Τοπικές Ειδήσεις

«Θωρακίζεται» η Β. Γεωργίου στην Κω, με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου

Αμεση παρέμβαση για την προστασία και αντιμετώπιση της διάβρωσης της ακτής της παραλιακής οδού Βασιλέως Γεωργίου στην Κω με προϋπολογισμό 706 χιλ. ευρώ.
Το έργο είναι ένας συνδυασμός τεχνικών διατάξεων με κατασκευή 14 ύφαλων προβόλων, τεχνητό εμπλουτισμό και ήπια ανάπλαση στην υπό μελέτη ακτή. Απαραίτητη προϋπόθεση, αφενός να ελεγχθεί η διάβρωση ως προς τον πεζόδρομο, ποδηλατόδρομο, δρόμο και αφετέρου δημιουργηθεί ικανή ζώνη παραλίας, ειδικότερα κατά τη θερινή περίοδο, ώστε να φιλοξενεί τους λουόμενους και τις δραστηριότητες τους.
Σημειώνεται ότι το ζήτημα διάβρωσης των ακτών απασχόλησε την Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής μετά από πρωτοβουλία του προέδρου της Μάνου Κόνσολα.
«Το 31% των παραλιών με άμμο θα έχει εξαφανιστεί ως το 2050. Οι επιπτώσεις επεκτείνονται σε περιβαλλοντικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο και θα επηρεάσουν αρνητικά, την εικόνα και την προοπτική των νησιωτικών περιοχών που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς», τόνισε ο βουλευτής Δωδεκανήσου Μάνος Κόνσολας, που επεσήμανε, μάλιστα, ότι στη δυτική πλευρά της Ρόδου και στην Κω υπάρχουν ιδιοκτησίες που έχουν χαθεί, αλλά συνεχίζουν να πληρώνουν ΕΝΦΙΑ και να έχουν στα χαρτιά υποθαλάσσια οικόπεδα, όπως άλλωστε ανέδειξε προσφάτως η «δ» με τίτλο «Χωράφια στο Βυθό».
«Προστασία και αντιμετώπιση διαβρωμένων ακτών στον Δήμο Κω» στο Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο» 2021-2027
Το έργο αφορά στη προστασία και αντιμετώπιση της διάβρωσης της ακτής του Βασιλέως Γεωργίου στον Δήμο Κω. Προβλέπεται η κατασκευή συστήματος προστασίας της ακτής με προβόλους χαμηλής στέψης. Το είδος του έργου είναι ένας συνδυασμός τεχνικών διατάξεων με κατασκευή ύφαλων προβόλων, τεχνητό εμπλουτισμό και ήπια ανάπλαση στην υπό μελέτη ακτή. Τα έργα αυτά συνοπτικά είναι η κατασκευή ενός συστήματος 14 ύφαλων προβόλων χαμηλής στέψης μήκους 50 μ. ο καθένας κάθετα προς την ακτογραμμή, η τεχνητή αναπλήρωση (τεχνητός εμπλουτισμός) και έργα ανάπλασης της παράκτιας ζώνης στην ακτή. Η απόσταση μεταξύ των ύφαλων προβόλων καθορίζεται στα 30 μέτρα (από κεντρικό άξονα σε κεντρικό άξονα κάθε ύφαλου στοιχείου). Πρόκειται για ήπια μέθοδο προστασίας των ακτών από διάβρωση. Τα έργα αυτά υπάγονται στην κατηγορία των LCS (Low Crest Structures), όπως είναι γνωστά στην βιβλιογραφία της Ακτομηχανικής.
Με βάση τα πιο πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα διεθνώς για τους μηχανισμούς και τα φαινόμενα που περιγράφονται από την παράκτια μηχανική, εφαρμόστηκαν οι πιο σύγχρονες μέθοδοι πρόβλεψης της εξέλιξης της ακτής, με αριθμητικό μοντέλο προσομοίωσης.
Το έργο είναι ένας συνδυασμός κατασκευής τεχνητών ύφαλων προβόλων και τεχνητής αναπλήρωσης της περιοχής, ενώ στόχος είναι η προστασία και η ανάπλαση της ακτής αφού αφενός ελεγχθεί διάβρωση ως προς τα έργα υποδομής (πεζόδρομος, ποδηλατόδρομος, δρόμος) και αφετέρου δημιουργηθεί ικανή ζώνη παραλίας, ειδικότερα κατά τη θερινή περίοδο, ώστε να φιλοξενεί τους λουόμενους και τις δραστηριότητες τους.
Συγκεκριμένα κατασκευάστηκε η εξής διάταξη προτεινόμενων έργων: Σύστημα 14 Τεχνητών ύφαλων προβόλων μήκους 50 μ. και εισαγωγή ύφαλου αναβαθμού σε βάθος περίπου 1,50μ. με στάθμη στέψης και διαμόρφωση νέου τεχνητού παραλιακού μετώπου. Η τροποποίηση της Πράξης αφορά στη μείωση του προϋπολογισμού της μετά την ολοκλήρωση των πληρωμών και την τροποποίηση της ημερομηνίας ολοκλήρωσης σε 30-6-2024, ώστε να είναι δυνατό το οικονομικό κλείσιμό της. Η δημόσια δαπάνη της πράξης που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 705.583,28 €

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου