«Ούτε γουλιά Coca Cola» είναι το σύνθημα του καλέσματος σε μποϊκοτάζ όλων των προϊόντων της γνωστής εταιρείας στη Ρόδο, που ξεκίνησε χθες με περιοδείες σε κεντρικά σημεία του νησιού φορτηγού αυτοκινήτου με μεγάφωνα που καλούν τον κόσμο να απέχει από την κατανάλωση προϊόντων της.
Την κίνηση συντονίζει στη Ρόδο ο κ. Μιχάλης Παπακωνσταντής, εργαζόμενος της Coca Cola 3Ε Ρόδου και αντιπρόεδρος της ομοσπονδίας εμφιαλωμένων ποτών ΠΟΕΕΠ.
Το ερώτημα τίθεται συχνά: τι μπορεί να πετύχει ένα μποϊκοτάζ, το συγκεκριμένο μποϊκοτάζ στα προϊόντα της Coca Cola;
Η πρώτη απάντηση που μπορεί να δώσει κανείς είναι ότι η πολυεθνική έχει υποστεί και συνεχίζει να έχει τεράστιες απώλειες κερδών και να χάνει μερίδια αγοράς.
Και αυτό συμβαίνει υπέρ των ελληνικών εταιρειών που δρατηριοποιούνται στον κλάδο των αναψυκτικών και των χυμών.
Όσο υποχωρούν στην αγορά τα προϊόντα της αμερικανικής πολυεθνικής (Coca Cola, Fanta, Sprite, Schweppes, Frulite, Amita, Amita motion, Monster), τόσο μεγαλύτερο χώρο καταλαμβάνουν τα προϊόντα των ελληνικών επιχειρήσεων.
Είναι φανερό ότι η Coca Cola δεν περνάει, ούτε θα περάσει αλώβητη, από την κήρυξη του μποϊκοτάζ και όσο θα συνεχίζεται η απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων και το κίνημα “Ούτε γουλιά… μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο”, τόσο θα περιέρχεται σε πιο δεινή θέση.
Η επιτυχία του μποϊκοτάζ μπορεί να κριθεί στη βάση δύο κριτηρίων: κατά πόσο θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα για τους απεργούς και κατά δεύτερο κατά πόσο θα προκαλέσει θετικές παρασυνέπειες για την ελληνική οικονομία και κοινωνία, ανεξαρτήτως από τις προθέσεις των απεργών.
Αναφορικά με το πρώτο μπορούμε να πούμε ότι το ζήτημα εξακολουθεί να είναι ακόμη ανοικτό: οι απεργοί επιμένουν και η πολυεθνική φαίνεται να μην υποχωρεί.
Αλλά τα πράγματα αρχίζουν να παίρνουν ανεξέλεγκτη τροπή και η υπόθεση φαίνεται να ξεφεύγει ολότελα: η Coca Cola θα χρειαστεί να επιτείνει τις διαφημιστικές της εκστρατείες και να αυξήσει την πίεσή της στην αγορά εναντίον του ελληνικού ανταγωνισμού.
Όσο τριγυρνούν οι απεργοί με τα μεγάφωνα στα αυτοκίνητά τους και μοιράζουν φυλλάδια στους καταναλωτές σ’ όλη τη χώρα η εταιρεία δεν θα μείνει αλώβητη.
Σημειώνεται μάλιστα ότι παρατηρείται διόγκωση του μποϊκοτάζ και η Coca Cola εξαναγκάζεται να επενδύει διαρκώς σε διάφορους τρόπους διαφήμισης για να μην εξοστρακιστεί από την αγορά.