Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου κατόπιν αιτήματος των 3 εκκαθαριστών και εισήγηση του αντιδημάρχου επί των Οικονομικών του Δήμου Ρόδου κ. Τηλέμαχου Καμπούρη, θα διενεργηθεί νέα έρευνα προς αναζήτηση ευθυνών για οικονομική ζημία του Δήμου Ρόδου από την διαχείριση της ΡΟΔΩΝ ΑΕ.
Στην εισήγηση του κ. Καμπούρη αναφέρονται τα εξής:
«Κατόπιν του αρ. πρωτ.20653/18.05.2020 εγγράφου των εκκαθαριστών της ΡΟΔΩΝ Α.Ε και σύμφωνα με τα έως τώρα ευρήματα προκύπτει ότι η διαχείριση της ΡΟΔΩΝ Α.Ε. ήταν νομικά, οικονομικά και πειθαρχικά τραγικά απαράδεκτη και παράνομη.
Εισηγούμαι την έναρξη της διαδικασίας εντοπισμού και διαπίστωσης, των προσώπων που ευθύνονται, με τη συμβολή του υπευθύνου της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου, του Νομικού συμβούλου της εκκαθάρισης και των τριών εκκαθαριστών. Ο Αντιδήμαρχος Τηλέμαχος Καμπούρης».
Στο έγγραφο των εκκαθαριστών αναφέρονται τα εξής:
«Ενημέρωση των εκκαθαριστών της ΡΟΔΩΝ Α.Ε προς το Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου σχετικά με τις υποχρεώσεις της υπό εκκαθάριση εταιρείας προς τη Δ.Ο.Υ ΡΟΔΟΥ.
Από τον έλεγχο που διενεργήσαμε έως σήμερα στα πλαίσια της εκκαθάρισης, διαπιστώσαμε ότι μόνο για την περίοδο 2007-2010 προκύπτουν ανεξόφλητες υποχρεώσεις προς ΔΟΥ ΡΟΔΟΥ 478.802,60 ευρώ εκ των οποίων τα 88.430,83 ευρώ είναι πρόστιμα – προσαυξήσεις που αφορούν αδικαιολογήτως εκπρόθεσμες υποβολές φορολογικών υποχρεώσεων της υπό εκκαθάριση εταιρείας. Παρακαλούμε όπως λάβετε τα παραπάνω υπόψη για τις δικές σας ενέργειες.
Με εκτίμηση
για τη Ρόδων Α.Ε
Οι εκκαθαριστές
Θεοδόσης Μαρκουλής,
Δημήτρης Παρπέρης,
Σπύρος Σπυρόπουλος».
Οπως έγραψε η «δημοκρατική» ορκωτός λογιστής – ελεγκτής της εταιρείας Grand Thorton έχει αναλάβει τον οικονομικό έλεγχο της διαχείρισης αλλά και των μέχρι τώρα εργασιών της εκκαθάρισης της πολύπαθης δημοτικής επιχείρησης ΡΟΔΩΝ ΑΕ.
Μεταξύ των τριών εκκαθαριστών κ.κ. Θεοδόση Μαρκουλή, Δημήτρη Παρπέρη, Σπύρου Σπυρόπουλου και του πρώην εκκαθαριστή της επιχείρησης κ. Μάριου Μαραβέλια, έχει υπογραφεί πρακτικό παράδοσης παραλαβής οικονομικών στοιχείων και παραστατικών της δημοτικής επιχείρησης το Νοέμβριο του 2019.
Ακολούθησε ένας πρώτος έλεγχος αλλά και συναντήσεις των νέων εκκαθαριστών με τους ενοικιαστές δημοτικών καταστημάτων που έχουν παραχωρηθεί με χρησιδάνειο στην δημοτική επιχείρηση προς διαχείριση.
Διαπιστώθηκε σύμφωνα με τις πληροφορίες ότι η δημοτική επιχείρηση δεν είχε προχωρήσει σε αναπροσαρμογές των μισθωμάτων και ότι δεν έχει εισπράξει απαιτήσεις της από τις αναπροσαρμογές αυτές.
Υπήρξε εξάλλου από τους νέους εκκαθαριστές πλήρης αντιπαραβολή και διασταυρώσεις στοιχείων με οφειλέτες αλλά και με πιστωτές της επιχείρησης.
Ο όγκος όλων των παραστατικών και των στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί θα παραδοθούν στον ορκωτό λογιστή ο οποίος και θα συντάξει σχετική έκθεση.
Σημειώνεται ότι με την τακτική γενική συνέλευση που συγκλήθηκε στις 10 Απριλίου 2019 εγκρίθηκαν όλοι οι ισολογισμοί της εταιρείας από 1 Ιανουαρίου 2008 έως και 5 Απριλίου 2018 και η διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου για την περίοδο από την επίσημη έναρξη της εκκαθάρισης 6 Απριλίου 2011 έως και την 5η Απριλίου 2018.
Η δημοσίευση των ισολογισμών που αφορούσαν στη θητεία του πρώην εκκαθαριστή έχει ολοκληρωθεί στο Γ.Ε.ΜΗ., ενώ εκκρεμούσε η δημοσίευση του ισολογισμού της διαχειριστικής περιόδου από 6 Απριλίου 2018 έως 5 Απριλίου 2019, ο οποίος παρ’ ό,τι έχει ολοκληρωθεί, δεν μπορούσε να δημοσιευθεί στο Γ.Ε.ΜΗ., αφού απαιτείτο νέα τακτική Γ.Σ. για την έγκρισή του.