Περισσότερους Τούρκους τουρίστες θα φέρνει από φέτος το κρουαζιερόπλοιο «Louis Olympia», το οποίο έκανε χθες την πρώτη του προσέγγιση στο λιμάνι της Ρόδου και με τον τρόπο αυτό εγκαινίασε τη φετινή έναρξη της τουριστικής περιόδου για τον κλάδο της κρουαζιέρας.
Με εκκίνηση το Κουσάντασι και με τελικό προορισμό το λιμάνι του Πειραιά, το «Olympia» φέτος θα είναι το κρουαζιερόπλοιο που θα κάνει τις περισσότερες προσεγγίσεις στο λιμάνι της Ρόδου από οποιοδήποτε άλλο καράβι. Μέχρι και τις 29 Οκτωβρίου, το «Louis Olympia» θα προσεγγίζει την προβλήτα των Αγγέλων κάθε Τετάρτη, όλες τις Τετάρτες των επτά μηνών που ακολουθούν.
Πρόκειται για πραγματική προσφορά στο τουριστικό προϊόν της Ρόδου, αφού στο σύνολο αυτών των προσεγγίσεων αναμένεται να φέρει στο νησί περισσότερους από 30.000 επισκέπτες!
Το γεγονός αυτό δεν θα πρέπει να περάσει απαρατήρητο από τη δημοτική αρχή και τους τοπικούς παράγοντες, οι οποίοι οφείλουν τουλάχιστον να παρέχουν προς την εταιρεία διευκολύνσεις και πρόσθετες υπηρεσίες (αν υπάρχουν τέτοιες).
Σημειώνεται ότι στο συγκεκριμένο καράβι η πλειονότητα των επιβατών αναμένεται να είναι Τούρκοι και Κύπριοι.
Τούρκοι τουριστικοί πράκτορες έχουν ήδη ξεκινήσει και διαφημίζουν ειδικές εκδρομές στα διάφορα τουριστικά αξιοθέατα της Τουρκίας (Σμύρνη, Έφεσο) για εκείνους που θα επιλέξουν να κάνουν κρουαζιέρα με το συγκεκριμένο καράβι.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια οργανωμένη δουλειά στη γειτονική χώρα για την προώθηση των κρουαζιέρων του «Louis Olympia». Η διαφήμιση απευθύνεται προς Τούρκους που θέλουν μεν να απολαύσουν το γαλάζιο του Αιγαίου και των Ελληνικών νησιών, ενώ παράλληλα επιθυμούν να γνωρίσουν και τις ομορφιές Τουρκικών περιοχών γύρω από τα λιμάνια του Κουσάντασι και της Σμύρνης.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι Τούρκοι θεωρούνται ως καλοί πελάτες για την τοπική αγορά, καθώς με την κάθε τους έξοδο δαπανούν αρκετά χρήματα για προσωπικές αγορές, για φαγητό και διασκέδαση.
Σε ό,τι αφορά γενικότερα στο θαλάσσιο τουρισμό για τη φετινή σαιζόν, όπως πρώτη έγραψε η «δημοκρατική», ήδη υπάρχει μείωση του αριθμού των προγραμματισμένων προσεγγίσεων σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.
Επιπρόσθετα, η διαφοροποίηση που υπάρχει για τον κλάδο της κρουαζιέρας αφορά στο είδος των ταξιδιών. Εκείνο που καταγράφεται ως τάση είναι τα πολυήμερα ταξίδια, με προσεγγίσεις σε πάρα πολλά λιμάνια.
Αυτό έχει άμεση επίπτωση στην τοπική τουριστική αγορά, καθώς ο επισκέπτης της κρουαζιέρας ήδη έχει περάσει από πολλά λιμάνια και σκέπτεται ότι θα υπάρξουν αρκετά ακόμα μέχρις ότου ολοκληρώσει τις διακοπές του. Ετσι, είναι περισσότερο συγκρατημένος στις δαπάνες του, οι οποίες περιορίζονται σε μικρής αξίας σουβενίρ.
Για τις ανάγκες της ιστορίας, σημειώνεται ότι στα χρόνια που προηγήθηκαν, οι επιβάτες της κρουαζιέρας θεωρούνταν ως οι πλέον «σπάταλοι», καθώς δαπανούσαν τεράστια ποσά για αγορές από τα τοπικά καταστήματα. Η ευκολία των πωλήσεων που γινόντουσαν τότε, όπως και τα υψηλά κέρδη συνετέλεσαν ώστε να ανθίσει και να αναπτυχθεί το τοπικό εμπόριο.
Τα νέα δεδομένα και η αγοραστική δύναμη των επιβατών της κρουαζιέρας του Σήμερα έχουν ήδη δρομολογήσει σοβαρές ανακατατάξεις στην τοπική τουριστική αγορά και έχουν αρχίσει να σβήνουν ολόκληρους εμπορικούς κλάδους.