Πλήθος δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα λειτουργούν με τον ελάχιστο αριθμό μαθητών, που συνήθως δεν ξεπερνούν τους πέντε, κάτι που όμως δεν μπορεί να γίνει σε γυμνάσια και λύκεια και εκεί αρχίζει η ταλαιπωρία των γονέων και των παιδιών τους. Ένας τεράστιος αριθμός μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναγκάζεται κάθε χρόνο να φύγει από το σπίτι και να «μεταναστεύσει» στην κοντινότερη πόλη προκειμένου να φοιτήσει σε γυμνάσιο και λύκειο με ότι συνεπάγεται αυτό για τα ίδια τα παιδιά και τους γονείς.
Το κλείσιμο του δημοτικού σχολείου, στη Γαύδο, λόγω έλλειψης μαθητών και η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να μην ιδρύσει μόνο ένα τμήμα Γυμνασίου, στο νησί για δυο μαθητές, αναδεικνύει το πρόβλημα των παιδιών και των οικογενειών τους, που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Η εκπαίδευση αυτών των παιδιών γίνεται με μεγάλη δυσκολία και πολλές θυσίες από την πλευρά των γονέων οι οποίοι συνήθως είναι αγρότες και κτηνοτρόφοι αλλά θέλουν να σπουδάσουν τα παιδιά τους.
Η περίπτωση της Γαύδου.
Στη Γαύδο φέτος κλείνει το δημοτικό σχολείο λόγω έλλειψης μαθητών και δεν θα ιδρυθεί τμήμα Γυμνασίου για τους δύο μαθητές (αδέλφια) με αποτέλεσμα να πρέπει η μητέρα να μετακομίσει στην Κρήτη για να πάνε τα παιδιά στο σχολείο και ο πατέρας αγρότης να μείνει πίσω στο μικρό νησί. Στο θέμα αυτό αναφέρθηκε ο ίδιος ο γ.γ του υπουργείου Παιδείας κ. Αλέξανδρος Κόπτσης εξηγώντας γιατί είναι αδύνατη η ίδρυση ενός τμήματος Γυμνασίου μόνο για δύο μαθητές, παρόλο που πρόκειται για ακριτικό νησί και είναι δύσκολο για τους μαθητές να μεταβούν σε άλλη περιοχή. Όπως είπε ο κ. Κόπτσης για τη λειτουργία ενός και μόνο τμήματος Γυμνασίου «απαιτούνται οκτώ με εννέα εκπαιδευτικοί γιατί υπάρχουν μαθήματα ειδικότητας. Δεν μπορούν να παραλειφθούν μαθήματα γιατί καταστρατηγείται το ωρολόγιο πρόγραμμα και το καταστατικό. Όπως δήλωσε ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας θα είναι αμφίβολο να βρεθούν οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί και ακόμα και αν βρεθούν θα υπάρχει πρόβλημα στις μετακινήσεις τους. «Έχουμε πάρα πολλές παραμεθόριες περιοχές. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει διαφοροποίηση και δυνατότητα κάλυψης όλων. Ως Πολιτεία κάνουμε τα πάντα. Σε νησιωτικές περιοχές με τόσα λίγα παιδιά είναι αδύνατο. Όπου υπάρχουν τέτοια ζητήματα, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία και τους δήμους ψάχνουμε λύσεις για να προσφέρουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη βοήθεια».
79 δημοτικά και 267 νηπιαγωγεία λειτουργούν με λιγότερους από πέντε μαθητές
Όπως υπογράμμισε ο γ.γ του υπουργείου Παιδείας «στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να παρέχει μόρφωση σε όλους τους μαθητές. Δεν είναι τυχαίο που στέλνουμε εκπαιδευτικό έστω και για έναν μαθητή, ακόμα και αν πρόκειται για νηπιαγωγείο. Δεν είναι τυχαίο ότι 79 δημοτικά και 267 νηπιαγωγεία λειτουργούν με λιγότερους από πέντε μαθητές. Στη Γαύδο πέρυσι φοιτούσαν δύο μαθητές στο νηπιαγωγείο και δύο μαθητές στο δημοτικό. Εμείς στείλαμε μία νηπιαγωγό και μια δασκάλα» είπε ενώ αναφερόμενος στην φετινή χρονιά δήλωσε ότι «θα υπάρχει μόνο ένας μαθητής στο νηπιαγωγείο. Στο Γυμνάσιο τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά που καθιστούν τη λειτουργία ενός γυμνασίου άκρως προβληματική έως αδύνατη».
Πηγή ethnos.gr