Αυξάνονται οι προσδοκίες για αύξηση εσόδων από τον ελληνικό τουρισμό, καθώς οι τουρίστες από τις ΗΠΑ συγκαταλέγονται στους «ακριβούς» επισκέπτες
Με βάση τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (European Travel Commission) για τις τάσεις στον ευρωπαϊκό τουρισμό, όπως αυτές διαμορφώνονται στο τέλος του τρίτου τριμήνου του 2019, η χώρα με την υψηλότερη άνοδο Αμερικανών τουριστών φέτος είναι η Τουρκία με ένα +32% στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κύπρος με +24%, ενώ η Ελλάδα έρχεται τρίτη με αύξηση κατά 21% και ακολουθεί η Πορτογαλία με άνοδο κατά 21%.
Από την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Οκτώβριος 2019) για τον εισερχόμενο τουρισμό, προκύπτει ότι ο εισερχόμενος τουρισμός από τις ΗΠΑ κατέγραψε αύξηση την περίοδο 2016-2018 κατά 40,9%, από 779 χιλ. επισκέπτες το 2016 σε 1,1 εκατ. το 2018, ενώ το μερίδιο αγοράς της αμερικάνικης αγοράς στον εισερχόμενο τουρισμό για το 2018 ήταν 3,6% έναντι 3,1% το 2016. Οι αφίξεις από τις ΗΠΑ εμφανίζουν εποχικότητα -αν και όχι τόσο έντονη- με το 71,1% των αφίξεων για το 2018 να καταγράφεται, όπως είναι εύλογο, το δεύτερο και τρίτο τριμηνο κάθε έτους. Στα αξιοσημείωτα της αμερικανικής αγοράς, το Insete καταγράφει το γεγονός ότι οι αφίξεις στο τελευταίο τρίμηνο αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ¼ των αφίξεων του έτους, όπερ μεταφράζεται σε ένα θετικό στοιχείο συνολικά για τον ελληνικό τουρισμό στη μάχη κατά της εποχικότητας.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών, η Ελλάδα αποτελεί τον 22ο πιο δημοφιλή προορισμό για εξερχόμενα ταξίδια από τις ΗΠΑ και τον 3ο για ταξίδια στην Μεσόγειο. Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί για τους Αμερικανούς στην Ελλάδα σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος είναι η Αττική, το Νότιο Αιγαίο και η Πελοπόννησος.
Οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ το 2018 ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ (1.040 εκατ. ευρώ) με ένα +42,9% και μερίδιο αγοράς 6,6% όταν το 2016 το σύνολο των εισπράξεων ήταν 728 εκατ. και το μερίδιο αγοράς στο 5,7%. Η ενίσχυση των εσόδων και όχι απαραίτητα των αφίξεων, με την προσέλκυση τουριστών που δαπανούν περισσότερα είναι κι ένας από τους στόχους που θέτουν εφεξής οι εγχώριοι τουριστικοί φορείς, ύστερα μάλιστα και από τη φετινή χρονιά, η οποία παρά το «σοκ» της Thomas Cook μέσα στο Σεπτέμβριο, φαίνεται ότι θα κλείσει με αύξηση των συνολικών εσόδων έναντι του 2018.