Ειδήσεις

10+1 επενδυτικά projects που έρχονται και θα «απογειώσουν» τον ελληνικό τουρισμό

Από την επένδυση του Ελληνικού και το νέο τέρμιναλ κρουαζιέρας στον ΟΛΠ, μέχρι τη μαρίνα Σαντορίνης και την επέκταση των αεροδρομίων σε Νάξο- Χίο

Νωρίτερα του αναμενομένου θα ανακάμψει ο τουρισμός στη χώρα μας μετά την πανδημία, με τις επενδύσεις που ήδη υλοποιούνται ή έχουν δρομολογηθεί να αναβαθμίζουν το ελληνικό τουριστικό προϊόν και να δίνουν τον τόνο για την επόμενη μέρα.

Τις επενδύσεις και τα projects που θα επηρεάσουν τον ελληνικό τουρισμό τα επόμενα χρόνια απαριθμεί στην τελευταία της έκθεση η Axia Ventures, επισημαίνοντας παράλληλα ότι ήδη πρίν την πανδημία η προσπάθεια αναβάθμισης τoυ brand «Ελλάδα» είχε αποφέρει καρπούς.

Οσον αφορά τις επενδύσεις και τα projects που έρχονται και αναμένεται να δώσουν περαιτέρω ώθηση στον κλάδο είναι τα εξής:

1. Καταρχάς η επένδυση του Ελληνικού που θα «τρέξει» η Lamda Development όπου περιλαμβάνεται και το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο (IRC), προωθώντας την Αθήνα στο διεθνές κοινό ως ένας προορισμός για city- break

2. H δημιουργία του νέου τέρμιναλ κρουαζιέρας στον ΟΛΠ, στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με εκτιμώμενη λειτουργία το 2023

3. Η νέα Μαρίνα Αλίμου σε συνέχεια της συμφωνίας μακροχρόνιας παραχώρησης, στο τέλος του 2020, με τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ

4. Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, στο Ηράκλειο Κρήτης, στον πλέον δημοφιλή νησιωτικό προορισμό της χώρας

5. Η επέκταση των αεροδρομίων σε Νάξο- Χίο στον τομέα των περιφερειακών αεροδρομίων.

6. Η νέα μαρίνα στη Σαντορίνη.

7. Οι ιδιωτικοποιήσεις στα περιφερειακά λιμάνια.

8. Η ιδιωτικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

9. Οι νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις στο πλαίσιο της αναβάθμισης και της επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου

10. Οι αυτοκινητόδρομοι (όπως π.χ. ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης) και τέλος

11. Το θεσμικό πλαίσιο για τα υδατοδρόμια

«Οι εκτιμήσεις είναι ότι θα υπάρξει ανάκαμψη σε σχέση με το 2020, ωστόσο η κρίση της πανδημίας δεν έχει τελειώσει ακόμη και δεν είναι σαφές ακόμη πότε θα γίνει η επιστροφή στα νούμερα του 2019», αναφέρει η έκθεση της Axia. Το οικονομικό επιτελείο προβλέπει στον προϋπολογισμό αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό φέτος και οι τουριστικοί φορείς τοποθετούν το νούμερο -υπό προϋποθέσεις- στο 50% των εσόδων των 18,2 δισ. ευρώ του 2019 ωστόσο μένει να φανεί αν θα επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος, ανάλογα με την πορεία των εμβολιασμών στην Ευρώπη αλλά και την πορεία της ίδιας της πανδημίας λόγω των μεταλλάξεων.

Στη μεγάλη εικόνα και με βάση τις προβλέψεις για την πορεία του κλάδου παγκοσμίως, ο διεθνής τουρισμός αναμένεται να ανακάμψει πλήρως την περίοδο από το 2022 έως το 2024. «Για την Ελλάδα θεωρούμε ότι θα ανάκαμψη θα έρθει νωρίτερα παρά αργότερα, δεδομένου ότι η ζήτηση για προορισμούς με ‘’ήλιο και θάλασσα’’ θα είναι υψηλά στη λίστα όσων θα ταξιδέψουν μετά την πανδημία και η χώρα μας θα είναι μεταξύ αυτών που θα επωφεληθούν από αυτήν την ‘’αντίδραση’’ του κοινού. Γι’ αυτό και αναμένουμε ισχυρή ζήτηση το 2022, η οποία θα μπορούσε να προσεγγίσει τα επίπεδα του 2019, εφόσον γίνει και επιμήκυνση της σεζόν -εκτός δηλαδή της υψηλής σεζόν του καλοκαιριού- προς την άνοιξη και αργότερα μέσα στο φθινόπωρο, με δεδομένες τις καλές καιρικές συνθήκες στη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους».

Τα επόμενα χρόνια η τουριστική ζήτηση στην Ελλάδα αναμένεται να παραμείνει υψηλή, όπως και η δαπάνη των επισκεπτών που θα συνεχίσει να αυξάνεται όσο η χώρα βρίσκεται στη διαδικασία αναβάθμισης υπηρεσιών και τουριστικού προϊόντος. Οι ιδιωτικές επενδύσεις στον κλάδο βαίνουν αυξανόμενες (σ.σ. ειδικά στις υψηλότερες κατηγορίες ξενοδοχειακών μονάδων), όπως και οι δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές, οι οποίες επίσης επηρεάζουν άμεσα τον τουρισμό.

Ενδεικτικά, από το 2016 η μέση δαπάνη διανυκτέρευσης έχει αυξηθεί πάνω από 13%, από τα 67 ευρώ στα 76 ευρώ το 2019, ως αποτέλεσμα της προσπάθειας αναβάθμισης στο τουριστικό προϊόν της χώρας. Στην εξέλιξη αυτή έπαιξε ρόλο και η αναβάθμιση της ελληνικής πρωτεύουσας ως προορισμός city break, για σύντομες αποδράσεις Σαββατοκύριακου, μία τάση η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και τη μετά Covid 19 περίοδο, όπως και μεσοπρόθεσμα λόγω της επένδυσης στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Πηγή: newmoney.gr

Στεφανία Σούκη

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου