Η χαρτορίχτρα νομίζω πως είναι η λύση.
Αυτή σίγουρα θα μας δώσει απάντηση για το πότε και ποιόν,
«αυτοί οι ακατανόμαστοι υπεύθυνοι θα βρούνε Πρόεδρο για το ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ».
Υπάρχει και η λύση, του να αρχίσουμε να μαδάμε «μαργαρίτες».
Μπορεί να είναι ακατανόμαστοι, επικίνδυνοι και ανίκανοι, αλλά για όλα τα άλλα που εξυπηρετούν τα συμφέροντα τους, τα καταφέρνουν μια χαρά.
Οδηγούν με τέχνη όλους εμάς, να εστιάζουμε στα δευτερεύοντα και επουσιώδη και διώχνουν μακριά την μεγάλη εικόνα, «σκιάζουν το όλον και φωτίζουν το μέρος».
Το «όλον» είναι η συνολική εικόνα του ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ, που σε αυτό συμπεριλαμβάνονται το ΕΣΥ, Η ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, Ο ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ, Η ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΔΑΠΑΝΗ, ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Το υπόλοιπο του ΕΣΥ που παραμένει μέχρι σήμερα, το χρωστάμε στην ΠΑΝΔΗΜΙΑ, εάν δεν είχε προκύψει, τώρα θα τελούσαμε το μνημόσυνο του.
Η ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΕ ΤΟΥ κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ, θα είχε προ πολλού ιδιωτικοποιήσει την ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, πιστός στις δεσμεύσεις και υποσχέσεις του, στα πιράνχας του ιδιωτικού τομέα της ΥΓΕΙΑΣ και τους άλλους συνεταίρους.
Τα προβλήματα ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ των ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ (π.χ ορισμός Προέδρου) και τα προβλήματα υποστελέχωσης των θεσμών Δημόσιας ΥΓΕΙΑΣ, είναι το μέρος που σκιάζει το όλον.
Ο πρώτος Νόμος θεσμοθέτησης του ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ κλείνει περίπου σαράντα χρόνια ζωής, μια από τις πρώτες ΤΟΜΕΣ στην Διοίκηση του Κράτους και την δημιουργία του ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, από την πρώτη Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ.
Οι τότε συνθήκες είναι διαφοροποιημένες από το σήμερα, αυτό όμως δεν είναι από μόνο του η αιτία της «απαξίωσης του ΕΣΥ», πολλοί και διάφοροι συνέβαλαν στην κατεδάφιση του.
Ο κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ και η παρέα του συνειδητά έχουν επιλέξει τον ρόλο του Νεκροθάφτη.
Οι δομές ελέγχου και λειτουργίας συνολικά του Συστήματος Υγείας που έχουν θεσπισθεί, εξυπηρετούν αλλότρια συμφέροντα.
Είναι πολλά τα χρήματα που διακινούνται στον τομέα της ΥΓΕΙΑΣ και τα πιράνχας καταλήστευσης του Δημόσιου πλούτου, επιδιώκουν τον απόλυτο έλεγχο.
Η εκ νέου θεσμοθέτηση του ΕΣΥ προσαρμοσμένου στις νέες συνθήκες με στόχο την προστασία της Υγείας των πολιτών και την απαλλαγή του από τα διάφορα τρωκτικά, είναι πλέον αδήριτη αναγκαιότητα.
Το νέο ΕΣΥ οφείλει να δίνει απαντήσεις πειστικές και στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια περίθαλψη.
Το παρελθόν και το παρόν έχουν δείξει ότι οι θεσμοί της ΥΓΕΙΑΣ δεν μπορούν να λειτουργήσουν αν δεν εκλείψει ο ασφυκτικός εναγκαλισμός τους από το αρμόδιο ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ. ( αυτό είναι ένα σύμπλεγμα από πολλά μαγαζάκια).
Δεν μπορεί να υπάρξει εύρυθμος λειτουργία του Συστήματος με την ύπαρξη πολλαπλών κέντρων δήθεν ελέγχου, χωρίς ουσιαστικές αρμοδιότητες και αδυναμία λήψης αποφάσεων.
Οι όποιες αποφάσεις λαμβάνονται στα Υπουργικά Γραφεία και η υλοποίηση τους είναι πάντα ετεροχρονισμένη.
Το όλο ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ για μπορέσει να επιτελέσει το έργο και την αποστολή του θα πρέπει να δομηθεί με βάση την Αποκέντρωση και Αποσυγκέντρωση.
Η ευθύνη και οι πόροι για την Πρωτοβάθμια περίθαλψη πρέπει να μεταφερθούν στην ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ, όπως και η ευθύνη λειτουργίας του θεσμού του Οικογενειακού γιατρού.
Η ευθύνη και οι πόροι για την λειτουργία των ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ μεταφέρεται στις ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ.
Το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ διατηρεί τον εποπτικό έλεγχο χωρίς δυνατότητες παρέμβασης στην καθημερινή λειτουργία των ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ, ει μη μόνο για αποφάσεις και πράξεις που είναι κολάσιμες.
Η ευθύνη για την προμήθεια υλικών και πρόσληψης προσωπικού, βάση των εγκεκριμένων οργανισμών των Νοσοκομείων, είναι αρμοδιότητα των περιφερειών.
Το Υπουργείο θεσμοθετεί τα πλαίσια συνεργασίας των Περιφερειακών Νοσοκομείων και των Πανεπιστημιακών, για την συνεχή κατάρτηση γιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού, όπως επίσης το πλαίσιο και τις αρχές παροχής υπηρεσιών στους πολίτες.
Γίνεται φανερό, πως όλα αυτά, έχουν την ανάγκη θεσμοθέτησης δομών Αποκέντρωσης (περιφέρειες, Δήμοι), με πλήρη Διοικητική αυτονομία και οικονομική αυτοδυναμία.
Παρασκευάς Γιάννης
Ρόδος, 19/7/2022
ΥΣΤ. Είναι βέβαιο πως δεν περιμένω τέτοιου είδους παρεμβάσεις από τον κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ και την παρέα του, άλλοι είναι που έχουν την ευθύνη και το προνόμιο.