Τοπικές Ειδήσεις

Αλυτα παραμένουν τα προβλήματα των ξεναγών

Για πολλοστή φορά οι ξεναγοί της περιοχής μας, εκφράζουν την αγανάκτησή τους για τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος τους τόσο σε τοπικό όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο, με τον πρόεδρο του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσου, κ. Δημήτρη Σαλαχούρη, να δηλώνει ότι το κράτος, υποβαθμίζει συστηματικά το επάγγελμά τους.
Όπως δήλωσε χτες στους δημοσιογράφους:
«Η φετινή τουριστική σεζόν εξελίσσεται πολύ ικανοποιητικά κι ευελπιστούμε όλοι ότι θα ξεπεράσουμε κατά πολύ το 2019 σε αφίξεις –πράγμα που δείχνει εφικτό μέχρι στιγμής. Τα ξενοδοχεία είναι γεμάτα και κόσμος έρχεται συνεχώς και από το αεροδρόμιο και με κρουαζιερόπλοια. Δυστυχώς, η συμμετοχή στις εκδρομές, δεν είναι, βέβαια, η αναμενόμενη. Τα εμπορικά καταστήματα, η εστίαση, η Μεσαιωνική Πόλη, έχουν κίνηση.
Δυστυχώς, τα προβλήματα του δικού μας κλάδου, συνεχίζονται και διαιωνίζονται: α) η μηχανογράφηση των ενσήμων μας εδώ και τρία χρόνια δεν έχουν καταγραφεί, ενώ είναι πληρωμένα και δεν ξέρουμε τι θα γίνει β) έχουμε χάσει το επίδομα ανεργίας 2021-2022 και μια σειρά από άλλα επιδόματα που δεν ξέρουμε εάν θα μας τα δώσουν ποτέ. Υπάρχει πλήρης αδιαφορία από το κράτος, που όχι μόνον δεν ενδιαφέρεται αλλά δεν μας υποστηρίζει καθόλου. Φαίνεται ότι θέλουν να καταργήσουν το επάγγελμα, δια παντός…»
Την ίδια ώρα, οι ‘παράνομες ξεναγήσεις’ καλά κρατούν. Οι επαγγελματίες ξεναγοί, απευθύνθηκαν επισήμως προς την ΠΥΤ (Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού) καθώς, λόγω υποστελέχωσης δεν διενεργούνται καθόλου έλεγχοι.
«Η ΠΥΤ είναι υπεύθυνη για την εφαρμογή της τουριστικής νομοθεσίας –με την συνδρομή της ΕΛΑΣ. Όχι μόνον δεν γίνονται έλεγχοι αλλά οι παρανομίες, έχουν προσλάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις: με μίνι βαν, με ιδιωτικά και άλλα οχήματα, παρακολουθούμε να γίνονται παράνομες ξεναγήσεις συστηματικά. Έχουμε προβεί σε καταγγελίες, αλλά δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση. Και διερωτώμεθα, τώρα που θα βγουν 35 νέοι ξεναγοί από τις σχολές, πού θα πάνε να εργαστούν; Θα πρέπει να ανταγωνιζόμαστε όλοι τους παράνομους. Έχουμε προσπαθήσει άπειρες φορές να μιλήσουμε με τον προϊστάμενο της ΠΥΤ κ. Καπετάνο, αλλά δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση, πλήρης αδιαφορία ενώ η τουριστική αστυνομία, είναι ανύπαρκτη».
Όπως τόνισε ο κ. Σαλαχούρης οι παράνομοι ξεναγοί έρχονται ‘εισαγόμενοι’ από διάφορες χώρες, χωρίς πτυχία και άλλα νόμιμα έγγραφα και, απλώς, παίρνουν ένα μεγάλο κομμάτι της εργασίας των νομίμων επαγγελματιών.
