Ρεπορτάζ

Η οδική ασφάλεια στις προτεραιότητες της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου

Σε κοινές προσπάθειες για την ευαισθητοποίηση του κοινού για τα τροχαία ατυχήματα, προχωρούν η Διεύθυνση Μεταφορών και Συγκοινωνιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου.  Όπως δήλωσε χθες ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος σε θέματα Μεταφορών και Συγκοινωνιών κ. Χρήστος Μπάρδος: «Η ΠΝΑ προχώρησε στην δημιουργία ενός σχεδίου με θέμα την οδική ασφάλεια, με ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά σποτ και με καταχωρίσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο. Εμείς ευελπιστούμε στην ευαισθητοποίηση του κοινού και κυρίως των παιδιών για τα τροχαία ατυχήματα και με στόχο την πιο δυναμική προβολή. Η ΠΝΑ οφείλει να στηρίζει κάθε προσπάθεια για την οδική ασφάλεια».
Η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου κα Ελένη Καρύδη, εξέφρασε την ικανοποίησή της για την πρωτοβουλία αυτή της ΠΝΑ, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων: «Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι η Οδική Ασφάλεια είναι ευθύνη όλων μας και μας αφορά όλους. Είναι η παιδεία μας διαχρονικά και πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι πρέπει να οδηγούμε σωστά και με προσοχή. Πρέπει να συμπορευτούμε όλοι μαζί για τον κοινό στόχο που είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων».
Η κα Καρύδη είπε ακόμη ότι οι αιτίες για τα τροχαία ατυχήματα είναι πάρα πολλές, όπως η παραβίαση των σημάτων τροχαίας, η χρήση αλκοόλ, η ταχύτητα, η χρήση του κινητού τηλεφώνου, η ελλιπής παρουσία της Τροχαίας, οι παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, η κακή διαγράμμιση στους δρόμους και πολλά ακόμη, καλώντας όλους τους τοπικούς φορείς και τις αρχές σε κινητοποίηση για την αντιμετώπιση των τροχαίων με αποτελεσματικό τρόπο.
«Μπορεί να μειώθηκε ο αριθμός των τροχαίων αλλά αυξήθηκαν τα θύματα. Υπάρχουν πολλά που πρέπει ακόμη να γίνουν» ανέφερε η κ. Καρύδη.
Αναφέρθηκε τέλος, στις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες οι οποίες δεν έχουν αφαιρεθεί από τους δρόμους, ενώ υπάρχει σαφής νομοθεσία που απαγορεύει την τοποθέτησή τους. Η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου είχε καταθέσει μηνυτήρια αναφορά από το 2007, η υπόθεση όμως έχει τεθεί στο αρχείο και έκτοτε δεν έχει γίνει απολύτως τίποτε.

Το «συγκοινωνιακό» απασχολεί την Περιφέρεια

Στις προσπάθειες που καταβάλλει η Διεύθυνση Μεταφορών και Συγκοινωνιών αναφορικά με την βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου στην περιοχή ευθύνης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, αναφέρθηκε χθες με δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος κ. Χρήστος Μπάρδος.
«Ειδικά για το συγκοινωνιακό έργο στα Δωδεκάνησα, γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια από την Διεύθυνση Μεταφορών και Συγκοινωνιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Υπενθυμίζω ότι προσπαθήσαμε να ‘νομιμοποιήσουμε’ το συγκοινωνιακό έργο στο Καστελόριζο και κατόπιν στην Κάλυμνο, όπου υπήρχαν δύο λεωφορεία που είχαν γίνει δωρεά από κάποιον ευεργέτη και βρίσκονταν ακινητοποιημένα για περίπου έξι μήνες. Τώρα γίνονται προσπάθειες για το νησί της Αστυπάλαιας. Το συγκοινωνιακό έργο σε όλα αυτά τα νησιά, πρέπει να τελεί υπό νόμιμο καθεστώς, ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα στο μέλλον για οποιαδήποτε ενέργεια: για έκδοση αδειών, δρομολόγια κ.λπ. Δυστυχώς όλο αυτό είναι πολύ δύσκολο λόγω γραφειοκρατίας», τόνισε ο κ. Μπάρδος.
Σε ερώτηση σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στα εξεταστικά κέντρα  για τους υποψήφιους οδηγούς στα νησιά, ο κ. Μπάρδος δήλωσε: «Παρά την απεργία που είχε κρατήσει αρκετούς μήνες, με εντολή του περιφερειάρχη κ. Γιώργου Χατζημάρκου, οι εξετάσεις γίνονταν κανονικά εντός του ωραρίου και ειδικά τα νησιά της Ρόδου και της Κω, δεν αντιμετώπισαν σχεδόν κανένα πρόβλημα. Παράλληλα, προχωράει και το εξεταστικό κέντρο της Καρπάθου και ευελπιστούμε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα μπορούν εκεί να γίνονται οι εξετάσεις και του θεωρητικού και του πρακτικού επιπέδου, ώστε να μην χρειάζεται να μετακινούνται προς την Ρόδο για την απόκτηση ενός διπλώματος».
Ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος σε θέματα Μεταφορών αναφέρθηκε ακόμη στην ιδιωτική κινητή μονάδα η οποία θα ξεκινήσει μέχρι το τέλος του έτους να επισκέπτεται τα νησιά, λέγοντας πως υπάρχουν πολλά προβλήματα τα οποία οφείλονται στην γραφειοκρατία. «Υπάρχουν εμπόδια που δημιουργούνται λόγω της νησιωτικότητας διότι στις κείμενες διατάξεις δεν περιλαμβάνεται τίποτε από όσα απαιτούνται για τα νησιά μας. Ο νομοθέτης, δεν έχει μεριμνήσει για τα νησιά με αποτέλεσμα, για να στηθεί μια κινητή μονάδα να υπάρχουν πάρα πολλές δυσκολίες και χρονοβόρες διαδικασίες», όπως δήλωσε.
Ανέφερε επίσης ότι ακόμη ένα πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι θα πρέπει να πιστοποιηθούν υπάλληλοι του ΚΤΕΟ για να μπορέσουν να χειριστούν την κινητή μονάδα. Έχουν ήδη επιλεγεί άτομα τόσο από την Ρόδο, όσο και από την Κω και από την Κάρπαθο ώστε να προχωρήσει η διαδικασία.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου