Με την υπ΄ αρίθμ. Α484/9-12-2024 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιώς, όπως έγραψε η «δημοκρατική» παραπέμφθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για νόμιμη κρίση (το Διοικητικό Εφετείο έκρινε εαυτό αναρμόδιο) η αίτηση που άσκησε ο σύλλογος υπαλλήλων του δήμου Ρόδου κατά του δήμου Ρόδου και του υπουργείου Εσωτερικών για την ακύρωση του διαγωνισμού που διεξήχθη επί δημοτικής αρχής του Αντώνη Καμπουράκη για την αποκομιδή των απορριμμάτων στο νησί της Ρόδου.
Με άλλη απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιώς είχε απορριφθεί η αίτηση για την αναστολή του διαγωνισμού.
Με την αίτηση, ζητείται η ακύρωση της με αριθμό 384/2022 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ρόδου, της σιωπηρής απόρριψης από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου της με αριθμό πρωτ. 25543/2-6-2022 Ειδικής Διοικητικής Προσφυγής και της σιωπηρής απορριπτικής απόφασης της Επιτροπής του άρθρου 152 του ν. 3463/2006 Νομού Δωδεκανήσου, επί της με αριθμό 56/2-9-2022 διοικητικής προσφυγής του Σωματείου.
Οπως αναφέρεται στην απόφαση με την με αριθμό 384/2022 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ρόδου, αποφασίστηκαν κατά πλειοψηφία τα εξής:
1) εγκρίθηκε η σύναψη και ανάθεση δημοσίας συμβάσεως πλαισίου για την ενίσχυση της Διεύθυνσης Καθαριότητας με αντικείμενο την «Παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών καθαριότητας, Καλλωπισμού, Πρασίνου και Ευταξίας του Δήμου Ρόδου 2022 – 2026, προϋπολογισμού 56.185.673,81 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.,
2) εγκρίθηκε η Τεχνική Έκθεση της υπηρεσίας, και
3) εγκρίθηκαν οι όροι Διακήρυξης Ανοικτού, Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού συμφωνίας πλαισίου με θέμα «Παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών καθαριότητας, Καλλωπισμού, Πρασίνου και Ευταξίας του Δήμου Ρόδου 2022 – 2026». Στον όρο 1.3.3 της Διακήρυξης προβλέπεται ότι η προκηρυσσόμενη συμφωνία πλαίσιο υποδιαιρείται στα κάτωθι τμήματα:
«ΤΜΗΜΑ 1. Υπηρεσίες Αποκομιδής, καθαρισμού και πλύσης κάδων στις Δ.Ε. Ρόδου, Νότιας Ρόδου, Λίνδου, Καμείρου, Αταβύρου, εκτιμώμενης αξίας 25.226.690,70 ευρώ πλέον ΦΠΑ για τέσσερα έτη. ΤΜΗΜΑ 2. Υπηρεσίες Αποκομιδής, καθαρισμού και πλύσης κάδων στις Δ.Ε. Ιαλυσού, Καλλιθέας, Αφάντου, Πεταλούδων, Αρχαγγέλου, εκτιμώμενης αξίας 23.035.020,08 ευρώ πλέον ΦΠΑ για τέσσερα έτη. ΤΜΗΜΑ 3. Υπηρεσίες καλλωπιστικού πρασίνου, περιποίηση πρασίνου και φύτευση καλλωπιστικών φυτών και λουλουδιών, θαμνοκοπή, χορτοκοπή και κλαδέματα, καθαρισμός δρόμων από χόρτα στις Δ.Ε. Ρόδου, Νότιας Ρόδου, Λίνδου, Καμείρου, Αταβύρου, εκτιμώμενης αξίας 4.074.096,65 ευρώ πλέον ΦΠΑ για τέσσερα έτη. ΤΜΗΜΑ 4. Υπηρεσίες καλλωπιστικού πρασίνου, περιποίηση πρασίνου και φύτευση καλλωπιστικών φυτών και λουλουδιών, θαμνοκοπή, χορτοκοπή και κλαδέματα, καθαρισμός δρόμων από χόρτα στις Δ.Ε. Ιαλυσού, Καλλιθέας, Αφάντου, Πεταλούδων, Αρχαγγέλου, εκτιμώμενης αξίας 3.849.866,38 ευρώ πλέον ΦΠΑ για τέσσερα έτη. Κατόπιν προδικαστικών προσφυγών και σχετικών αποφάσεων της ΕΑΔΗΣΥ, προχώρησε η διαδικασία μόνο για τα Τμήματα 1 και 2, οπότε και συντάχθηκε το σχέδιο συμβάσεως και απεστάλη στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση.
