Συνεντεύξεις

Ανδρέας Ανδρεάδης: «Προτεραιότητα αυτή τη στιγμή είναι να σταθεροποιηθεί και να ορθοποδήσει η χώρα μας»

«Δεν πρέπει να χαθεί ούτε μια μέρα παραπάνω. Πρέπει άμεσα να δράσουμε, με κοινό μήνυμα, ώστε να είμαστε σε θέση να προσελκύσουμε μεγάλο μερίδιο από τα last minute bookings. Μερίδιο ικανό να κλείσει σημαντικό μέρος από το κενό που δημιουργήθηκε τις τελευταίες 15 ημέρες».
Αυτό προτείνει σε συνέντευξή του στη «δ», ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, για την κάλυψη του χαμένου εδάφους.
Όπως τονίζει ο κ. Ανδρεάδης ημέρα με την ημέρα η κατάσταση στον τουρισμό βελτιώνεται και οι πιο πρόσφατες ενδείξεις φανερώνουν μια σαφή τάση επιστροφής της κίνησης στο φυσιολογικό.
«Οι αλλαγές στους συντελεστές του ΦΠΑ στη διαμονή, στην εστίαση, στα νησιά, στις μεταφορές, μας βγάζουν αρκετές μονάδες εκτός ανταγωνισμού και αποδυναμώνουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος όμως, προτεραιότητα αυτή τη στιγμή είναι να σταθεροποιηθεί και να ορθοποδήσει η χώρα μας», τονίζει ο κ. Ανδρεάδης.
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ υπογραμμίζει πως θα σχεδιαστούν δράσεις που θα αντισταθμίσουν τα βάρη που καλούνται να σηκώσουν οι τουριστικές επιχειρήσεις.
«Θα έχουμε χρόνο να σχεδιάσουμε με την Πολιτεία σειρά δράσεων που θα αντισταθμίσουν τα βάρη που καλούνται να επωμιστούν οι τουριστικές επιχειρήσεις και που θα υποστηρίξουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού», δηλώνει ο κ. Ανδρεάδης.
Ως παράδειγμα τέτοιων δράσεων ο κ. Ανδρεάδης κατονομάζει την καταγραφή και διασταύρωση στοιχείων, που αφορούν τα ελληνικά τουριστικά καταλύματα σε συνεργασία με την KPMG.
Η συνέντευξή του κ. Ανδρέα Ανδρεάδη, αναλυτικά:
• Μετά την επίτευξη της συμφωνίας, που όλοι ευελπιστούν να ψηφιστεί και από τα κοινοβούλια των χωρών μελών της ΕΕ, πως είναι η κατάσταση σχετικά με τις κρατήσεις;
Μέρα με την ημέρα τα πράγματα καλυτερεύουν. Αν και τις πρώτες ημέρες της εξαγγελίας του δημοψηφίσματος καταγράψαμε μια απότομη πτώση στον ρυθμό των κρατήσεων -40% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, τις αμέσως επόμενες ημέρες η πτώση αυτή σταθεροποιήθηκε στο -20% και οι πιο πρόσφατες ενδείξεις φανερώνουν μια σαφή τάση επιστροφής στο φυσιολογικό.
• Μπορεί να ανακτηθεί τώρα το έδαφος που χάθηκε στον τουρισμό εξαιτίας των πολιτικών εξελίξεων και πως πρέπει να χειριστεί η κυβέρνηση το ζήτημα της προβολής στο εξωτερικό;
Ο ΣΕΤΕ με την Marketing Greece και σε συνεργασία με το Υπουργείο, τον ΕΟΤ και όλους τους αρμόδιους φορείς πρέπει άμεσα να επικοινωνήσει στις βασικές μας αγορές το γεγονός ότι η Ελλάδα παραμένει ένας πλήρως ασφαλής και υπέροχος τουριστικός προορισμός. Δεν πρέπει να χαθεί ούτε μια μέρα παραπάνω. Πρέπει άμεσα να δράσουμε, με κοινό μήνυμα, ώστε να είμαστε σε θέση να προσελκύσουμε μεγάλο μερίδιο από τα last minute bookings. Μερίδιο ικανό να κλείσει σημαντικό μέρος από το κενό που δημιουργήθηκε τις τελευταίες 15 ημέρες.
• Παρατηρείται πράγματι υστέρηση αφίξεων από την τουριστική αγορά της Γερμανίας; Αυτό οφείλεται στις πολιτικές εξελίξεις;
Δεν θα ήθελα να μπλέξουμε τις αφίξεις με τις κρατήσεις. Να θυμίσω ότι η γερμανική αγορά είναι και παραμένει από τις πλέον βασικές του ελληνικού τουρισμού και αυτό δεν αλλάζει. Είναι αλήθεια ότι η γερμανική αγορά δεν ήταν από τις πρώτες που ξεκίνησε να ξαναδίνει last minute bookings, όμως είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε τέτοιου είδους συμπεράσματα. Τα πράγματα είναι ακόμα πολύ ρευστά. Aναμφίβολα η αντί γερμανική ρητορική που διατηρείται από κάποια ΜΜΕ δεν βοηθάει. Άλλο όμως η εικόνα του κ. Σόιμπλε και άλλο η σχέση του μέσου Γερμανού με τον μέσο Έλληνα, όπου δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Μην ξεχνάμε ότι κάθε χρόνο 2,5 εκ. Γερμανών φίλων της πατρίδας μας, μας επισκέπτονται και ενισχύουν γερά δεμένους δεσμούς φιλίας. Μέρα με την ημέρα όμως τα δεδομένα αλλάζουν. Ελπίζω και εκεί με ψυχραιμία και σύνεση, να ξεπεράσουμε γρήγορα το πρόβλημα.
