TEΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 13:40
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι προσπάθειες εντοπισμού αεροσκάφους τύπου Airbus της Egypt Air με 69 επιβαίνοντες που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ ενώ πετούσε από το Παρίσι προς το Κάιρο.
Πηγή της ελληνικής υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) ότι Το αεροσκάφος της Egyptair συνετρίβη νότια της Καρπάθου, εντός του αιγυπτιακού εναερίου χώρου.
“Περί τις 03.29 ώρα Ελλάδος , την ώρα που βρισκόταν στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, το αεροσκάφος εξαφανίσθηκε από τα ελληνικά ραντάρ…συνετρίβη σε απόσταση περίπου 130 μιλίων από το νησί της Καρπάθου”, διευκρίνισε η πηγή.
Στο σενάριο της επίθεσης με εκρηκτικά συγκλίνουν οι εμπειρογνώμονες
Τα πρώτα στοιχεία και το γεωπολιτικό πλαίσιο δημιουργούν φόβους ότι για την εξαφάνιση του αεροσκάφους στη διάρκεια της νύκτας οφείλεται επίθεση με εκρηκτικά.
Σύμφωνα με τον αεροναυτικό εμπειρογνώμονα Ζεράρ Φελτζέ, το σενάριο επίθεσης με εκρηκτικά μοιάζει εκ τον προτέρων το πιθανότερο. Το γεγονός ότι δεν εστάλη κανένα μήνυμα συναγερμού σημαίνει πως υπήρξε ένα “βίαιο γεγονός” που μας κάνει “να σκεφτούμε μια επίθεση”.
Ερωτηθείς πώς εξηγείται η ενδεχόμενη παρουσία εκρηκτικών μέσα στο αεροπλάνο είπε ότι “μια βόμβα μέσα στο αεροπλάνο, κάποιος να έβαλε αυτή τη βόμβα στο Ρουασί ή στο Κάιρο, είναι κάτι που είναι πάντα πιθανό”, καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολο “να στεγανοποιηθεί 100% ένα αεροδρόμιο, ακόμη και το Ρουασί όπου η επιτήρηση είναι μεγάλη. Δεν είναι ένα σενάριο που μπορούμε να αποκλείσουμε”.
“Τεχνική βλάβη, η έκρηξη ενός κινητήρα, μια έκρηξη μέσα στο αεροσκάφος δεν μοιάζουν πιθανές”, τόνισε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι το A320 “ήταν σχετικά πρόσφατο αφού βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το 2003. Είναι το αεροπλάνο μέσων αποστάσεων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, κάθε 30 δευτερόλεπτα ένα A320 προσγειώνεται ή απογειώνεται”.
“Πρόκειται για ένα σύγχρονο αεροπλάνο, το συμβάν σημειώθηκε εν πτήσει σε εξαιρετικά σταθερές συνθήκες”, υπογράμμισε και ο Ζαν-Πολ Τροαντέκ, πρώην διευθυντής του γαλλικού Γραφείου Ερευνών και Αναλύσεων (BEA), στον ραδιοσταθμό Europe 1. Και η EgyptAir “είναι μια εταιρεία εγκεκριμένη για να εξυπηρετεί την Ευρώπη, συνεπώς δεν βρίσκεται στις μαύρες λίστες”.
“Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει είναι να ανακτηθούν συντρίμμια που θα δώσουν ενδείξεις για το δυστύχημα (…) αν υπήρξε έκρηξη, θα υπάρχουν ίσως ίχνη εκρηκτικών”, υπογραμμίζει ο κ. Τροαντέκ.
Ο Φελτζέ αποκλείει να επρόκειτο για πύραυλο εδάφους-αέρος, είτε για πύραυλο θαλάσσης-αέρος, καθώς εκτιμά ότι “στο ύψος που πετούσε και τόσο μακριά από τις ακτές, το αεροπλάνο ήταν έξω από την εμβέλεια των πυραύλων που έχουν στην κατοχή τους οργανώσεις στη Μέση Ανατολή”.
Μαρτυρία για λάμψη στον ουρανό 130 μίλια νοτιοδυτικά της Καρπάθου
Περίπου δύο λεπτά αφότου εισήλθε στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, χάθηκε το στίγμα του πολιτικού αεροσκάφους της Agyptair. Εκείνη την ώρα βρισκόταν 7 μίλια νοτιοανατολικά της θέσης Κούμπι στην ανατολική Κρήτη, όπως δήλωσε ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Κωνσταντίνος Λιντζεράκος.
Η ώρα ήταν 03:29 τα ξημερώματα. Στις 03:26 ώρα Ελλάδος, ήταν η τελευταία επικοινωνία του ελληνικού πύργου ελέγχου με τον πιλότο, ο οποίος ωστόσο δεν απάντησε. Αμέσως οι ελληνικές Αρχές κινητοποίησαν τις δυνάμεις έρευνας και διάσωσης, ενώ επικοινώνησαν και με την αιγυπτιακή πλευρά, η οποία ωστόσο αγνοούσε τα δεδομένα για το αεροσκάφος.
Όπως είπε ο κ. Λιντζεράκος στην επικοινωνία που είχε ο Πύργος Ελέγχου του FIR Αθηνών με τον πιλότο στις 02:55 τα ξημερώματα, ενώ βρισκόταν πάνω απο τη νήσο Κέα, εκείνος δεν ανέφερε κανένα πρόβλημα. Μάλιστα τήρησε όλες τις συντεταγμένες που του δόθηκαν μέχρι να βγει απο τον εναέριο ελληνικό χώρο.
Το αεροσκάφος την ώρα της εξαφάνισής του βρισκόταν στα 37 χιλιάδες πόδια και η ταχύτητά του ήταν 519 μίλια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, καπετάνιος εμπορικού πλοίου φέρεται να είδε μία λάμψη στον ουρανό περίπου 130 μίλια νοτιοδυτικά της Καρπάθου.
Η ΥΠΑ για το συμβάν με το αεροσκάφος της EgyptAir
Διευκρινίσεις για το συμβάν με την πτήση των Αιγυπτιακών αερογραμμών παρέχει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας με ανακοίνωσή της.
Αναλυτικά αναφέρει ότι:
“Η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών αερογραμμών, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι – Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του.
Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά.
Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο FIR Καΐρου.
Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στην συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.
Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου.
Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου.
Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα.
Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου”.
capital.gr