Τις μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό που έχουν συνέπειες στην σωστή εξυπηρέτηση του πολίτη στα νησιά της Δωδεκανήσου, επισήμαναν σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν χτες, τα μέλη του δ.σ. του Σωματείου Εργαζομένων των ΕΛΤΑ.
Ο πρόεδρος του Σωματείου κ. Μανώλης Φραντζής περιέγραψε τις απαράδεκτες συνθήκες που επικρατούν στα νησιά, όπου οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες, καθώς παρουσιάζεται ένας αριθμός μειωμένος κατά 48 άτομα περίπου.
«Τα τελευταια χρόνια από τα ταχυδρομικά καταστήματα του νομού Δωδεκανήσου έχουν αποχωρήσει με συνταξιοδότηση και μεταθέσεις πάνω από 70 άτομα. Μέρος αυτών των ελλείψεων, τα ΕΛΤΑ φρόντιζαν και τις κάλυπταν με προσλήψεις εποχικού προσωπικού. Μέσω ΑΣΕΠ και τα τελευταία τρία χρόνια, μέσω ΚΟΙΝΣΕΠ. Και ενώ η τουριστική περίοδος ξεκίνησε, με μια αιφνιδιαστική απόφαση που ελήφθη την Μεγάλη Πέμπτη, ενημερωθήκαμε ότι δεν ανανεώθηκαν 14 συμβάσεις. Με αυτή την απόφαση τα γραφεία στα νησιά των Λειψών και του Αγαθονησίου, έκλεισαν εδώ και 11 εργάσιμες ημέρες».
Ο κ. Φραντζής, υπογράμμισε πως τα ΕΛΤΑ της Καλύμνου δεν λειτουργούν επαρκώς, καθώς σταμάτησαν τέσσερις υπάλληλοι ενώ υπολειτουργούν εδώ και καιρό τα ΕΛΤΑ στην Αντιμάχεια της Κω, και τα δύο υποκαταστήματα στις Καλυθιές και στο Παραδείσι της Ρόδου και πρόσθεσε: «Ο υπάλληλος από το υποκατάστημα της Λέρου αναγκάστηκε να μεταβεί στο Αγαθονήσι, αφού έπρεπε να εφοδιάσει το μοναδικό ΑΤΜ του νησιού με χρήματα. Κανένας εργαζόμενος δεν θέλει να αποσπαστεί γιατί φοβάται ότι θα μείνει σε ένα από αυτά τα νησιά –χωρίς επιστροφή με ό,τι αυτό συνεπάγεται».
Οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ της περιοχής μας, τόνισαν ότι η κατάσταση είναι πράγματι δραματική όσον αφορά τις ελλείψεις και η δυσλειτουργία τους προκαλεί προβλήματα στην διακίνηση αλληλογραφίας σε όλα τα νησιά.
«Η λύση που προτείνουμε είναι η ανανέωση των 14 συμβάσεων μέσω ΚΟΙΝΣΕΠ και έως ότου βγει η νέα προκήρυξη μέσω ΑΣΕΠ να ανανεωθούν και οι άλλες 15 συμβάσεις μέσω ΚΟΙΝΣΕΠ. Δεν καταλαβαίνουμε για ποιους λόγους συμβαίνουν αυτά. Μήπως κάποιοι προσπαθούν να αρπάξουν από τα ΕΛΤΑ το ταχυδρομικό έργο στα νησιά; Ποιους αλήθεια εξυπηρετεί το κλείσιμο των γραφείων στα νησιά μας;
Σημειώνεται ότι τα ΕΛΤΑ λειτουργούν ως Α.Ε. από το 1998 ενώ τα χρέη του κράτους από την παροχή καθολικών υπηρεσιών και την διακίνηση της αλληλογραφίας του Δημοσίου, ανέρχονται στα 150εκ. ευρώ.
Παρόντες στην συνέντευξη ήταν οι κ.κ. Τσαμπίκος Διακοσταματίου –γραμματέας του δ.σ. του σωματείου των εργαζομένων, Νίκος Ζωγράφος –αντιπρόεδρος δ.σ. και Χάρης Μιχαηλίδης –μέλος του δ.σ. Τέλος, ο κ. Φραντζής είπε ότι το σωματείο τάσσεται υπέρ των προσλήψεων μόνιμου προσωπικού για την περιοχή μας και προανήγγειλε δυναμικές κινητοποιήσεις με καταλήψεις κ.λπ.
Ο ΣΑΒΒΑΣ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ
Αρωγός στον αγώνα των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ δήλωσε ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ρόδου κ. Σάββας Χατζησάββας: «Βρίσκομαι εδώ για να εκφράσω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την στήριξη της διοίκησης του ΕΚΡ στον αγώνα του σωματείου των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ της Δωδεκανήσου για τα αυτονόητα. Οι συνάδελφοι δεν ήρθαν για να ζητήσουν αυξήσεις ή για να βάλουν συντεχνιακά αιτήματα. Ήρθαν για το θέμα της λειτουργίας των ΕΛΤΑ στα νησιά. Περιμένω και από τον δήμαρχο και από τον περιφερειάρχη και από τους άλλους δημάρχους να πάρουν θέση. Είναι απαράδεκτο να συμβαίνει τόση συρρίκνωση και να προωθείται η ιδιωτικοποίηση με τέτοιο τρόπο. Σίγουρα ο ιδιώτης δεν θα ενδιαφερθεί για τα μικρά νησιά. Υπάρχουν λύσεις, όπως η πρόταση για μόνιμο προσωπικό και πρέπει να εξεταστούν».