Ρεπορτάζ

Αγωγή θύματος απατεώνων της «Microsoft» κατά συστημικής τράπεζας

Ενώπιον του Ειρηνοδικείου Ρόδου με αγωγή κατά της τράπεζας Πειραιώς προσέφυγε μια ημεδαπή, κάτοικος της Ρόδου, διεκδικώντας αποζημίωση ως θύμα ηλεκτρονικού ψαρέματος «phishing».
Οπως εκθέτει η ενάγουσα την 20-09-2021 και ώρα 14:30 κατά προσέγγιση, δέχτηκε κλήση από δύο άγνωστα πρόσωπα, οι οποίοι, μιλώντας στην αγγλική γλώσσα, συστήθηκαν ως υπάλληλοι της αμερικανικής τεχνολογικής εταιρείας με την επωνυμία «Microsoft Corporation» (Μάικροσοφτ Κορπορέσιον) και με πρόφαση ότι ο ηλεκτρονικός της υπολογιστής προσβλήθηκε από ιό, την έπεισαν να εγκαταστήσει σ’ αυτόν την εφαρμογή «Supremofree» μέσω της οποίας θα διενεργούσαν από απόσταση τον υποτιθέμενο έλεγχο του υπολογιστή.
Εν συνεχεία της απέσπασαν τα πλήρη στοιχεία των λογαριασμών που τηρούσε στην Άλφα Τράπεζα Α.Ε., στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε. και στην τράπεζα Πειραιώς. Έπειτα, μετέφεραν χωρίς τη συναίνεσή της, από το λογαριασμό της στην Άλφα Τράπεζα Α.Ε., του οποίου είναι συνδικαιούχος με τη μητέρα της το ποσό των 5.000 ευρώ στον λογαριασμό της στην Τράπεζα Πειραιώς και από λογαριασμό της στην Εθνική τράπεζα ποσό 9.988 ευρώ στον λογαριασμό της στην τράπεζα Πειραιώς.

Έπειτα, μετέφεραν εν αγνοία της από τον λογαριασμό στην Πειραιώς ποσό 9.900 ευρώ, σε άγνωστο λογαριασμό που άνοιξαν εκείνη τη στιγμή σε τράπεζα της Εσθονίας, με φερόμενα στοιχεία δικαιούχου που προσομοιάζουν στα δικά της και στις λεπτομέρειες πληρωμής συμπληρώθηκε η ένδειξη στην αγγλική γλώσσα «investement», δηλαδή «επένδυση».
Αμέσως μετά, επιχείρησαν να μεταφέρουν ποσό ευρώ 8.783 στον ίδιο λογαριασμό του εξωτερικού, ωστόσο, ύστερα από αυτοδίκαιη παρέμβαση του Τομέα Ασφάλειας Συναλλαγών της τράπεζας Πειραιώς, ακυρώθηκε το δεύτερο έμβασμα.
Εκείνη τη στιγμή δέχτηκε τηλεφωνική κλήση από εκπρόσωπο του Τομέα Ασφαλείας Συναλλαγών της Τράπεζας Πειραιώς Α.Ε., ο οποίος την ενημέρωσε ότι έπεσε θύμα τηλεφωνικής απάτης.
Μάλιστα φάνηκε να γνωρίζει τη μέθοδο της εξαπάτησης, εφόσον της ανέφερε ότι αν οι άγνωστοι οι οποίοι της μιλούσαν εκείνη τη στιγμή, της συστήθηκαν ως εκπρόσωποι της «MICROSOFT» τότε θα έπρεπε αμέσως να διακόψει την τηλεφωνική επικοινωνία.
Οπως τονίζει οι εκπρόσωποι της τράπεζας, αδικαιολόγητα δεν προέβησαν σε ακύρωση της επίδικης μεταφοράς, ποσού ευρώ 9.900.
Ο εκπρόσωπος της συνέστησε στη συνέχεια να προβεί σε τηλεφωνική αμφισβήτηση και ακύρωση του εμβάσματος στο «Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών» της αντιδίκου και παράλληλα, ή ακόμα και σε μεταγενέστερο χρόνο, να προβεί σε ενέργειες εκκαθάρισης του υπολογιστή της για τυχόν εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού. Για το αίτημα της ακύρωσης του εμβάσματος, την συνέδεσε με το αρμόδιο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών προκειμένου να το υποβάλει.
Οπως εκθέτει μόλις συνδέθηκε με το αρμόδιο τμήμα, την ίδια στιγμή αιτήθηκε τηλεφωνικά και από τους πέντε εκπροσώπους της τράπεζας με τους οποίους συνομίλησε στις 20-09-2021 οι οποίοι την παρέπεμπαν ο ένας στον άλλον, την ακύρωση του εμβάσματος ποσού ευρώ 9.900, προς την τράπεζα του εξωτερικού, το οποίο εκτελέστηκε εκείνη τη στιγμή.
Τονίζει ότι ταλαιπωρήθηκε αφάνταστα κι έγινε «μπαλάκι» μεταξύ υπαλλήλων και διαδικασιών και τελικώς την 1η Οκτωβρίου 2021 είχε υπάρξει αμφισβήτηση της συναλλαγής είχαν δεσμευτεί για την αμφισβήτηση 15 ευρώ αλλά έκτοτε δεν της επεστράφησαν τα χρήματά της.
Με την αγωγή που υπέβαλε δια της συνηγόρου της κ. Εριέττας Βενετσιάνου διεκδικεί την επιστροφή των χρημάτων της και αποζημίωση για ηθική βλάβη ύψους 7.000 ευρώ.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου