Απίστευτα γεγονότα προηγήθηκαν της έκτακτης αυτοψίας που πραγματοποίησαν την 15η Μαρτίου 2020 ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, ο δήμαρχος Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης και εντεταλμένοι υπάλληλοι σε γέφυρες της Ρόδου, αφού στο πλαίσιο ανταλλαγής αλληλογραφίας μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων ανέκυψε το παράδοξο, το οδόστρωμα των γεφυρών να υπάγεται στην αρμοδιότητα του Δήμου Ρόδου και τα πέδιλα… κανενός!!
Την 13η Μαρτίου 2020 ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου απέστειλε στον δήμαρχο Ρόδου και κοινοποίησε στην Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου την ακόλουθη επιστολή:
«Θέμα: Έλεγχος Στατικής Επάρχειας γεφυρών επί του οδικού δικτύου αρμοδιότητας Δήμου Ρόδου»
Σχετ. :
-Αίτημα Δημοτικής Ενότητας Αφάντου: 6/59921/5.11.2019
-Επιστολή/απάντηση Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου Π.Ν.Α.: ΔΤΕ5012/6.11.2019
-Επιστολή Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων & Υποδομών Δήμου Ρόδου: 16/11387/4.3.2020
-Διαβιβαστικό Διεύθυνσης Τεχνικών Εργων Δωδεκανήσου Π.Ν.Α.: ΔΤΕ/1111/13.3.2020
Αξιότιμε κ. Δήμαρχε,
Η ανωτέρω αναφερόμενη στα σχετικά έγγραφα αλληλογραφία, την οποία και σας επισυνάπτω στην παρούσα επιστολή, θα ήταν ίσως άξια αναφοράς μόνον ως προς τις καινοφανείς αντιλήψεις που περιέχει, αν εξ αυτής δεν προέκυπτε κίνδυνος στην δημόσια ασφάλεια.
Γνωρίζοντας την ευαισθησία σας στα θέματα δημόσιας ασφάλειας, παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες.
Με εκτίμηση
Ο Περιφερειάρχης
Νοτίου Αιγαίου
Γιώργος Χατζημάρκος»
Στο διαβιβαστικό έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Εργων αναφέρονται τα εξής:
«ΘΕΜΑ: Έλεγχος στατικής επάρκειας γέφυρας ποταμού Πελέμονη, στην Δ.Ε. Αφάντου επί της παλαιάς Ε. Ο. Ρόδου – Λίνδου
α) Το με α.π. 6/59921/05-11-2019 έγγραφο της Δ.Κ. Αφάντου
β) Το με α.π. Δ.Τ.Β. 2012/06-11-2019 έγγραφο μας.
γ) Το με α.π. 16/11387/04-03-2020 έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων και Υποδομών του Δήμου Ρόδου
Σας κοινοποιούμε τα παραπάνω σχετικά έγγραφα προς ενημέρωσή σας και επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 10 του Ν. 2696/1999 όπου ρητώς αναφέρεται ότι: «Όποιος έχει τις κατά τον παρόντα Κώδικα αρμοδιότητες ή την εξουσία επί του πράγματος, επί του οποίου διεξάγεται δημόσια κυκλοφορία, υποχρεούται να λαμβάνει κάθε μέτρο, ώστε από τη δημόσια κυκλοφορία να μη δημιουργείται κίνδυνος ή ζημία τρίτων προσώπων ή άλλων έννομων αγαθών» και με τα δεδομένα της κοινής πείρας σύμφωνα με την οποία η συντήρηση των οδών αφορά και όλα τα τεχνικά έργα που απαιτούνται για την κατασκευή της, η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων και Υποδομών του Δήμου Ρόδου στο παραπάνω (γ) σχετικό έγγραφο της λανθασμένα ερμηνεύει ότι η έννοια της συντήρησης της παρ. 4 του άρθρου 7 του Ν.3481/2006, δεν περιλαμβάνει τη συντήρηση των τεχνικών έργων οδοποιΐας, ήτοι εν προκειμένω τη γέφυρα του ποταμού Πελέμονη, επί της παλαιάς Ε.Ο. στην Δ.Ε. Αφάντου.
Ο Προϊστάμενος του Τ.Μ.
Δ/νσης Τεχνικών Έργων
Δωδεκανήσου
Νικόλαος Λυμπερόπουλος
Πολιτικός Μηχανικός Π.Ε.
με Α’β»
Στην επιστολή της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων & Υποδομών Δήμου Ρόδου αναφέρονται τα εξής:
ΘΕΜΑ: Έλεγχος στατικής επάρκειας γέφυρας Ποταμού Πελέμονη
ΣΧΕΤΙΚΑ:
1) Το με α.π. 6/59921/5-11-19 έγγραφο της Δ.Κ. Αφαντου με θέμα: «Στατικός Ελεγχος γέφυρας ποταμού Πελέμονη (Πέρα)»
2) Το με α.π. Δ.Τ.Ε. 5012/6-11-19 έγγραφό σας με θέμα: «Αίτημα Ελέγχου στατικής επάρκειας της Γέφυρας του Ποταμού Πελέμονη (Πέρα) επί τμήματος της παλαιάς Ε.Ο. Ρόδου Λίνδου»
Με απάντηση του παραπάνω 2ου σχετικού εγγράφου σας, σας γνωρίζουμε ότι:
• Η με αριθμό 15844/14-9-2007 (ΦΕΚ/2066/τΒ’/25-10-2007) απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, καθορίζει τις οδούς της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου που η συντήρησή τους ανήκει στην αρμοδιότητα της Δ/νσης Τεχνικών έργων Δωδεκανήσου της Π.Ν.Αι). Ειδικότερα σύμφωνα με την παράγροφο 3(β) αρμόδιοι προς συντήρηση των τμημάτων της παλαιάς εθνικής οδού Ρόδου-Λίνδου τα οποία παρέμειναν σε χρήση μετά τη χάραξη του έτους 1974, είναι οι δήμοι και οι κοινότητες, ο καθένας μέσα στα όρια της διοικητικής του περιφέρειας. Στην παράγραφο (4) αναφέρεται ότι στην έννοια της «συντήρησης» των οδών ισχύουν τα αναφερόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 7 του Ν. 3481/2006.
• Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 7 «συντήρηση οδών» του Ν. 3481/2006 «συντήρηση» νοείται η αποκατάσταση των βλαβών του οδροστρώματος και των στοιχείων ασφαλείας της οδού (στηθαία, νησίδες ασφαλείας, σήμανση κ.ο.κ.), επιφυλασσόμενων των διατάξεων που ισχύουν κάθε φορά για την αρμοδιότητα και τις ευθύνες των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας.
Με βάση το παραπάνω, ο Δήμος μας δεν έχει την αρμοδιότητα συντήρησης του φέροντος οργανισμού και γενικότερα της κατασκευαστικής αρτιότητας, ή και του ελέγχου της στατικότητας, τόσο της συγκεκριμένης γέφυρας όσο και των υπόλοιπων γεφυρών που επάνω από από αυτές διέρχονται οι οδοί που η «συντήρηση» τους σύμφωνα με τα παραπάνω ανήκει στον Δήμο μας.
Η Αναπληρώτρια
Προϊσταμένη Δ/νσης
Τεχνικών Έργων
και Υποδομών
Ζανεττούλα Στεργούλα
Πολιτικός Μηχανικός Π.Ε.».
Άστε την πλάκα και πάρτε τα πράγματα στα σοβαρά φτιάξτε μια μεταλλική γέφυρα καταρχήν με την βοήθεια του στρατού, προσωρινή φυσικά. , Επιτρέπεται η Πελοπόννησος να έχει δρόμους γέφυρες τούνελ για ποιόν; Όσες φορέςκαι να πήγα γιατί για προσωπικούς λόγους πήγα αρκετές πάντα οδηγούσα μόνος…… Αυτοί θα μου πείτε έχουν πολιτικούς αρκετούς, εμείς τι έχουμε γλάστρες;