ο Δήμος Ρόδου προχώρησε σε λεπτομερή καταγραφή και ψηφιακή αποτύπωση των 1.847 υφιστάμενων διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης στο αστικό κέντρο της Ρόδου (1.290 θέσεις στάθμευσης με πληρωμή, 232 θέσεις φορτοεκφόρτωσης οχημάτων και εμπορευμάτων, 70 θέσεις στάθμευσης μοτοποδηλάτων, 24 θέσεις ΑΜΕΑ, 231 θέσεις ελεύθερες), η ανατολική πλευρά του αστικού κέντρου της πόλης χωρίστηκε σε δυο ζώνες.
Συνολικά στα δύο τμήματα οι διαθέσιμες θέσεις για ελεγχόμενη στάθμευση ήταν 470.
Οι λύσεις που προτείνονται χτυπούν μόνο το αποτέλεσμα και όχι την αιτία, αν δεν απομακρυνθούν οι διοικητικές υπηρεσίες δήμου, περιφέρειας, τροχαίας, πυροσβεστικής, καί αν οι καταστηματάρχες δεν συνειδητοποιήσουν ότι η στάθμευση των οχημάτων τους τους βλάπτει επαγγελματικά, δεν θα υπάρξει λύση του προβλήματος..