«Βρισκόμαστε εν μέσω οικονομικής πολιτιστικής και πνευματικής κρίσης. Οι δυσκολίες είναι μεγάλες αλλά έχουμε τη δυνατότητα και τη διάθεση να αντιμετωπίσουμε όλα τα προβλήματα που προκύπτουν και να δώσουμε «γραμμή» στο καράβι που λέγεται δημόσια εκπαίδευση. Αυτή θα πρέπει να οδηγεί στην πρόοδο και στην εξυγίανση του εκπαιδευτικού συστήματος»
Αυτό δηλώνει, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στη «δ», ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Βασίλης Καραγιάννης και τονίζει πως στόχος του είναι η βελτίωση της εργασίας που γίνεται από εκπαιδευτικούς και μαθητές στις τάξεις.
«Θα προσπαθήσουμε να ανεβάσουμε το φρόνημα των συναδέλφων, να τους εμψυχώσουμε και να υποστηρίξουμε στο έργο τους. Άρα πρέπει να επικοινωνήσουμε πιο έντονα μαζί τους να συντονιστούμε με τις υπηρεσίες να συνεργαστούμε με τους βουλευτές, τους προϊσταμένους των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τους σχολικούς συμβούλους και τους δημάρχους», δηλώνει ο κ. Καραγιάννης.
Σε ερώτηση σχετικά με τις αλλαγές στη λειτουργία των ΕΠΑΛ, ο κ. Καραγιάννης δηλώνει:
«Επιβάλλεται να δοθεί μεγάλη βαρύτητα στην τεχνική εκπαίδευση που είναι η ναυαρχίδα του συστήματος. Αν ενισχυθεί μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ενίσχυσης των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της χώρας. Θα έχει αποτύχει το κράτος αν αφεθεί στη μοίρα της».
Η συνέντευξη του κ. Βασίλη Καραγιάννη, αναλυτικά:
• Περιμένατε την τοποθέτηση σας στη συγκεκριμένη θέση;
Tα πρώτα συναισθήματα μου είναι ανάμεικτα. Περίμενα ίσως την τοποθέτηση μου στη συγκεκριμένη θέση που έχει και πολιτικά χαρακτηριστικά. Ίσως αυτά κυριάρχησαν στη σκέψη του αρμόδιου υπουργού. Αισθάνομαι πολύ βαριά την ευθύνη γιατί αναλαμβάνω ένα τομέα ευαίσθητο σε μια περιοχή εξίσου ευαίσθητη. Είναι και η περίοδος δύσκολη. Βρισκόμαστε εν μέσω οικονομικής, πολιτιστικής και πνευματικής κρίσης. Οι δυσκολίες είναι μεγάλες, αλλά έχουμε τη δυνατότητα και τη διάθεση να αντιμετωπίσουμε όλα τα προβλήματα που προκύπτουν και να δώσουμε «γραμμή» στο καράβι που λέγεται δημόσια εκπαίδευση. Αυτή θα πρέπει να οδηγεί στην πρόοδο και στην εξυγίανση του εκπαιδευτικού συστήματος.
• Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας;
Στόχος είναι η βελτίωση της εργασίας που γίνεται από εκπαιδευτικούς και μαθητές στις τάξεις. Αυτό με ενδιαφέρει. Με αυτή την διάθεση θα προσπαθήσουμε να ανεβάσουμε το φρόνημα των συναδέλφων να τους εμψυχώσουμε και να υποστηρίξουμε στο έργο τους. Άρα πρέπει να επικοινωνήσουμε πιο έντονα μαζί τους να συντονιστούμε με τις υπηρεσίες να συνεργαστούμε με τους βουλευτές τους προϊσταμένους των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τους σχολικούς συμβούλους και τους δημάρχους. Ελπίζουμε να υπάρξει συντονισμός.
• Ποιο είναι το πρώτο αίτημα που θα υποβάλλετε στο υπουργείο Παιδείας;
Θα πρέπει όσο το δυνατόν να παταχθεί η γραφειοκρατία γιατί προκαλεί μεγάλο κακό. Είναι ανάγκη να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό έργο και να μην δίνεται βαρύτητα σε θέματα που είναι δευτερεύοντα.