Με την απόφαση 1023/2022 το Ζ’ Κλιμάκιο ενέκρινε το σχέδιο της σύμβασης για τα τμήματα 1 και 2. Ακολούθως, στις 8-2-2023 με αριθμό πρωτ. 2/7417 υπεγράφη η σύμβαση για τη συμφωνία πλαίσιο για τα Τμήματα 1 και 2 με τους οικονομικούς φορείς ENACT Α.Ε. που εδρεύει στα Ιωάννινα και Τεχνική Κατασκευαστική που εδρεύει στη Ρόδο, ενώ στη συνέχεια, ξεκίνησε η διαβούλευση για την επιλογή – καθορισμό των ειδικότερων θεμάτων των εκτελεστικών συμβάσεων για τα εν λόγω τμήματα.
Εξάλλου, κατά τα προβαλλόμενα στην αίτηση ακυρώσεως, με την 1182/2022 απόφαση του 2ου Κλιμακίου της ΕΑΔΗΣΥ, έγινε αποδεκτή η αντιφατικότητα των όρων της διακήρυξης που αφορούν στην κατάρτιση οικονομικής προσφοράς για όλα τα τμήματα αυτής και διατάχθηκε η χορήγηση παράτασης από το δήμο Ρόδου για την υποβολή προσφορών.
Κατά τους ισχυρισμούς του αιτούντος Σωματείου, δεν χορηγήθηκε η εν λόγω παράταση, ενώ ήδη έχει κατακυρωθεί με την 614/2022 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, η σύμβαση σε προσωρινό ανάδοχο για τα τμήματα 1 και 2.
Τονίζεται ωστόσο ότι η προσβαλλόμενη απόφαση έχει κανονιστικό χαρακτήρα. Όπως έχει κριθεί, προέχων χαρακτήρας των διατάξεων αυτών δεν είναι η πάγια οργάνωση της δημόσιας υπηρεσίας καθαριότητας των δήμων, αλλά η ρύθμιση τρόπου παροχής συγκεκριμένων υπηρεσιών καθαριότητας, υπό τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στον νόμο, μέσω σύναψης δημοσίων συμβάσεων (ΣτΕ 1715/2023).
Ως εκ τούτου, τόσο η προσβαλλόμενη απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, όσο και οι πράξεις ελέγχου της νομιμότητας αυτής εντάσσονται σε νομοθεσία που διέπει το προσυμβατικό στάδιο σύναψης δημόσιας σύμβασης πλαισίου παροχής υπηρεσιών καθαριότητας.
Η δε αμφισβήτησή τους από τρίτο πρόσωπο, που δεν ενδιαφέρεται δηλαδή να του ανατεθεί η σύμβαση, ως εν προκειμένω, γεννά ακυρωτική διαφορά, η εκδίκαση της οποίας υπάγεται στην αρμοδιότητα του Συμβουλίου της Επικρατείας.
https://www.dimokratiki.gr/19-12-2024/ti-anaferete-stin-apofasi-tou-diikitikou-efetiou-pireos-gia-ton-diagonismo-plesio-gia-tin-kathariotita-sto-nisi-tis-rodou/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.