«Αυτό συμβαίνει σε όλη την Ελλάδα και με καταγεγραμμένα περιστατικά σε πολλές περιοχές, κυρίως τουριστικές. Έρχονται είτε συνοδεύοντας γκρουπ, είτε αναλαμβάνοντας γκρουπ, χωρίς να τους ζητήσουν να δηλώσουν επίσημα ποιοι είναι. Κάποια γραφεία, τους ζητούν να μπαίνουν σε λεωφορεία και να κάνουν εκδρομές επειδή γνωρίζουν ξένες γλώσσες, χωρίς να ελέγχονται. Εμείς έχουμε εντοπίσει πολλές τέτοιες περιπτώσεις κι έχουμε κάνει καταγγελίες –αλλά χωρίς καμία ανταπόκριση. Τελευταία φορά που έγιναν έλεγχοι ήταν πριν από…. 30 χρόνια», τόνισε.
Είπε ακόμη ότι η Σχολή Ξεναγών στη Ρόδο υπολειτουργεί, αντιμετωπίζοντας πάρα πολλά προβλήματα: «Πολλοί φοιτητές έχουν απευθυνθεί στη δικαιοσύνη. Στο Ρέθυμνο η Σχολή έχει κλείσει ενώ στην Κέρκυρα και στην Ρόδο, υπολειτουργούν» ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσου.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ  ΜΕ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ  ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ – ΣΟΒΑΡΑ  ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ  ΣΤΗΝ ΛΙΝΔΟ
Πολλά προβλήματα καταγράφονται από την λειτουργία του ‘ηλεκτρονικού εισιτηρίου’ το οποίο έχει εγκατασταθεί στους μουσειακούς και αρχαιολογικούς χώρους σε όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με τον κ. Σαλαχούρη:
«Το ηλεκτρονικό εισιτήριο εγκαταστάθηκε στην Λίνδο και στο Παλάτι των Ιπποτών (Μεσαιωνική Πόλη) από τις αρχές Ιουλίου. Είναι μια εφαρμογή με πάρα πολλές ατέλειες: δεν δέχεται εκπτωτικά εισιτήρια, συνταξιούχους, παιδιά κ.λπ. Μόνον 12 και 8 ευρώ. όταν μια οικογένεια ανέβει στην Λίνδο, δεν μπορούν να περάσουν όλοι. Οι υπόλοιποι περιμένουν στην… ουρά με συνέπεια να δημιουργούνται καθημερινά ατέλειωτες ουρές στην Λίνδο! Αναζητούμε μια λύση (έστω προσωρινή) με τις αρμόδιες υπηρεσίες ώστε να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος. Στην Λίνδο, με τον καύσωνα και τις ουρές που είναι ατέλειωτες, καταλαβαίνετε ότι δημιουργούνται πολλά προβλήματα. Έχουμε καταγράψει λιποθυμίες, τραυματισμούς και πολλά παράπονα και φοβόμαστε ότι θα έχουμε… χειρότερα. Εμείς προσπαθούμε να ενημερώσουμε τους επισκέπτες μας με πινακίδες, αφού η Λίνδος καθημερινά δέχεται πάνω από 4500 τουρίστες. Έχουμε ενημερώσει τον ΠΡΟΤΟΥΡ, την Ένωση Ξενοδόχων κ.λπ. Πώς θα ανεβούμε στην Ακρόπολη της Λίνδου; Πρόσφατα είχαμε δύο ατυχήματα με πτώση. Το ΕΚΑΒ έρχεται μετά από μία ώρα αφού δεν υπάρχει ασθενοφόρο. Ακόμη κι αν έρθει, θα περιμένει στην Πλατεία. Καταλαβαίνετε πόσα προβλήματα υπάρχουν εκεί. Ζητάμε να υπάρχει μόνιμα ασθενοφόρο στην Λίνδο και να υπάρχει η δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε έκτακτα περιστατικά…», κατέληξε ο κ. Σαλαχούρης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου