Μια πολύ ενδιαφέρουσα αποτύπωση των τάσεων του 2016 για τον χώρο του Τουρισμού και των Ταξιδίων παρουσίασε πρόσφατα στο πλαίσιο της WTM, το πάντα έγκυρο Tourism Intelligence International.
Πιστοί στις… παραδόσεις μας, εξασφαλίσαμε ένα αντίγραφο και σας το παρουσιάζουμε.
Καλή ανάγνωση!!!
1. ΟΙ «MOCAS» έρχονται…:
Πρόκειται για τουρίστες ανδρικού φύλου, άνω των 50 ετών, που έχων βαρεθεί σχετικά τη ζωή τους και θέλουν να γλεντήσουν, να ξοδέψουν και να κάνουν ό,τι δεν έχουν ξανακάνει στη ζωή τους. ΄Στη WΤΜ 2015 στο Λονδίνο, η TOURISM INTELLIGENT INTERNATIONAL, αποκάλυψε ότι 1,6 δισεκατ. άτομα, ανήκουν στην τουριστική κατηγορία «πάνω των 50» και συνεπώς θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο για το επόμενο έτος.
Επίσης, με δεδομένο ότι οι άντρες αντιπροσωπεύουν το 47% της αγοράς για τις ηλικίες αυτές, ενώ οι γυναίκες ακόμη περισσότερο, αντιλαμβανόμαστε ότι οι ομάδες αυτές, μπορούν να δημιουργήσουν τάσεις.
Οι προορισμοί που ενδείκνυνται γι αυτούς, είναι οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Γερμανία, η Ρωσία, η Αγγλία.
Στις ΗΠΑ κάθε ημέρα 12.500 άτομα, “περνούν” την ηλικία των 50.
2. Οικογενειακά ταξίδια
Μία ακόμη τάση θα είναι τα οικογενειακή ταξίδια.
Είναι ευκαιρία για όσους αντιλαμβάνονται πως η τάση ανθίζει, να το εκμεταλλευτούν.
Το 40 % λοιπόν των ταξιδιωτών, έχουν κάνει τουλάχιστον ένα οικογενειακό ταξίδι.
Συνήθως, τα έξοδα καλύπτουν οι παππούδες αλλά υπερισχύει η άποψη των εφήβων κυρίως επειδή αυτοί ασχολούνται με την αναζήτηση και την οργάνωση του ταξιδιού, η οποία βεβαίως γίνεται ηλεκτρονικά.
3. Αλληλεπίδραση με την πραγματικότητα – PERISCOPE
Τα social media, έχουν πια δώσει τη θέση τους στην αληθινή ζωή. Οι άνθρωποι επιζητούν πραγματικές αλληλεπιδράσεις με τους άλλους.
Η εφαρμογή του twitter για το live streaming video είναι μια επιβεβαίωση της τάσης αυτής.
Έχει ήδη 2 εκατ. χρήστες, που παρακολουθούν εκπομπές 40ετών , και αναμένεται να φέρει επανάσταση στα ταξίδια.
4. Πεθαίνει το desktop;
Οι περισσότεροι καταναλωτές, χρησιμοποιούν πια το κινητό τους κατά το 60 % του χρόνου τους και με αυτό συνδέονται στο διαδίκτυο, σύμφωνα με το COMSCORE. Το fb έχει 1,5 δισ. Χρήστες και τα 900 εκατ. από αυτούς, συνδέονται μέσω κινητού κυρίως. Για το λόγο αυτό, οι τουριστική βιομηχανία θα πρέπει να πάρει πιο σοβαρά τη χρήση διαδικτύου μέσω κινητού, ώστε να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της.
5. Η οικονομία διαμοιρασμού αναστατώνει τη βιομηχανία.
Φανταστείτε οι διακοπές σας να βασίζονται στην ανταλλαγή.
Στις μέρες μας, είναι απόλυτα ασφαλές, μέσω διαφόρων ιστοσελίδων, να κάνετε διακοπές που παρέχονται από τον πλησίον σας.
Διαμονή, θα βρείτε μέσω aibnb, για το πώς θα περάσετε το χρόνο σας, συμβουλευτείτε το Trip4real, ενώ οι μετακινήσεις σας BlaBlaCar inter-city.
Μπορείτε ακόμη και το κατοικίδιό σας να κρατήσει κάποιος από την borrowmy Doggy.
Πλέον οι άνθρωποι έχουν αρχίσει να εκμεταλλεύονται λοιπόν ένα πιθανά διαθέσιμο χώρο που μπορεί να έχουν, σε πολύ οικονομικές τιμές και έτσι εισέρχονται κι αυτοί στη βιομηχανία, σηματοδοτώντας κατά κάποιο τρόπο την κατάρρευση ως προτύπων, των τυποποιημένων ειδών τουρισμού σε μεγάλα παραδοσιακά ξενοδοχεία.
6. 130 εκατ. ταξιδιώτες στην Κίνα;
To TOURISM INTELLIGENCE INTERNATIONAL, προέβλεψε ότι θα λάβουν χώρα 130 εκατ. ταξίδια.
Σύμφωνα με το ινστιτούτο Τουριστικών ερευνών της Κίνας, είναι σήμερα η μεγαλύτερη αγορά σε τουρισμό προς το εξωτερικό, με 107 εκατ ταξίδια το 2014. Ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2015, 62 εκατ τουρίστες ταξίδεψαν εκτός.
Αν μάλιστα λάβουμε υπ’ όψιν μας ότι μόνο το 5% του πληθυσμού έχει διαβατήριο, τα νούμερα είναι πολύ μεγάλα.
Κορυφαίοι προορισμοί για τους Κινέζους τουρίστες, είναι οι ΗΠΑ, το LA, και το Τόκυο που αναπτύσσεται τουριστικά.
7. Διάφορα gadgets και ιδέες
Το κλειδί για το 2016, είναι πως οι άνθρωποι και τα πράγματα αλληλεπιδρούν.
Ύστερα λοιπόν και την τόση άνθηση των social media, τώρα πλησιάζει η ώρα για το Internet of things. Εδώ, όλα είναι μαγικά….
Αντικείμενα που προβλέπουν τις ανάγκες μας, μας ενημερώνουν και μας καθοδηγούν. Αυτό θα μπορούσε να είναι το όνειρο κάθε πράκτορα ώστε να διαφημίσει το προϊόν του.
8. Εργαζόμαστε λιγότερο, παίζουμε περισσότερο.
Κάποιες αμερικανικές εταιρίες (λίγες στον αριθμό, αλλά αυξάνονται σταδιακά), προσφέρουν στους υπαλλήλους τους απεριόριστες – πληρωμένες διακοπές.
Το TOURISM INTELLIGENCE INTERNATIONAL είναι πάντα υποστηρικτικό σε τέτοιου είδους πρωτοβουλίες και στην αύξηση του αριθμού των όσων τις εφαρμόζουν.
Αυτό, συνεπάγεται ότι πολλές αναπτυσσόμενες περιοχές, όπως η Καραϊβική, επηρεάζεται θετικά.
9. Ανεβαίνουν και δευτερεύουσες πόλεις
Η ζήτηση για hipster διακοπές δίνει ευκαιρίες τουρισμού και σε δευτερεύουσες περιοχές, που ξεφεύγουν από το παραδοσιακό και τείνουν προς μια πλέον δημιουργική πλευρά.
Πολλές πόλεις έχουν εξελιχθεί σε hipster προορισμούς, και αυτό βοηθά στο να μη συνωστίζονται πια τα αστικά κέντρα .
Η ομάδα αυτή, έχει μόνο ανοδικές τάσεις και θα επιφέρει μεγάλη οικονομική δύναμη.
10. Τα ταξίδια προσωποποιούνται το 2016
Χρησιμοποιώντας τα κινητά τηλέφωνα για τις αναζητήσεις τους, οι τουρίστες, εισάγουν όλο και περισσότερες πληροφορίες για τις προτιμήσεις τους.
Έτσι, οι εφαρμογές είναι πλέον σε θέση και πρόκειται να εξελίξουν υπηρεσίες προσωποποιημένων ενημερώσεων, για οτιδήποτε μπορεί να ενδιαφέρει τον καταναλωτή, μέσω μηνυμάτων.
Η τάση αυτή, κατεγράφη από τη World Travel Market Report 2015.
Πηγή: ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