Στην ψηφιακή εποχή περνά πλέον η τουριστική προβολή της Ρόδου, έπειτα από την ομόφωνη έγκριση του Προγράμματος Διαμόρφωσης Τουριστικής Εμπειρίας και Προβολής για το έτος 2021 από το δημοτικό συμβούλιο κατά την τελευταία του συνεδρίαση.
Σχετικά με την νέα στόχευση για την προβολή του προορισμού, ο αντιδήμαρχος. Κ. Ταρασλιάς δήλωσε τα εξής: «Όπως γνωρίζετε, το πρόγραμμα τουριστικής προβολής και ανάπτυξης, μετά την έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο πρέπει να πάρει την έγκριση από τον ΕΟΤ. Είναι μία τυπική διαδικασία που εκτιμώ ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιανουάριο του 2021. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί προϊόν δουλειάς που έγινε από το σύνολο των φορέων του νησιού μας. Το γεγονός ότι το πρόγραμμα ψηφίστηκε από το σύνολο του δημοτικού συμβουλίου μάς τιμά και ευχαριστώ όλους πάρα πολύ.
Βασικός άξονας, είναι η μετάβαση της τουριστικής προβολής στην ψηφιακή εποχή. Η διαφήμιση ακολουθεί τις σύγχρονες τακτικές, ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο λόγω του κορωνοϊού. Γνωρίζουμε ότι οι περισσότερες εκθέσεις μέχρι το Μάρτιο δεν θα πραγματοποιηθούν. Δεν θα υπάρχει συνεπώς φυσική συμμετοχή σε εκθέσεις. Παίρνουμε μέρος μόνο σε virtual εκθέσεις, όπως κάναμε την προηγούμενη εβδομάδα σε έκθεση της Πολωνίας. Μετά τα διαδικτυακά B2B ραντεβού σε συνεργασία με την Ένωση Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, μίλησα προσωπικά για τις επιπτώσεις του Covid-19 στην περιοχή σε μπλόγκερ και δημοσιογράφους.
Η διαφήμιση πλέον θα γίνεται με νέο υλικό στα κοινωνικά δίκτυα, στη google, σε διεθνείς ιστότοπους. Θα προβούμε σε μεγάλη χρήση των κοινωνικών δικτύων και των νέων τεχνολογιών. Ακόμη και τα γραφεία ενημέρωσης θα λειτουργούν και σε ψηφιακή βάση. Θα δημιουργήσουμε τα e-kiosk ενώ θα διοργανώσουμε πρωτότυπα διαδικτυακά παιχνίδια, όπως το κυνήγι του θησαυρού».
Ανάδειξη εναλλακτικών
εμπειριών
Η ανάδειξη της μεγάλης γκάμας τουριστικών εμπειριών αποτελεί βασικό άξονα του προγράμματος, σύμφωνα με τον κ. Ταρασλιά, ο οποίος δήλωσε αναλυτικότερα τα εξής: «Θα αναδείξουμε τις εμπειρίες που προσφέρει στον τουρίστα η Ρόδος. Δεν είναι μόνο ένας προορισμός με ήλιο και θάλασσα. Εκτός από τον πολιτισμό και τα αθλητικά event, θα αναδείξουμε τα μονοπάτια πεζοπορίας, τις ποδηλατικές διαδρομές, τις δυνατότητες και kite και wind surfing. Έμφαση θα δοθεί και στο συνεδριακό τουρισμό αλλά και στους πολιτικούς γάμους με ανανεωμένες λίστες περιοχών όπου μπορούν να γίνουν οι τελετές.
Αυτό που συμβουλεύω όλους τους επαγγελματίες είναι να επιδείξουμε υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού και να παρέχουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Η δύσκολη αυτή χρονιά μάς δίδαξε ότι οι επιχειρήσεις στον τομέα εστίασης και εμπορίου είχαν λιγότερες απώλειες απ’ ότι άλλες».