• Έχουν δοθεί λύσεις στο πρόβλημα που προέκυψε με την τροφοδοσία των ξενοδοχείων καθώς οι τράπεζες θα παραμείνουν κλειστές μέχρι να κυρωθεί η συμφωνία από της ευρωπαίους εταίρους;
Οι επιχειρήσεις είναι κατάλληλα προετοιμασμένες για να αντιμετωπίσουν τα πρόσθετα εμπόδια που έχουν δυστυχώς εμφανιστεί με τα capital controls. Αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι οι 800.000 επισκεπτών που βρίσκεται αυτές τις ημέρες στη χώρα μας κάνουν εξαιρετικές διακοπές και δεν ακούμε σημαντικά προβλήματα, μόνο λίγα μεμονωμένα και ασήμαντα περιστατικά. Και αυτή ξέρετε είναι η καλύτερη διαφήμιση για τον ελληνικό τουρισμό. Από την άλλη πλευρά δουλεύουμε εντατικά με όλες τις αρμόδιες αρχές ώστε να προσπαθήσουμε σύντομα να ομαλοποιήσουμε τη λειτουργία της αγοράς ώστε να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε ζητήματα, όπως αυτό της τροφοδοσίας, με επιτυχία γιατί σίγουρα θα προκύψουν ζητήματα εφόσον δεν επανέλθει η ρευστότητα στην αγορά.
• Θα συνεχίσουν να είναι ανταγωνιστικές οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις με την αύξηση του ΦΠΑ στη διαμονή καθώς οι ξενοδόχοι θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε αυξήσεις τιμών στα συμβόλαια για το έτος 2016;
Γνωρίζουμε καλά ότι ο τουρισμός είναι ένας από τους κύριους τομείς της ελληνικής οικονομίας, που θα σηκώσει ένα μεγάλο βάρος των μέτρων που προβλέπονται από αυτήν τη συμφωνία. Οι αλλαγές στους συντελεστές του ΦΠΑ στη διαμονή, στην εστίαση, στα νησιά, στις μεταφορές, μας βγάζουν αρκετές μονάδες εκτός ανταγωνισμού και αποδυναμώνουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος όμως, προτεραιότητα αυτή τη στιγμή είναι να σταθεροποιηθεί και να ορθοποδήσει η χώρα μας. Να τεθούν οι βάσεις για την επαναλειτουργία του τραπεζικού συστήματος, για την αποκατάσταση της λειτουργίας της οικονομίας, για τη στήριξη της αγοράς, των επενδύσεων και της επιχειρηματικότητας.
• Θα αντέξουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις τα μέτρα που περιλαμβάνονται στη συμφωνία ή θα υπάρξουν οδυνηρές συνέπειες για τους επιχειρηματίες;
Αδιαμφισβήτητα έχουμε ένα από τους καλύτερους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας. Το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημά είναι όλοι οι άνθρωποι του ελληνικού τουρισμού που εργάζονται σκληρά, τα μοναδικά τουριστικά προϊόντα, η φιλοξενία των Ελλήνων. Είναι σίγουρο ότι θα βρούμε τους τρόπους εκείνους που θα μας δώσουν και πάλι την ώθηση να συνεχίσουμε να ενισχύουμε τον ελληνικό τουρισμό, την οικονομία και την Πολιτεία. Τώρα όμως προέχει να ορθοποδήσει η χώρα, όπως είπα και προηγουμένως. Θα έχουμε χρόνο να σχεδιάσουμε με την Πολιτεία σειρά δράσεων που θα αντισταθμίσουν τα βάρη που καλούνται να επωμιστούν οι τουριστικές επιχειρήσεις και που θα υποστηρίξουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού.
Ως παράδειγμα τέτοιων δράσεων αναφέρω την ενέργεια που έχουμε ξεκινήσει να υλοποιούμε σε συνεργασία με την KPMG, στο πλαίσιο της αυτορρύθμισης του ελληνικού τουρισμού. Υλοποιούμε μια καταγραφή και διασταύρωση στοιχείων ελληνικών καταλυμάτων και μάλιστα αυτή την εβδομάδα θα κοινοποιήσουμε στο Υπουργείο Οικονομικών και στο Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, την πρώτη μας έκθεση 1.000 περιπτώσεων που χρήζουν περαιτέρω ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές.
Θεωρούμε ότι με αυτό τον τρόπο ο ΣΕΤΕ προστατεύει τα μέλη του, αλλά και το σύνολο των νόμιμων ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, από αθέμιτο ανταγωνισμό που ασκούν μη νόμιμα καταλύματα και θα βελτιώσει την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών των ελληνικών τουριστικών προϊόντων. Ευελπιστούμε ότι το αποτέλεσμα των ενεργειών μας αυτών θα συμβάλλει ενεργά στην αύξηση των δημόσιων εσόδων και θα καταπολεμήσει την αδήλωτη εργασία. Παράλληλα, στηρίζοντας έμπρακτα την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, στο τέλος του 2016, οπότε και προβλέπεται η επανεξέταση των συντελεστών ΦΠΑ, θα έχουμε κάνει ένα ισχυρό βήμα που θα μας επιτρέψει να διεκδικήσουμε εκ νέου την επαναφορά τους σε ανταγωνιστικά επίπεδα και την περαιτέρω μείωσή τους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου