Στο ύψος των 823.122 ευρώ ανέρχεται το ποσό που επεστράφη το 2014 σε καταναλωτές ύστερα από διαφωνίες που είχαν με προμηθευτές, διαφωνίες οι οποίες επιλύθηκαν εξωδικαστικά με τη συνδρομή του Συνηγόρου του Καταναλωτή (ΣτΚ). Αξίζει να σημειωθεί ότι από την έναρξη λειτουργίας του θεσμού έως και το 2014 το συνολικό ποσό που έχει επιστραφεί στους καταναλωτές ανέρχεται σε περίπου 31,5 εκατ. ευρώ, ποσό σχεδόν τριπλάσιο των απολογιστικών πιστώσεων που έχει δεχθεί ο Συνήγορος του Καταναλωτή μέχρι και το 2014 από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η ετήσια έκθεση του ΣτΚ υποβλήθηκε χθες στον πρωθυπουργό, στην πρόεδρο της Βουλής και στον υπουργό Οικονομίας από τον Συνήγορο κ. Λ. Ζαγορίτη και την αναπληρώτρια συνήγορο Αθ. Κοντογιάννη.
Ο αριθμός των αναφορών που υποβλήθηκαν στον ΣτΚ αυξήθηκε το 2014 κατά 30,5% σε σύγκριση με το 2013, φτάνοντας τις 5.383 από 4.125. Το γεγονός αυτό αποδίδεται από την ίδια την Αρχή, πρώτον, στην περαιτέρω ευαισθητοποίηση των καταναλωτών λόγω της οικονομικής κρίσης, δεύτερον, στην εδραίωση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή προς τον ΣτΚ και, τρίτον, στη σταδιακή εξοικείωση τόσο των καταναλωτών όσο και των προμηθευτών με την εξωδικαστική επίλυση διαφορών ως την πλέον συμφέρουσα επιλογή από άποψη χρόνου, αποτελεσματικότητας και κόστους. Το 81,14% των αναφορών που έγιναν το 2014 κατέληξαν σε φιλική διευθέτηση, με το 72,65% να έχει θετική για τον καταναλωτή έκβαση. Ο μέγιστος χρόνος που απαιτήθηκε για την επίλυση των διαφορών ήταν οι 87 ημέρες.
Το μεγαλύτερο ποσοστό αναφορών (31,5%) αφορούσε τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες (κυρίως κινητή τηλεφωνία και υπηρεσίες internet), ακολουθεί ο κλάδος των καταναλωτικών αγαθών (26,4%) ενώ στην τρίτη θέση κατατάσσονται οι αναφορές για χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (21,7% επί του συνόλου).
Οι περισσότερες αναφορές σχετίζονταν με την ποιότητα των αγαθών (ελαττωματικά αγαθά), την παράδοση/παροχή των αγαθών (αγαθά που δεν παραδίδονται καθόλου ή που παραδίδονται στον καταναλωτή μερικώς ή και με μεγάλες καθυστερήσεις), οικονομικές διαφορές (εσφαλμένοι λογαριασμοί, αδικαιολόγητες ή αδιαφανείς τιμολογήσεις, διαδικασίες είσπραξης χρεών, αιφνίδιες αλλαγές στον συνήθη τρόπο χρέωσης) και θέματα κατάρτισης και εκτέλεσης συμβάσεων (πλημμελή ή ελλιπή προσυμβατική ενημέρωση, μονομερής τροποποίηση όρων, εμπόδια στην άσκηση υπαναχώρησης, ανικανοποίητα αιτήματα καταγγελίας συμβάσεων).
Καθημερινή