Συνέργειες
Η Διεύθυνση Τουρισμού, όπως είπε ο αντιδήμαρχος, κ. Ταρασλιάς, θα έχει συνεργασία με άλλες διευθύνσεις του δήμου και με φορείς στο πλαίσιο της εφαρμογής του τουριστικού masterplan. Μέσα από τις συνεργασίες αυτές θα αναδειχθούν οι ιδιαίτερες πτυχές του προορισμού.
«Τίποτε δεν μπορεί να γίνει για την τουριστική προβολή μόνο μέσα από τη Διεύθυνση Τουρισμού. Μόνο με ευρύτερες συνεργασίες με τις διευθύνσεις δήμου Ρόδου και με φορείς και επαγγελματίες του κλάδου μπορούμε να οδηγηθούμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Πραγματοποίησα λ.χ. συνάντηση με την πρόεδρο του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης, κα Σουμέλα Καραχάλιου η οποία μου παρουσίασε την πτέρυγα που διαμορφώθηκε και συζητήσαμε με αυτή την αφορμή να αναδείξουμε ότι στη Ρόδο υπάρχει ένα εξαιρετικό μουσείο τέχνης, η δεύτερη σημαντικότερη πινακοθήκη της Ελλάδας. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζουμε δράσεις με την εμπλοκή του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης στον τουρισμό.
Επίσης θα έχουμε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πληροφορικής που ανανεώνει το σάιτ του δήμου μας. Ήδη συνεργαζόμαστε με το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο που θα προχωρήσει στην αναζήτηση εταιρείας για την προώθηση της κρουαζιέρας. Προτείναμε οι τουριστικοί λιμένες και μαρίνες της Ρόδου να μπαίνουν σε διεθνή σάιτ για τουρισμό yachting κλπ.
Συνεργασία θα έχουμε και με τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών για τη σηματοδότηση των μονοπατιών αλλά και με όλους τους φορείς όπως ΠΡΟΤΟΥΡ, ή η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, η οποία με την πρωτοβουλία κοινής εκπροσώπησης του προορισμού το 2020 έδειξε ότι ενωμένες οι δυνάμεις μπορούν να διαχειριστούν με εξαιρετική επιτυχία κάθε πρόκληση.
Και υπάρχει τελικά τόση δουλειά που μπορούμε να υλοποιήσουμε όλοι ένα τόσο μεγάλο επιχειρησιακό πρόγραμμα με ορίζοντα τετραετίας στην πραγματικότητα», είπε ο κ. Ταρασλιάς.
Ορίζοντας τετραετίας
Στην πραγματικότητα το πρόγραμμα διαμόρφωσης τουριστικής εμπειρίας και προβολής, έχει ορίζοντα τετραετίας, καθώς δείχνει την κατεύθυνση σε ένα σύγχρονο τρόπο λειτουργίας. «Μεγάλο μέρος του επιχειρησιακού προγράμματος ευελπιστούμε να πραγματοποιηθεί φέτος. Χτίζουμε όμως για την επόμενη τετραετία. Και όπως έχει πει ο δήμαρχός μας Α. Καμπουράκης όταν μιλάμε για επενδύσεις στη Ρόδο, όπου η οικονομία στηρίζεται κατά 95% στον τουρισμό, μιλάμε για γενναίες προτάσεις ώστε ο τουρισμός να στηθεί σε νέα βάση. Μέχρι να επανέλθουμε στα δεδομένα του 2019, έχουμε να διανύσουμε αρκετό δρόμο για να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό, τουλάχιστον. Οφείλουμε να είμαστε παρόντες με προτάσεις και πρωτότυπες ιδέες που θα μας κρατήσουν όχι απλά ζωντανούς, αλλά θα μας κατατάξουν μεταξύ των πρωτοπόρων τουριστικών προορισμών της χώρας και της Μεσογείου», είπε ο κ. Ταρασλιάς.