• Υπάρχουν ακόμη κενά στις θέσεις των εκπαιδευτικών;
Δεν έχει νόημα να εστιάσουμε στο συγκεκριμένο θέμα, γιατί η σχολική χρονιά τελείωσε. Κενά υπάρχουν. Σύμφωνα με τα στοιχεία που μου έδωσε ο προκάτοχός μου τουλάχιστον 1.000 εκπαιδευτικοί λείπουν από το Νότιο Αιγαίο. Το υπουργείο Παιδείας πρέπει να καλύψει τα κενά. Εμείς θα ζητήσουμε να προχωρήσουν εγκαίρως οι διαδικασίες που αφορούν τη διαχείριση του προσωπικού. Πρέπει δηλαδή να γίνουν έγκαιρα οι μεταθέσεις οι αποσπάσεις και οι προσλήψεις του μόνιμου προσωπικού. Επιβάλλεται να καλυφθούν τα κενά έγκαιρα. Έτσι τα παιδιά θα βρουν τους καθηγητές και τους δασκάλους που θα πρέπει να έχουν το φθινόπωρο στα σχολεία τους.
• Σας βρίσκουν σύμφωνο οι αλλαγές στον τρόπο τοποθέτησης των διευθυντών;
Σηκώνει μεγάλη κουβέντα το συγκεκριμένο θέμα. Δεν θα ήθελα πριν το συζητήσουμε με τους αρμόδιους φορείς του υπουργείου να εκφράσω άποψη.
• Για τις αλλαγές που έχουν δρομολογηθεί στο λύκειο, ποια είναι η άποψη σας;
Πρέπει όσο μπορούμε να απλοποιήσουμε το σύστημα. Η πρόταση χρειάζεται διάλογο για να διευκρινιστούν κάποια πράγματα και να επέλθουν αλλαγές σε κάποια θέματα που δεν είναι συμβατά. Αυτό θα γίνει με μια αποτελεσματική διαχείριση του θέματος. Και αυτό το θέμα όμως απαιτεί μεγάλη κουβέντα.
• Ποιά είναι η άποψή σας για τα ΕΠΑΛ;
Εκεί η κατάσταση είναι κατά την άποψη μου εκτός ελέγχου με ευθύνη της μέχρι πρότινος πολιτικής ηγεσίας. Έχει υποβαθμιστεί σε απαράδεκτο επίπεδο η τεχνική εκπαίδευση. Πρέπει να γίνουν πάρα πολλά. Επιβάλλεται να δοθεί μεγάλη βαρύτητα στην τεχνική εκπαίδευση που είναι η ναυαρχίδα του συστήματος. Αν ενισχυθεί μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ενίσχυσης των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της χώρας. Θα έχει αποτύχει το κράτος αν αφεθεί στη μοίρα της και δεν ενισχυθεί. Πρέπει να γίνουν πολλά και σημαντικά βήματα για την αναβάθμιση της. Δεν είναι δύσκολο αυτό, αν υπάρχει πολιτική βούληση.
• Πώς σκέπτεστε να αντιμετωπίσετε το θέμα της βίας στα σχολεία;
Η κοινωνία είναι ευαισθητοποιημένη. Το ζήτημα είναι να εξετάσουμε το πρόβλημα της ενδοσχολικής βιας εντός των σχολείων. Στα Δωδεκάνησα το φαινόμενο δεν είναι και τόσο έντονο. Οι εκπαιδευτικοί είναι ευαισθητοποιημένοι στο συγκεκριμένο θέμα και θα αντιδράσουν αν παρουσιαστεί κάτι. Δεν χρειάζεται να ανησυχούμε. Το ζήτημα έχει υπερ – εκτιμηθεί στην περιοχή μας.
• Μετράει αντίστροφα ο χρόνος για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων;
Αυτό που θα μας απασχολήσει το προσεχές χρονικό διάστημα είναι να οργανώσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Είναι δύσκολη η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Πρέπει να μετακινηθούν και αρκετοί εκπαιδευτικοί. Οι ετοιμασίες είναι σε πολύ καλό επίπεδο και δεν έχουν παρουσιαστεί προβλήματα. Θα δούμε πως θα λειτουργήσουν όλα και στην πράξη.