Ειδήσεις

Φτωχά και τα τουριστικά πορτοφόλια

Σε λιγότερο από δύο εβδομάδες από σήμερα πέφτει η αυλαία των φετινών θερινών εκπτώσεων που ξεκίνησαν στις 11 Ιουλίου και τα μηνύματα κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά είναι για την πορεία τους.

Εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου ανέφεραν στο Capital.gr πως η κίνηση μέχρι σήμερα είναι υποτονική, όχι μόνο στα αστικά κέντρα αλλά και στους τουριστικούς προορισμούς. Κάτι που έρχεται να επιβεβαιώσει ότι εκτός από τους Έλληνες καταναλωτές, που η αγοραστική τους δύναμη έχει περιοριστεί δραματικά και οι τουρίστες εμφανίζονται σφιγμένοι και προτιμούν να “ξοδεύουν” μόνο μέσω των all inclusive πακέτων που αγοράζουν από τους tour operator, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις αγορές από τα εμπορικά καταστήματα.

Όπως ανέφερε στο Capital.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Νικόλαος Κογιουμτσής, η μεσοσταθμική πτώση του τζίρου στην πρωτεύουσα κατά τη διάρκεια των φετινών θερινών εκπτώσεων σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο ένα χρόνο πριν, κυμαίνεται στο -10%. Σύμφωνα με τον ίδιο “καλύτερα” κινήθηκε η εμπορική κίνηση στον άξονα Σύνταγμα, Ερμού, Μοναστηράκι, όπου η μεσοσταθμική μείωση κινήθηκε στο 4-5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.

Εν αντιθέσει με αυτή την εμπορική γειτονιά, η περιοχή της Ομόνοιας αλλά και οι εμπορικές γειτονιές πάνω από το Σύνταγμα σημείωσαν υψηλότερη κάμψη των πωλήσεων, όπως αναφέρουν ιδιοκτήτες καταστημάτων.

Βέβαια η μεγάλη εικόνα της εμπορικής κίνησης την περίοδο των εκπτώσεων, αφορά την πορεία των πωλήσεων των μικρομεσαίων καταστημάτων, διότι η γενικότερη αίσθηση που υπάρχει είναι ότι τα μεγάλα εμπορικά καταστήματα (πολυκαταστήματα) αλλά και τα καταστήματα διεθνών brands κινήθηκαν καλύτερα. Αυτό βέβαια μένει να αποδειχθεί από τα επίσημα στοιχεία που αναμένεται να ανακοινώσουν το προσεχές διάστημα.

Πέρα από τα αστικά κέντρα, όπως η Αθήνα, ακόμη και προβεβλημένα τουριστικά θέρετρα, τα οποία έχουν “βουλιάξει” από τους τουρίστες, η κατάσταση δεν είναι καλύτερη σε ότι αφορά την εμπορική κίνηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Σαντορίνη, όπου ο τζίρος κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων καταγράφει διψήφια ποσοστά υποχώρησης (σ.σ. κάποιοι υποστηρίζουν ότι αγγίζει το 40%) με τις πωλήσεις των κοσμηματοπωλείων του νησιού να σημειώνουν ακόμη μεγαλύτερη πτώση. Σύμφωνα με στελέχη της ΕΣΕΕ, η πτώση στον τζίρο των εμπορικών καταστημάτων στο σύνολο της χώρας, κατά τη διάρκεια των φετινών θερινών εκπτώσεων,  προσεγγίζει το 5-8%. Υποχώρηση η οποία αποδίδεται στη μείωση της εσωτερικής κατανάλωσης, στη μείωση της μέσης τουριστικής δαπάνης αλλά και στη σημαντική μείωση των tax free πωλήσεων (αφορούν πολίτες τρίτων χωρών).

Σημειώνεται πως βάση στοιχεία της Global Blue πάνω από το 70% των tax free πωλήσεων πραγματοποιείται στην Αττική. Πέρυσι δε η συγκεκριμένη αγορά κατέγραψε αύξηση 19,4% σε σχέση με το 2014 όπου είχε σημειώσει άνοδο τζίρου κατά 18% σε σχέση με το 2013.

capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου